Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw objectief voor Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw objectief voor Canon 400D

    Ik ben op zoek naar een nieuw objectief voor m'n Canon eos 400D.
    Ik heb vorig jaar de kit aangekocht, dus met de EF-S 18-55mm erbij.
    Nu zou ik graag een extra objectief bij kopen met een groter zoombereik (hoeft niet véél meer te zijn). Ik gebruik mijn canon voornamelijk voor 2 zaken: portretfotografie binnenshuis en natuurfotografie. Bij de portretfotografie heb ik vaak onscherpe foto's jammergenoeg.

    Dus kunnen jullie mij een lens aanraden met:

    - een groter zoombereik dan het huidige
    - scherpere foto's
    - mooiere kleuren...
    - en maximumprijs 300 euro ( dit voor een arm studentje)
    - en niet te vergeten: (wat wel al opviel) ik ben een amateurke, dus heb er eigenlijk geen idee van als een geschikte lens voor binnenshuis wel nog optimaal z'n werk zal leveren buitenshuis?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nieuw objectief voor Canon 400D

    alles tesamen gaat niet (toch niet voor die prijs).
    Je zal sowieso meerdere lenzen nodig hebben.

    EF 50mm f1.8 kost max 90 EUR. Da's al een goed begin.
    voor natuurfotografie (bij goed licht) zou je kit-lens moeten volstaan. Als je macro's wil moet je een andere lens zoeken. EFS 60mm f2.8 bijv.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw objectief voor Canon 400D

      Wel, als je budget 300 € is kan je netjes de bovenvermelde 50mm 1.8 kopen (eigenlijk een must in elk lensarsenaal ) en heb je daarboven nog centjes over
      voor de alomgeprezen Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Canon...

      Dat zou (heb ze zelf niet) een goede prijs/kwaliteit lens zijn... kost net iets meer dan 200 €...

      die scherpte ligt trouwens niet noodzakelijk aan je lens he... post eens een foto met exif gegevens... dan kunnen we misschien helpen...