Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-500

    Hallo allemaal

    Ik wou dus deze camera aanschaffen. meer details: http://www.nl.olympus.be/consumer/dslr_E-500.htm

    Iemand ervaring met deze cam? eventueel de voor- en nadelen?
    Weet er ook iemand wat de afkorting SLR betekend? (kon ik ook niet vinden)

    mvg
    L

  • #2
    Re: Olympus E-500

    Hey Tumbler,

    Ikzelf heb een Olympus E-500, mijn man heeft een week geleden voor hemzelf de E-510 gekocht. Dat wil dus al zeggen dat we daar tevreden over zijn.
    Prijs kwaliteit kun je niets beters vinden. Wanneer je die koopt, heb je onmiddellijk 2 lenzen erbij, met een groot bereik nl: kit 14-45mm + 40-150mm.
    Dat is zeker genoeg om mee te beginnen.

    Olympus werkt exclusief met Zuiko. Dat kan een nadeel bieden, omdat wanneer je op zoek bent naar een nieuwe lens, je niet de grote keuze hebt (wat Canon en Nikon wel hebben). Nu heeft Zuiko wel een uitstekende kwaliteit, alsook de prijs valt terug goed mee.

    Nog een voordeel: (of nadeel) is dat hij heel licht handig en compact is, dus ideaal voor 'kleinere' handen.

    Veel mensen kiezen niet vlug voor Olympus, maar eerder Canon en Nikon.
    In eerdere topics hier is gebleken dat Olympus-mensen een raar ras zijn.
    Ik vermoed dat ze in Nederland wel meer succes hebben,
    in Zoom.nl (magazine 06-2007) kwam Olympus eruit als de grote winnaar, met de E-510 (das hetzelfde type, alleen de resentere versie ervan met beeldstabilisator en 10 milj megapixels)

    SLR bekent gewoon spiegelreflex hoor. Niks speciaals.

    Moest ik terug de stap zetten, zou ik onmiddellijk terug voor Olympus kiezen,
    al moet ik wel toegeven dat ik nog geen andere DSLR heb gehad...

    grtz
    Liesbet
    mvg,
    Liesbet

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-500

      Dit forum heeft een fantastische zoekfunctie...
      - Je gaat één stapje terug, tot op het forum camera's
      - Je ziet daar rechts staan : "zoeken op dit forum"
      - je klikt er op en typt : "Olympus E-500"
      en je krijgt...

      http://forum.belgiumdigital.com/sear...archid=2671574

      Leesvoer voor een halve dag...

      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-500

        Sinds 18 maand heb ik ook een E500, dat leek me toen de beste aankoop in vergelijking met de concurrentie (D50 en de d350 die duurder was). De prijs was toen 899€ met de dubbele kit en een gratis 1Gb geheugenkaart.

        Nu lijkt de prijs zeer interessant met de komst van de 400-reeksen en de E510
        (Vandenborre : 499 € met 1 lens)

        Na alle boekjes te hebben uitgeplozen en de vaksites kwam ik bij de E500.

        De absolute voordelen :

        zeer stevig gemaakt en niet al te plastiekerig (zoals d350)
        de kitlenzen zijn de beste in hun soort (was een nadeel van de D50)
        gemakkelijke bediening
        veel keuzemodi
        ...

        Het mooie/klassieke uiterlijk en de goede greep leken me een enorme plus.

        Het antistof-systeem is echt wel doeltreffend en het best in zijn categorie.

        Als we eens kritisch zijn:

        De veelbesproken ruis vanaf iso400 is een feit. Dus fotograferen met weinig licht zonder flits is moeilijker. Een statiefje plaatsen dus af en toe en niet veel sleutelen aan de iso
        En ook : fotograferen met hoge Iso heb je niet zoveel nodig.


        De zoeker is aan de kleine kant (je wordt het wel gewoon), vandaar dat ik wat later de ME-1 (oogschelpvergroter, 20%) heb aangeschaft, wat beter is (49€)

        Vaak geeft het toestel voorflitsen wat hinderlijk kan zijn (ik weet niet onmiddellijk of dit enkel voor de E500 is of ook voor andere toestellen).

        Accessoires zijn zeer duur, vooral extra lenzen. Sigma heeft ook een aanbod voor Olympus met een degelijke kwaliteit en beter van prijs.

        Het aanbod van extra's zowel nieuw als op de tweedehandsmarkt is vrij beperkt. De schare fans van Nikon en Canon is nu eenmaal groter en dat merkt je rap op sites van de Koopjeskrant, Kapaza, ...


        In het buitenland heeft Olympus meer verkoop denk ik. Veel handelaars/fotografen in Vlaanderen hebben niets van voorraad qua Olympus, Pentax, Panasonic, Sony, ... Steeds N en C dus.
        Alhoewel, Olympus blijft creatief en vaak verrassend uit de hoek komen. Met de komst van de pro E-3 zal het wel beteren.


        Conclusie : zeer tevreden en ...
        lichtjes sparend voor de E510 body



        R
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-500

          Ik heb vorige week een E510 gekocht met de twee lenzen
          Is echt een gweldig fijn ding
          Niet zwaar ,anti stof live vieuw,anti bibber
          Als je nog een 500 wil kopen wel goed op de prijs letten want die moet echt wel laag zijn

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-500

            Olympus werkt exclusief met Zuiko. Dat kan een nadeel bieden, omdat wanneer je op zoek bent naar een nieuwe lens, je niet de grote keuze hebt (wat Canon en Nikon wel hebben). Nu heeft Zuiko wel een uitstekende kwaliteit, alsook de prijs valt terug goed mee.
            Ook Sigma en Leica/Panasonic maken lenzen voor de 4/3 standaard van Olympus. samen reeds meer dan 40 lenzen...


            mvg.
            Marc

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-500

              Heb altijd al een olympus cam gehad, en altijd tevreden.
              Maar dit is een camera uit de duurdere categorie, dus wou ik even zeker zijn vooraleer ik er zo een aanschaf.
              Thx voor alle reply's

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-500

                Heb ook een E 500 en ben heel tevreden, maar ik ben aan 't overwegen om hem te verkopen. Is nog in perfekte nieuwe staat met waarborg. Zou hem verkopen met alle standaard toebehoren en 14-45mm kitlens, +512MB kaart,
                Indien U interesse hebt, gelieve mij te emailen mvg

                Comment

                Working...
                X