Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge camera laten herstellen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoge camera laten herstellen ?

    Ik heb nog een Olympus OM 10 reflexscamera.
    Destijds een zeer goede camera.

    Heb ook een digitale, maar recent de analoge nog eens uit de kast gehaald

    probleem is dat hij niet volledig meer lichtdicht is wegens het zwart schuim dat door de tand des tijds begint los te komen.

    Heeft iemand ervaring, adressen, info, ;.. om dit te laten herstellen.

    Alle informatie welkom waarvoor nu reeds dank

    NVDV

  • #2
    Re: analoge camera laten herstellen ?

    Ik heb dat nog zelf gedaan bij mijn twee F2's en bij 2 Canon AE-1.

    Er zijn setjes te koop met alle mogelijke foams via de US voor een schappelijke prijs (ik dacht iets rond de €10). Ik heb zeker nog genoeg voor een camera of twee maar dan zou ik moeten weten welke breedte en dikte je zoekt.
    Het meeste tijd spendeer je aan het verwijderen van de oude restjes (methanol).
    De gouden tip komt van de verkoper (Jon Goodman) ; voor het opbrengen even aan de lijmkant likken, dan kan je nog een paar seconden verschuiven, het is ronduit ergerlijk als het in één keer moet juist zitten.
    Goodman levert op het net van een aantal cameratypes een gratis PDF incluis foto's voor de juiste werkwijze. Hij beweert dat zijn sets beter zijn dan van het merk zelf en hij heeft gelijk, de Nikons heb ik gedaan met foam van Nikon en het meest ergerlijke zijn de twee zeer smalle zelfklevende strips van de achterwand, na een uur prutsen heb ik die van Goodman gebruikt die niet plakken maar spannen. Twee minuten en klaar.
    Iedereen kan het.

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: analoge camera laten herstellen ?

      Had ook zo'n 'probleem' met m'n Nikon FE uit 1979. Bij voorlaatste ontwikkeling was op 8 van 32 foto's een witte streep te zien.
      Omdat ik de het de kostprijs (25 à 50 euro volgens Focilux) niet waard vond, heb ik er zelf iets opgevonden. Ik gebruik zwarte duct tape en snij er met een breekmes lange reepkes uit van een halve cm hoog. Die plak ik op de sluitingen van de camera en druk ik goed aan met een scherpe punt. Lichtdicht en valt hoegenaamd niet op, doordat de camera vanachter zelf zwarte verf op metaal is.

      Works fine for me.

      Comment


      • #4
        Re: analoge camera laten herstellen ?


        een klein kitje ( doe je 6-7 cameras mee is 5 Euro verzending inbegrepen

        Comment


        • #5
          Re: analoge camera laten herstellen ?

          Van harte bedankt voor jullie reactie. Heb reeds op de site die jullie vermelden gekeken. Stuur ik gewoon een mailtje om de set te bestellen, want ik vind geen bestelformuliertje of iets van die aard op de site.

          Van harte dank !!
          NVDV

          Comment


          • #6
            Re: analoge camera laten herstellen ?

            'k Zou er geen tijd en moeite insteken. Gewoon in de vitrinekast zetten als aandenken aan vroeger tijden. Wat je nu met digitale fotografie kunt bereiken, is nog onmogelijk te evenaren met je analoge camera (eender welke, trouwens). Het resultaat zal dus toch altijd teleurstellend zijn als je er opnieuw gaat mee fotograferen...

            Comment


            • #7
              Re: analoge camera laten herstellen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door NVDV Bekijk bericht
              Van harte bedankt voor jullie reactie. Heb reeds op de site die jullie vermelden gekeken. Stuur ik gewoon een mailtje om de set te bestellen, want ik vind geen bestelformuliertje of iets van die aard op de site.

              Van harte dank !!
              NVDV
              mailen of via een eBay auktion

              Comment

              Working...
              X