Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

    Blijkbaar komen er niet zoveel voorbeeldfoto's gemaakt met de Nikon D300
    Hier alvast één:http://galleries.daveeinsel.com/d300test/

  • #2
    Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Blijkbaar komen er niet zoveel voorbeeldfoto's gemaakt met de Nikon D300
    Hier alvast één:http://galleries.daveeinsel.com/d300test/
    Wat ik er tot nu toe van zie, is veel te veel high iso-ruisonderdrukking. Er is echt geen detail meer te zien!
    Mij ouderwetse Konika Minolta 7d had dit ook, en ik werd er toen mee uitgelachen, nu doet Nikon hetzelfde, en men vind het goed. Proof van What's in a name.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

      Alleé, wij zijn weer begonnen met een welles/nietes spelletje en de zoveelste nutteloze discussie over de kwaliteit/ruis/... (vul zelf aan) van een NOG NIET VERKRIJGBAAR toestel.

      Meteen een slotje op AUB
      Last edited by vandrofr; 31 oktober 2007, 09:26.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Wat ik er tot nu toe van zie, is veel te veel high iso-ruisonderdrukking. Er is echt geen detail meer te zien!
        Mij ouderwetse Konika Minolta 7d had dit ook, en ik werd er toen mee uitgelachen, nu doet Nikon hetzelfde, en men vind het goed. Proof van What's in a name.
        Daarmee dat ik graag wat meer voorbeelden zou zien, ofwel ga ik voor de nieuwe D300, ofwel kies ik voor meer lichtsterke prime's zoals een, 28mm f1.4, 50mm f1.4, 85mm f1.4 dat met behoud van mijn D200, ofwel kies ik voor de D300, de D3 zit er voor mij niet in, wegens te duur voor hobbygebruik.

        Alleé, wij zijn weer begonnen met een welles/nietes spelletje

        Meteen een slotje op AUB
        De bedoeling is wat meer samples te zien te krijgen, meneer vandrofr, tenzij jij deze hier kan aanbrengen maar dat geloof ik niet ik ben alvast begonnen met een link te plaatsen

        Meteen een slotje op AUB
        Ik dacht dat alleen de starter dat kon vragen

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

          Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
          Alleé, wij zijn weer begonnen met een welles/nietes spelletje en de zoveelste nutteloze discussie over de kwaliteit/ruis/... (vul zelf aan) van een NOG NIET VERKRIJGBAAR toestel.

          Meteen een slotje op AUB
          dat zal dan wel gebeuren ALS het een zinloze discussie wordt... maar ik zie niet in wat er fout is met dit topic. Mogen we dan niet wat meer weten over de D300?
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Blijkbaar komen er niet zoveel voorbeeldfoto's gemaakt met de Nikon D300
            Hier alvast één:http://galleries.daveeinsel.com/d300test/
            Ik heb 2 fotos die eergisteren gemaakt zijn met de d300 (1600 en 3200). Ik vraag even of ik ze mag uitdelen. Er is een verschil tussen een foto krijgen, je oordeel erover geven, of ze aan iedereen uitdelen hé. (als je daarvoor al een slot hangt...)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

              Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
              Alleé, wij zijn weer begonnen met een welles/nietes spelletje en de zoveelste nutteloze discussie over de kwaliteit/ruis/... (vul zelf aan) van een NOG NIET VERKRIJGBAAR toestel.

              Meteen een slotje op AUB
              Alez, we mogen weer niks zeggen dat niet in "het kraam" past. Er zijn al volop toestellen in omloop hoor. Misschien niet door U verkrijgbaar...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                De bedoeling is wat meer samples te zien te krijgen, meneer vandrofr, tenzij jij deze hier kan aanbrengen maar dat geloof ik niet
                Dat is juist het punt. Niemand kan tot nu toe "betrouwbare" samples tonen waar een ZINVOLLE discussie kan over gevoerd worden Dus alvorens te beslissen met een eventuele aankoop zou ik nog even wachten tot de D300 op grote schaal en op een objectieve manier kan beoordeeld worden.

