Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk mijn 50-135 voor Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk mijn 50-135 voor Pentax

    Na zéér lang wachten (half jaar ongev.) is vandaag mijn pentax lens afgeleverd via Konijn nl.
    Hiervoor moet ik op mijn K10D de firmware update versie 1.3 installeren, maar ik ben daar niet zo een held in.
    Mijn vraag : kan ik die lens ondertussen zonder risico gebruiken en de firmware later door Debeuckelaer laten installeren ?
    Bij voorbaat dank natuurlijk.
    celestinus

  • #2
    Re: Eindelijk mijn 50-135 voor Pentax

    De nieuwe DA* lenzen kun je gerust zonder risico gebruiken zonder firmware 1.3, alleen zul je dan uiteraard geen gebruik kunnen maken van SDM. Toch een beetje zonde....

    Ik vind het updaten van firmware ook altijd wel spannend en doe het dan ook alleen wanneer het echt noodzakelijk is. Maar nu ik gebruik maak van SDM bij m'n DA* 16-50, zou ik het niet willen missen. Niet dat 'ie nu zoveel sneller focust, maar wel veel smoother...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk mijn 50-135 voor Pentax

      Dank je MarkEl voor je informatie.
      De benodigde firmware ga ik in januari wanneer ik voor drie weken terug in Belgie ben bij DeBeuckelaer laten installeren.
      Ten minste wanneer die het willen doen.
      Want het bekomen van deze lens heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
      Besteld bij Konijn Turnhout ongeveer in maart/april, uiteindelijk via Konijn nl opgestuurd, dus pas gisteren ontvangen.
      Naar ik ooit vernam komt het Pentax materiaal voor Konijnenberg via een andere leverancier dan De B. Dus... ?
      Ik kan nu toch met een gerust hart de lens proberen. Ik had wel liever eerst de 16-50 aangekocht, maar die is blijkbaar nog moeilijker te krijgen.
      Ik hoop ze in januari in Turnhout (of elders) te kunnen kopen.
      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: Eindelijk mijn 50-135 voor Pentax

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Dank je MarkEl voor je informatie.
        No problem

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Want het bekomen van deze lens heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
        Besteld bij Konijn Turnhout ongeveer in maart/april, uiteindelijk via Konijn nl opgestuurd, dus pas gisteren ontvangen.
        Da's lang wachten de DA* 50-135 is toch niet zo moeilijk verkrijgbaar als de DA* 16-50

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Naar ik ooit vernam komt het Pentax materiaal voor Konijnenberg via een andere leverancier dan De B. Dus... ?
        Ehm, Konijn krijgt het Pentax materiaal wel degelijk van de Beukelaer. Er zijn overigens wel andere zaken die hun Pentax materiaal niet van de B. krijgen, waaronder Digitalstreet.nl. Ik weet dit van een medewerker van de Beukelaer die mij dit heeft verteld aan de telefoon, toen ik belde voor de status van de DA*16-50.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X