Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Limix FZ18 of FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Limix FZ18 of FZ50

    Mijn vraag is simpel : De Panasonic Limux FZ18 of FZ50?
    De prijs maakt geen verschil, het is mijn eerste echte toestel (na een canon Ixus i), en is dus bedoeld om foto's te trekken bij familifeestjes, reizen, uitstappen etc.

    Het is ook handig dat ik er een filmpje mee kan maken. Na wat opzoekingswerk :
    FZ18 848 x 480 pixels (30fps)
    en de FZ50 640 x 480 (Quicktime)

    Dus dan toch voor de FZ18 gaan?
    Last edited by francismi; 30 oktober 2007, 21:42.

  • #2
    Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

    Als je iets over de FZ serie wilt weten kan je ook je vraag in de topic FZ30 stellen, deze topic gaat over de Lumix FZ serie van Panasonic .
    In navolging van die andere gelijkaardige topics die hier al gepasseerd zijn ;) Het kan altijd interessant zijn gelijkgestemden te kennen :D , daarom even deze vraag: Wie heeft hier nog een Panasonic FZ30 (nu ook voor FZ50'ers:) ) ? 01. FilMar (FZ30) :o :o 02. nabi (FZ30) 03. Bucho (FZ30) 04. nieuwkoopa (FZ30) 05. beton

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

      De FZ50 heeft eveneens de video resolutie van 848 x 480 pixels voor de beeldverhouding 16:9 (= breedbeeldscherm en -TV).
      Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
      vr. gr. DOOV

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

        Als ik het mocht uitkiezen zou ik voor de fZ50 gaan.
        Als je ooit nog een converter (een voorzet lens) als uitbreiding wilt hebben dan is de grote fZ50 het makkelijkst om te hanteren.
        Anders loop je met een zoomconverter met een te kleine handgreep.
        Wil je geen uitbreiding en je wilt je bagage klein houden dan is de keuze makkelijk.
        Last edited by Forestwalker; 31 oktober 2007, 20:27.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

          Voor de FZ50: de zoomring ipv een motortje, mogelijkheid om apparte flits te plaatsen, kantelbaar scherm.

          Voor de FZ18: 28mm ipv 36mm (FZ50). Kan misschien belang hebben voor familiefeestjes en voor gebouwen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

            Had die FZ18 maar 10megepixels, dan ging ik zeker voor hem gaan.
            Maar hij heeft er "maar" 8, is het niet verstandiger nu al 10megapixels te nemen ipv van "maar" een 8 megapixels, want op termijn zal 10megapixels de standaard waarde zijn... ?!

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

              Oorspronkelijk geplaatst door francismi Bekijk bericht
              Had die FZ18 maar 10megepixels, dan ging ik zeker voor hem gaan.
              Maar hij heeft er "maar" 8, is het niet verstandiger nu al 10megapixels te nemen ipv van "maar" een 8 megapixels, want op termijn zal 10megapixels de standaard waarde zijn... ?!
              onzin!
              8 is meeeer dan genoeg
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                Oorspronkelijk geplaatst door francismi Bekijk bericht
                Had die FZ18 maar 10megepixels, dan ging ik zeker voor hem gaan.
                Maar hij heeft er "maar" 8, is het niet verstandiger nu al 10megapixels te nemen ipv van "maar" een 8 megapixels, want op termijn zal 10megapixels de standaard waarde zijn... ?!
                8 megapixels is inderdaad ruim voldoende, als ze nog meer pixels op dat kleine sensortje proppen, dan zal de beeldkwaliteit er waarschijnlijk zelfs op achteruit gaan (meer ruis, minder scherpte).

                De meeste compactjes en prosumers zijn er niet op verbeterd door er een sensor in te steken met meer pixels.
                Pixels verkopen blijkbaar goed, maar dat wil dus niet zeggen dat een compactje met 12 megapixels betere foto's maakt dan hetzelfde compactje met een 8 megapixel-sensor.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                  Nou Bart een compactje is de FZ50 niet, ik denk dat deze net zo groot is als een canon 400d.
                  Maar ik weet wat je bedoelt, en dat is zo.
                  Last edited by Forestwalker; 1 november 2007, 21:58.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                    Nou Bart een compactje is de FZ50 niet, ik denk dat deze net zo groot is als een canon 400d.
                    Maar ik weet wat je bedoelt, en dat is zo.
                    De sensor is even groot als die van een compactje, daar gaat het om.
                    Als ze in die FZ50 een sensor zetten van een 400D, en je wil dan ook nog hetzelfde zoombereik + lichtsterkte van de lens, dan zal het een heel grote en zware camera worden.

                    Het gaat dus om het formaat van de sensor, wat er allemaal rond zit maakt niet zo heel veel uit. Een kleine sensor met heel veel pixels geeft gewoon veel ruis, en daaraan kan een lens met een groot zoombereik ook niets verbeteren.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De sensor is even groot als die van een compactje, daar gaat het om.
                      Als ze in die FZ50 een sensor zetten van een 400D, en je wil dan ook nog hetzelfde zoombereik + lichtsterkte van de lens, dan zal het een heel grote en zware camera worden.

                      Het gaat dus om het formaat van de sensor, wat er allemaal rond zit maakt niet zo heel veel uit. Een kleine sensor met heel veel pixels geeft gewoon veel ruis, en daaraan kan een lens met een groot zoombereik ook niets verbeteren.
                      Ik kom van de FZ50, en ik moet zeggen, hij heeft een fantastische lens : lichtsterk en een enorm bereik
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                        ik ben stilletjes aan ook aant overwegen om 1 van deze practige toestellen te kopen!

                        ik begin op autostand maar vaak knoeien met de instellingen ^^

                        ik had gedacht aan de fZ18 omdat dit de nieuwste is en 18 optische zoom is toch wel een pak! (maar dit zijn geen redenen zeker )?

                        ik heb momenteel een canon A530
                        die deed ook wel mooi zijn werk voor vakantie foto's maar voor macro en avond foto's deed die zijn werk niet zo goed, dan kreeg je zo een walm rond personen van licht enzovoort, als je het dan op nacht portret zette duurde het 30 seconden voor hij een foto nam, waardoor nog een grotere walm :P

                        dus

                        Fz50 of fz18 ?

                        groetjes ^^

                        als iemand me een paar varierende fz18 foto's kan tonen, zou heel goed zijn!
                        Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                          Hier vind je wat foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                            En de review: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicFZ18/
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Limix FZ18 of FZ50

                              Als FZ5 eigenaar kan ik zeggen dat ik hun producten echt wel kan smaken. Zeer tevreden van de camera en de schitterende Leica-lens.

                              De FZ18 is vast nog beter, al was het maar vanwege de sterkere tele.

                              Doch met deze camera's kom je snel aan de grenzen... Het blijven bridgecamera's. Hou je dus maar vast voor hoge ruisniveau's. En tijdens mijn laatste concertbezoek heb ik de isowaarde en belichting opgedreven om de sluitertijden beperkt te houden. Plots werden er vele blauwe pixels zichtbaar in mijn foto's. Maar als je de beperkingen erkent kan je hele mooie dingen doen. Als inleiding in de fotografie zijn ze dan ook schitterend. Een spotter met een 30D fluisterde me onlangs stiekem toe dat zijn vrouwtje soms betere shots maakt dan hij met haar FZ50... Mooi dat hij dat toe kon geven...
                              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                              Comment

                              Working...
                              X