Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D + Sigma 18-200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D + Sigma 18-200 ?

    Ik ben aan het uitkijken om een Canon 40D te kopen, maar heb wat twijfels bij de keuze van het objectief.
    Het Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS objectief is voorlopîg m'n eerste keuze.

    De vraag: Blijf ik alle functionaliteit behouden in combinatie met de Canon 40D, die ik met Canon objectieven ook zou hebben ?

    Alvast bedankt voor jullie advies
    Nikon D90 - 18-200 AF-S VR DX - 50 AF-D 1.8 - SB600
    Flickr

  • #2
    Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

    Tja, u merkt het aan de reacties, of het gebrek ervan, de Sigma is hier in dit forum niet zo populair.
    Zelf gebruik ik sinds augustus de 30d. Die Sigma heb ik al een paar jaren en die werkt prima op de 30d dus dat zal geen verschil maken met de 40d.
    Wat de lens betreft wordt die hier steeds afgebroken als waardeloos.
    Alles hangt eigenlijk af wat het streefdoel is. Voor de reis-en of familie-album doodgewoon DE ideale wandellens. Het biedt een groot bereik en op de foto's tot formaat 13x20 cm zie je toch niet dat het geen L-lens is.
    Anderzijds zou ik hem (zeker) niet gebruiken voor het "serieuze" werk zoals reportages. Zeker in combinatie met een toestel als de 40d zijn er, weliswaar duurdere, maar -laat me zeggen- geschiktere lenzen. Gewoon al om de kwaliteit van het "beter" toestel er ook effectief uit te halen.
    Zo hoop dat je daar wat aan hebt.
    Groeten,
    Alain,
    305d - 30d - Sigma 18 200 - Canon 100 Macro - Canon 300 - Canon 500 Reflex - Canon x1,4II - Canon 580EXII

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

      En waarom zou je zo'n dure body kopen met zo'n 'pruts' lens erbij ? Kan je beter voor die prijs een beginnen met en minder sterke zoom à la 17-50. En later een deftige tele.$

      grtz Jan
      Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

        Het tijdschrift ZOOM heeft de lens getest en die bleef toch wel zwaar achter bij de Nikon versie. Dus een D40x + 18-200VR lijkt me in dat geval een betere keuze.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht
          En waarom zou je zo'n dure body kopen met zo'n 'pruts' lens erbij ? Kan je beter voor die prijs een beginnen met en minder sterke zoom à la 17-50. En later een deftige tele.$

          grtz Jan
          eerste wat ik ook dacht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

            @Lenty007: TS heeft het hier wel over de nieuwe 18-200 met optical stabilizer, en niet die jij al een paar jaar hebt.
            @TS
            Volgens de testen is ze wel beter maar natuurlijk nog altijd een compromis. Als het de bedoeling is om het op 1 lens te houden moet ik meegaan met het advies van Spanjaart.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht
              En waarom zou je zo'n dure body kopen met zo'n 'pruts' lens erbij ? Kan je beter voor die prijs een beginnen met en minder sterke zoom à la 17-50. En later een deftige tele.

              grtz Jan
              Idd, of waarom niet een 400D body kopen ipv een 40D, dan heb je genoeg euro's over om een deftige zoom bij te kopen bvb een 70 - 200 L F4 USM, neem er dan nog de kitlens bij 17-55mm ( die je later eventueel nog kn upgraden ) , en je komt al een heel eind verder
              Een goed objectief vind ik nog altijd stukken belangrijker dan de body hoor .
              Grtz

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
                Idd, of waarom niet een 400D body kopen ipv een 40D, dan heb je genoeg euro's over om een deftige zoom bij te kopen bvb een 70 - 200 L F4 USM, neem er dan nog de kitlens bij 17-55mm ( die je later eventueel nog kn upgraden ) , en je komt al een heel eind verder
                Een goed objectief vind ik nog altijd stukken belangrijker dan de body hoor .
                Grtz
                de kitlens is 18-55mm dacht ik. Een groot verschil met de 17-55mm
                .. om verwarring bij de TS te vermijden.
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                  de kitlens is 18-55mm dacht ik. Een groot verschil met de 17-55mm
                  .. om verwarring bij de TS te vermijden.
                  Ja, ik bedoelde dus inderdaad de 18 - 55mm
                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?


                    Begon mij al vragen te stellen wanneer daar iemand zou over vallen!!!
                    Bedankt, er zijn nog zekerheden.
                    Gelukkig biedt de markt een waaier aan keuzemogelijkheden.
                    Ik zie mensen op reis gaan met louter een compacttoestelletje.
                    Ik zie mensen trouwreportages doen met een compactje!
                    Natuurlijk is er de logica van "waarom een duurder toestel kopen om daaraan een prutslens te hangen", maar wie zijn wij om daarover te oordelen. When the shoe fits wear it zal ik maar afsluiten.
                    Alain,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                      Alvast allemaal bedankt voor de reacties

                      Wil in eerste instantie een lens met groot zoombereik om bv mee te nemen als enige lens op reis. Enkel een 17-50 lijkt me dan wat krap qua bereik.
                      Bij Canon zou dan de keuze vallen op de 28-200, maar die heeft geen IS. Dus vandaar mijn zoektocht naar een beter/ander alternatief ...

                      Ben reeds enkele weken aan het proberen een keuze te maken, heb eerst Nikon bekeken (D80) + Nikon lenzen, nu dus bij Canon uitgekomen ... wie weet wat gaat er nog komen ? (Olympus / Sony ?)

                      In ieder geval al veel informatie gevonden en veel bijgeleerd ... maar nog geen keuze gemaakt dus . Hopelijk herkennen jullie dit dilemma ...

                      In ieder geval lijkt de 40D me op dit moment een topper in deze prijscategorie, met meer features dan bv. Nikon D80

                      Mijn zoektocht gaat verder ......... alle advies welkom
                      Nikon D90 - 18-200 AF-S VR DX - 50 AF-D 1.8 - SB600
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                        wellicht komt er binnenkort wel een 7-700mm f 2.8
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                          @KDP
                          Klopt, de 40d zit dan ook net in een ander segment dan de D80. Misschien is een licht gebruikte D200 aan een prijsje ook een leuke optie.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 40D + Sigma 18-200 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door @KDP Bekijk bericht
                            In ieder geval lijkt de 40D me op dit moment een topper in deze prijscategorie, met meer features dan bv. Nikon D80
                            Je moet je ook afvragen welke features voor jouw nuttig zijn.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X