Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lenzen

    Ik heb een Canon 400D en wil daar wat lenzen voor aanschaffen. Ik lees wel eens dat deze lenzen door somige van jullie eerst getest worden. waarop moet ik dan letten, dus hoe test je deze?
    Ik wil een zoomlens van 17-85mm f/4-5.6 IS USMen de canon Zoomlens 70-200/2.8 L USM OF Canon EF 70-200 F/4 L IS USM.
    Kan je de 17-85 aanraden of is er een beter advies.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: Nieuwe lenzen

    DaddyCool,

    In het bereik van 17-85 zou ik je de Tamron 28-75 2.8 aanraden (niet exact dit bereik, maar toch). Deze lens heeft heeeeel wat goede reviews gehad, en velen hier op dit forum kunnen beamen dat dit een zeer goede lens is voor zijn geld.
    Uiteraard als geld geen probleem is, dan zijn er nog andere mogelijkheden.
    Ik zou dus niet enkel bij Canon gaan kijken.

    Grt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lenzen

      maar vergeet geen groothoeklens hé. met een 28-75 heb je die helemaal niet meer op je 400D

      als je budget het toelaat lijkt voor mij de ideale combinatie voor je 400D een canon 10-22, tamron 28-75, en 70-200 f4 IS (die 70-200 2.8 is echt wel gigantisch op jou 400D)

      natuurlijk kunnen wij pas deftig lensadvies geven vanaf je een budget opgeeft én als je zegt wat voor foto's je waar wil nemen...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lenzen

        Mijn budget is niet zo groot, doch denk dat ik voor het kleine budget toch redelijk goeie lenzen heb, dus ik zou volgende aanraden:

        Tamron 28-75 2.8
        Tokina 12-24 4.0

        Prijs/kwaliteit niet te overtreffen

        70-200 ? als je hier een 2.8 lens wil, dan doe je je portemonnee maar open

        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          maar vergeet geen groothoeklens hé. met een 28-75 heb je die helemaal niet meer op je 400D

          als je budget het toelaat lijkt voor mij de ideale combinatie voor je 400D een canon 10-22, tamron 28-75, en 70-200 f4 IS (die 70-200 2.8 is echt wel gigantisch op jou 400D)

          natuurlijk kunnen wij pas deftig lensadvies geven vanaf je een budget opgeeft én als je zegt wat voor foto's je waar wil nemen...
          Je komt vaak als negatief punt het gewicht van de 70-200 2.8 tegen. Dus kiest men voor de 70-200 f4 IS. Hoe verdeeld zouden de voorkeurstemmen zijn in deze discussiegroep? de meeste voor de 2.8 of de 4.5.
          ik wil lekker de natuur in, rugtasje en statiefje mee, maar ook mijn a.s kleinkind zal een veel gefotografeerd kindje worden (zoals mijn kinderen vroeger ook waren)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door DaddyCool Bekijk bericht
            Je komt vaak als negatief punt het gewicht van de 70-200 2.8 tegen. Dus kiest men voor de 70-200 f4 IS. Hoe verdeeld zouden de voorkeurstemmen zijn in deze discussiegroep? de meeste voor de 2.8 of de 4.5.
            ik wil lekker de natuur in, rugtasje en statiefje mee, maar ook mijn a.s kleinkind zal een veel gefotografeerd kindje worden (zoals mijn kinderen vroeger ook waren)
            sportfotografie indoor of concertfotografie-->70-200 f2.8

            alle andere gevallen-->70-200 f4 IS

            meningen hiervoer kunnen verschillen, maar dit zijn zowat mijn criteria waarop ik dus ook beslist heb om zeker voor de 2.8 te gaan (en ook wel een beetje het feit dat hoe zwaarder het is, hoe liever ik het heb, maar zo zijn er blijkbaar niet veel)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              maar vergeet geen groothoeklens hé. met een 28-75 heb je die helemaal niet meer op je 400D

              als je budget het toelaat lijkt voor mij de ideale combinatie voor je 400D een canon 10-22, tamron 28-75, en 70-200 f4 IS (die 70-200 2.8 is echt wel gigantisch op jou 400D)

              natuurlijk kunnen wij pas deftig lensadvies geven vanaf je een budget opgeeft én als je zegt wat voor foto's je waar wil nemen...
              Ik weet niet zoveel van Tamron. passen die altijd ook op een Canon? En hoe is de AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di II LD Asf. Macro? ik lees dat hij bij kieskeurig met een 9.2 word beoordeeld.
              ik wil ongeveer €2000.00 uitgeven

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door DaddyCool Bekijk bericht
                Ik weet niet zoveel van Tamron. passen die altijd ook op een Canon? En hoe is de AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di II LD Asf. Macro? ik lees dat hij bij kieskeurig met een 9.2 word beoordeeld.
                ik wil ongeveer €2000.00 uitgeven
                ik heb ook gehoord dat hij nog redelijk goed presteert ondanks het feit dat hij zo'n een superzoom is...

                maar als je kwaliteit en snelheid wil, mag je deze lens wel vergeten hoor...
                maar das nog een vraag...

                wil je kwaliteit en snelheid of gebruiksgemak?
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lenzen

                  Ik denk dat je beter opteert voor verschillende lenzen dan een alles in 1 zoals die 18 - 250 mm, die gaat kwalitatief niet kunnen tippen aan enerzijds een groothoek - anderzijds een zoomlens zoals de 70 - 200mm.
                  Een optie die ik hier nog niet gelezen heb en die volgens mij wel interessant is is de 70-200mm F4, maar dan de versie zonder IS.
                  Voor mij persoonlijk is IS op de 70-200 F4 niet nodig, ik heb die ook en ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom.
                  Eénmaal boven de 200mm is het een ander verhaal.
                  Met het bedrag dat je uitspaart op de non IS versie heb je al een mooie groothoeklens zoals de Tokina 12 - 24mm.
                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
                    Met het bedrag dat je uitspaart op de non IS versie heb je al een mooie groothoeklens zoals de Tokina 12 - 24mm.
                    Grtz
                    goed punt
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
                      Ik denk dat je beter opteert voor verschillende lenzen dan een alles in 1 zoals die 18 - 250 mm, die gaat kwalitatief niet kunnen tippen aan enerzijds een groothoek - anderzijds een zoomlens zoals de 70 - 200mm.
                      Een optie die ik hier nog niet gelezen heb en die volgens mij wel interessant is is de 70-200mm F4, maar dan de versie zonder IS.
                      Voor mij persoonlijk is IS op de 70-200 F4 niet nodig, ik heb die ook en ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom.
                      Eénmaal boven de 200mm is het een ander verhaal.
                      Met het bedrag dat je uitspaart op de non IS versie heb je al een mooie groothoeklens zoals de Tokina 12 - 24mm.
                      Grtz
                      Dank voor alle adviezen, ik kan nu wat merken vergelijken op diverse sites.
                      Vooral de prijs van Canon is best pittig dus alternatieven die jullie aandragen zijn welkom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe lenzen

                        Beste betaalbare reeks qua prijs/kwaliteit:

                        Tokina 12-24 (of Sigma 10-20)
                        Tamron 17-50
                        Canon 70-200L f/4 (zonder IS de helft goedkoper en een zeer goede lens)
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X