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                Mogen we dan niet wat meer weten over de D300?
                Hier, 462 posts lang :

                http://www.dpreview.com/news/0708/07082313nikond300.asp http://www.dpreview.com/news/0708/07082312nikond3.asp Beiden zijn alweer een flinke stap voorwaarts voor de Nikon gebruikers :G MVG,
                Last edited by vandrofr; 31 oktober 2007, 10:19.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                  Niemand kan tot nu toe "betrouwbare" samples tonen waar een ZINVOLLE discussie kan over gevoerd worden
                  Ach ach, komaan jong en denk eraan: het glas is halfvol!
                  Ik ben ook erg curieus naar de eerste degelijke foto's en de D300 verdient z'n eigen topic daarvoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
                    Dat is juist het punt. Niemand kan tot nu toe "betrouwbare" samples tonen waar een ZINVOLLE discussie kan over gevoerd worden

                    Hier, 462 posts lang :

                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=175985
                    De regeringsonderhandelaars zijn al veel langer bezig, de discussies waarschijnlijk minder zinvol en toch halen ze dagelijks het nieuws.
                    Is een voorbeeldfoto van een D300 dan zo veel gevraagd?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
                      Dat is juist het punt. Niemand kan tot nu toe "betrouwbare" samples tonen waar een ZINVOLLE discussie kan over gevoerd worden
                      Mischien kan dat dus wel Maar heeft iedereen die reeds zo een toestel bestelde, dan nog geen doorslaggevende resultaten gezien

                      Ik heb 2 fotos die eergisteren gemaakt zijn met de d300 (1600 en 3200). Ik vraag even of ik ze mag uitdelen. Er is een verschil tussen een foto krijgen, je oordeel erover geven, of ze aan iedereen uitdelen hé.
                      En nu terzake graag
                      Last edited by Guest42; 31 oktober 2007, 11:09.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                        Ik was één van de gelukkigen die op de Mini Photokina in Wilrijk (21 October) de D300 mocht uitproberen. Maar... jammer genoeg kregen wij de fotos niet mee. Het kaartslot was ook dichtgeplakt! Op hoge ISO (1600 en hoger) waren de resultaten indrukwekkend maar men kon dit ook alleen maar op het schermpje beoordelen.
                        Op de Nikon stand lagen er een paar fotos op posterformaat uitgedrukt en met een zwarte markeerstift was er telkens een ISO waarde opgeschreven. Deze fotos (als die ISO waardes ook degelijk klopten natuurlijk ) waren ook heel ruisvrij.
                        Ik vraag mij toch af waarom Nikon zoveel geheimhouderij wil. Als de D300 zo goed is qua ruis en beeldkwaliteit, waarom laten ze die niet op ons (hongerig! ) Nikon publiek los?
                        Ik hoop dat wij binnen een week of twee de eerste reviews kunnen lezen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                          Je hebt gelijk WilliamK; ook ik vind dat de geheimhouding zo stilaan lachwekkende vormen begint aan te nemen.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Alez, we mogen weer niks zeggen dat niet in "het kraam" past
                            Welk kraam ? Ik heb absoluut geen belang in het feit of dat de D300 nu goed of slecht presteert. Ik heb wel interesse hoe de prestaties zijn, maar ik wacht toch liever op objectieve tests.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Er zijn al volop toestellen in omloop hoor. Misschien niet door U verkrijgbaar...
                            Door u wel dan ? Heb u de D300 al uitvoerig kunnen testen ?
                            Wacht ... o ja, u beschikt over 2 foto's die u via via heb kunnen bemachtigen. Mijn exuses

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
                              Welk kraam ? Ik heb absoluut geen belang in het feit of dat de D300 nu goed of slecht presteert. Ik heb wel interesse hoe de prestaties zijn, maar ik wacht toch liever op objectieve tests.


                              Door u wel dan ? Heb u de D300 al uitvoerig kunnen testen ?
                              Wacht ... o ja, u beschikt over 2 foto's die u via via heb kunnen bemachtigen. Mijn exuses
                              Wel, laat me zo zeggen , via via is uit eerste hand van een zeer betrouwbaar neutraal persoon ;-) Die WEL een cf kaart erin mocht proppen en beeldne meenemen.
                              Voor de rest baseer ik me ook op wat ik hier in de eerste link zie. hetzelfde verschijnsel namelijk.

                              Comment

                              Working...
                              X