Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe lens Sima 18-125

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe lens Sima 18-125

    iemand ervaring met de sigma lens 18-125 F3.5 -5.6
    ben een beetje gebonden aan bepaalde series daar ik een olympus e500 heb en niet alle lensen passen erbij .Deze wel daar ze voorzien is van een Four Thirds Systeem
    Zit ik goed of is het niets
    ken er eigenlijk niet veel van vandaar deze vraag

  • #2
    Re: aankoop nieuwe lens Sima 18-125

    Ik heb zo eentje gehad... niet echt scherp, trage focus en nogal wat lawaai bij het focussen. Maar wel een leuk bereik!
    FUJI XT2

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe lens Sima 18-125

      ik heb deze tweedehands gekocht en weer verkocht.
      Mijn exemplaar had focusproblemen in groothoekbereid, nogal erg zelfs. De AF is lawaaierig, zeker in vergelijking met Canon USM.
      Ik vond ze wel voldoende scherp, en het bereik is natuurlijk heel leuk, zeker op een crop 1.6 zoals mijn Canon 350D.

      succes ermee
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe lens Sima 18-125

        Is er iemand die sugesties heeft welke lens ik best zou kopen die de zelfde kenmerken heeft als deze sigma 18-125 en past op mijne olympus e 500
        bedoeling is er ene te hebben die goed scherpsteld en veel mogelijkheden bied om foto´s te nemen die niet specifiek aan een bepaald doel zijn gelinkt

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe lens Sima 18-125

          De 40-150mm van Olympus blijkt verre van slecht te zijn, maar je mist groothoek




          Of de 18-180mm ?





          Deze laatste is natuurlijk een beetje een compromis, van groothoek tot tele, met als gevolg dat je wat aan beeldkwaliteit zal moeten inleveren.
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe lens Sima 18-125

            Een Olympus 3/4 toestel zit rond de crop 2.0 dus een objectief dat op crop 1.5 qua resolutie nog net kan valt met crop 2.0 (zeker met 10mp) zwaar door de mand. 18-180 wordt dan ook alweer en oude termeen een 35-350mm lens. Geen groothoek inbegrepen dus.
            Een Nikon d40x met een 18-135 lijkt me een zeer hanteerbare en betaalbare optie.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X