Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen camerahuis in Limburg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reinigen camerahuis in Limburg

    weet er iemand waar in Belgisch Limburg ik mijn 400D vanbinnen eens kan laten reinigen?

    de sensor is nog netjes maar de onderkant van mijn prisma (dat ding boven je spiegel dat het beeld naar je zoeker reflecteert) zit bomvol met vuil en ik geraak daar zelf niet aan (wattenstaafje, blaasbalg, doekje geprobeerd) en dat is pokke-irritant als je door je zoeker kijkt
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Reinigen camerahuis in Limburg

    is het effectief je prisma? of is het eerder je matglas?

    het matglas kan je eruit halen om te reinigen, maar is wel zeer fragiel, je mag er absoluut niet op schrobben met een wattenstaafje ofzo, best gewoon eruithalen met grote voorzichtigheid en goed afblazen met een blaaspeer of droge perslucht

    matglas verwijderen doe je zoals in deze pdf beschreven: http://doug.kerr.home.att.net/pumpki...screen_20D.pdf (bij de 400D is het gelijkaardig aan de 20D)


    ter hulp:
    Vuil op je matglas zie je in de zoeker als onscherp stof, wazige niet afgelijnde vlekken
    Vuil in je prisma zie je als scherp stof in je zoeker (goed afgelijnde vlekken/haartjes)

    ps, vuil in je prisma moet je niet zelf proberen verwijderen, daar blijf je best uit
    Last edited by Matthias; 30 oktober 2007, 23:07.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Reinigen camerahuis in Limburg

      wel ik denk dat het dan het matglas is aan de onderkant van het prisma...

      maar ik ben zelf zo geen doe-het-zelver om dat spul er uit te halen dus daarvoor wilde ik het laten doen...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Reinigen camerahuis in Limburg

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Vuil op je matglas zie je in de zoeker als onscherp stof, wazige niet afgelijnde vlekken
        Vuil in je prisma zie je als scherp stof in je zoeker (goed afgelijnde vlekken/haartjes)
        Dan zit er bij mij stof in de prisma van mijn 5D en ik vind dit ook echt irritant.
        Zal hem eens binnen smijten voor een onderhoud ... kunnen ze ondertussen ook een hotpixel wegmappen nu die nog 12 dagen onder garantie is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X