Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 batterijlader en 12 V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 batterijlader en 12 V

    Hallo Allemaal,

    ik vertrek eind december op een woestein tocht door Algerije, uiteraard heb ik daar veel gelegenheid om het natuurschoon te fotograferen er is echter een probleem. Gedurende de tocht hebben we alleen maar access tot de 12 V batterijen van de jeeps. Heeft er iemand weet van een adapter die aansluitbaar is op 12 Volt en die can gebruikt worden om de batterijen van een D200 op te laden.

    Dank bij voorbaat

    Marc Mertens

  • #2
    Re: D200 batterijlader en 12 V

    Nog niet van gehoord, tenzij met een convertor naar 220v.
    Anders een grip met 6 AA batterijen, daar vindt je wel 12 volt laders voor.

    Jo
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: D200 batterijlader en 12 V

      De goedkoopste oplossing zal waarschijnlijk inderdaad een omvormer zijn. Daarbij komt dat je die dan ook voor andere 22O volt zaken kan gebruiken.

      Klik eens op de link hieronder


      Dit toestel hebben we recent aangekocht voor iemand die met een boot op verlof ging en toch zijn laptop wou opladen. Werkt prima, is niet te duur (65 euro), aan te sluiten op de sigarettenaansteker , maar weegt wel 1 kg .

      Groetjes

      Luc
      http://www.cineklubrumst.be

      Comment


      • #4
        Re: D200 batterijlader en 12 V

        Oorspronkelijk geplaatst door marc.mertens Bekijk bericht
        Hallo Allemaal,

        ik vertrek eind december op een woestein tocht door Algerije, uiteraard heb ik daar veel gelegenheid om het natuurschoon te fotograferen er is echter een probleem. Gedurende de tocht hebben we alleen maar access tot de 12 V batterijen van de jeeps. Heeft er iemand weet van een adapter die aansluitbaar is op 12 Volt en die can gebruikt worden om de batterijen van een D200 op te laden.

        Dank bij voorbaat




        Marc Mertens
        Er bestaan gewoon 220/12v laders voor deze accus hoor. Ik geloof dat Ansmann ze heeft, Konijnenberg verdeelt deze. Is echt niet moeilijk te vinden.

        Comment


        • #5
          Re: D200 batterijlader en 12 V

          Oorspronkelijk geplaatst door marc.mertens Bekijk bericht
          Hallo Allemaal,

          ik vertrek eind december op een woestein tocht door Algerije, uiteraard heb ik daar veel gelegenheid om het natuurschoon te fotograferen er is echter een probleem. Gedurende de tocht hebben we alleen maar access tot de 12 V batterijen van de jeeps. Heeft er iemand weet van een adapter die aansluitbaar is op 12 Volt en die can gebruikt worden om de batterijen van een D200 op te laden.

          Dank bij voorbaat

          Marc Mertens
          Hier te koop: http://www.accu-shop.nl/assets/s2dma....accu-shop.nl/ Product-ID: ch_CP135_nikonENEL3

          Comment


          • #6
            Re: D200 batterijlader en 12 V

            Bij www.akkuinternational.de zal je die ook wel vinden.

            De foto's van de laders zien er net hetzelfde uit als bij accu-shop.nl, maar ze zijn er wel véél goedkoper (14,75 euro in plaats van 42,5 euro).

            Nikon zal zeker ook wel een lader verkopen die op 12V bruikbaar is, maar die zal wel "iets" meer moeten kosten...
            Last edited by Black B@ndit; 30 oktober 2007, 18:30.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: D200 batterijlader en 12 V

              Hallo Allemaal,

              bedankt voor de nodige info, ik denk dat ik ga voor een van de 12V laders ga. De DC/AC converter is voor mij te zwaar (niet in Algerije maar wel voor de vlucht om mijn handbagage niet te zwaar te maken).

              Groetjes

              Marc Mertens

              Comment

              Working...
              X