Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d & lcd scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400d & lcd scherm

    Hallo,
    Ik ben momenteel nog in het bezit van een compact digitaal toestel, waarmee men foto's kan maken door op de display te kijken. Kan dit ook met de 400d?
    Mijn vriendin en ikzelf vinden dit nl. makkelijk om foto's te maken en ook nog een beetje overzicht te houden op de omgeving. Is dit iets wat je makkelijk gewoon wordt met een reflex om enkel via de zoeker te werken?
    Mvg,
    Jurgen

  • #2
    Re: Canon 400d & lcd scherm

    Op de 40D heb je "Liveview", en dat is ongeveer wat je nu hebt. Het prijsverschil met de 400D is echter aanzienlijk. Een mogelijkheid op de 400D - en merkelijk goedkoper dan de aanschaf van een 40 D - is dat je er een Zigiview bij koopt. Op die manier heb je er in een keer een schermpje bij dat je in alle richtingen kan draaien (op de 40D staat het scherm vast) en daarnaast krijg je nog een reeks extra mogelijkheden.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400d & lcd scherm

      De beste garantie voor een bewogen foto is uit de hand gaan fotograferen met een life view, probeer maar eens een 750 á 1000 gram zo vast te houden en niet te trillen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400d & lcd scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        De beste garantie voor een bewogen foto is uit de hand gaan fotograferen met een life view, probeer maar eens een 750 á 1000 gram zo vast te houden en niet te trillen.
        Ik heb het met de 40d zonder enig probleem gedaan hoor. Livevieuw is een van de beste verbeteringen volgens mij. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het is er wel.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400d & lcd scherm

          Sorry, maar voor mij hoort de zoeker tegen m'n oog te staan, alle uitvindingen zoals Live-view ten spijt.
          Indien je foto's wil maken via je scherm blijf je beter bij een compactje.
          Je mag eens proberen om de combinatie 350D-lens-flitser-batterijgrip stil voor je te houden...geen 5 seconden denk ik
          Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400d & lcd scherm

            Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
            Sorry, maar voor mij hoort de zoeker tegen m'n oog te staan, alle uitvindingen zoals Live-view ten spijt.
            Indien je foto's wil maken via je scherm blijf je beter bij een compactje.
            Je mag eens proberen om de combinatie 350D-lens-flitser-batterijgrip stil voor je te houden...geen 5 seconden denk ik
            Dat vind ik ook, Liveview in een reflex, het is ook maar omdat de consument dat wil maar het past niet echt samen
            Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
            Meer op: www.xindi.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400d & lcd scherm

              Ik heb de Live View van mijn 40D al wel een paar keer getest, maar ik denk dat er niet veel toepassingen te vinden zijn waarbij het beter is om het schermpje te gebruiken in plaats van de zoeker...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400d & lcd scherm

                Wat ze met life view hebben vergeten bij Canon en Nikon is een klapschermpje, dat zou me af e toe wel makkelijk lijken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400d & lcd scherm

                  Ik zeg nogmaals, als je het niet wilt, gebruik je het niet, maar laat a.u.b. het vergelijk met een compaktje achterwege, het is niet omdat men livepreview op een toestel implementeerd, dat het plotseling een point and shoot is.
                  Ik vind sommige hier echt wel wat elitair gedrag vertonen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400d & lcd scherm

                    Rudy, niet op teveel tenen trappen hé

                    En om op de vraag van Viper te antwoorden, de Olympus 410 en 510 (misschien ook de 400 en de 500 ?) hebben ook live view, zijn goedkoper dan de 40D, lichter en kleiner. Maar een opname bij live view is naar het schijnt ontzettend traag, zodat een bewegend onderwerp al verdwenen is, zelfs al is het een slak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400d & lcd scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
                      Dat vind ik ook, Liveview in een reflex, het is ook maar omdat de consument dat wil maar het past niet echt samen
                      Jullie beseffen het potentieel ervan niet echt

                      Klinkt pretentieus weliswaar, maar heb je eens nagedacht over toepassingen zoals macrofotografie vanaf statief? Zet de vergroting maximaal, en focus manueel exact waar je wil Juist hetzelfde met landschappen. Niks back- of frontfocus want je focust precies op de sensor. Alleen zou een kantelbaar scherm inderdaad handiger geweest zijn. Misschien een idee voor de fabrikanten om een los schermpje te leveren dat op de flitsvoet gemonteerd kan worden, werkt op AA batterijen en gevoed kan worden via de videouitgang

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 400d & lcd scherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
                        Dat vind ik ook, Liveview in een reflex, het is ook maar omdat de consument dat wil maar het past niet echt samen
                        En waarom niet?

                        Ik heb zowel een compactje als een DSLR en soms wou ik echt wel die live-view hebben op mijn DSLR voor bepaalde zaken waar het bijna onmogelijk is om door de zoeker te kijken.
                        Ik kan dan het compactje nemen, klopt volledig maar dan ook met zijn beperkingen ... mindere kwaliteit, te traag, niet de gepaste lens, ...
                        Nooit eens een foto willen maken waar steeds maar een troep mensen voor u komt staan en waar je verplicht bent je toestel in de lucht te steken of plaatsen waar je vanuit een laag standpunt wil fotograferen maar waar het net iets te vuil is om op je buik te gaan liggen? Misschien niet ideaal maar je neemt dan toch maar die foto die je anders niet zou nemen.
                        Het is zoals gezegd maar een hulpmiddeltje maar het kan soms toch zeer handig zijn. Het is net als de gewone display ... met analoog had je die ook niet en nu staat het er standaard op ... omdat de consument het zo wou en het handig vond.
                        Zo kan je ook de auto-stand bekritiseren hé ... op een DSLR ... je bent anders ook niet verplicht die te gebruiken maar het kan handig zijn voor sommigen die daar wel het nut van hebben.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 400d & lcd scherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          De beste garantie voor een bewogen foto is uit de hand gaan fotograferen met een life view, probeer maar eens een 750 á 1000 gram zo vast te houden en niet te trillen.
                          Dat je die nu tegen uw oog houdt of 10 cm ervan, het gewicht blijft net hetzelfde.
                          En anders een goede IS-lens kopen hé.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 400d & lcd scherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat je die nu tegen uw oog houdt of 10 cm ervan, het gewicht blijft net hetzelfde.
                            Door hem tegen je gezicht te drukken heb je wel een extra rust punt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En anders een goede IS-lens kopen hé.
                            Wat heb ik daar aan?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 400d & lcd scherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door VipeR1 Bekijk bericht
                              Hallo,
                              Ik ben momenteel nog in het bezit van een compact digitaal toestel, waarmee men foto's kan maken door op de display te kijken. Kan dit ook met de 400d?
                              Nee de 400D heeft dat niet, een tussenoplossing is om iets zoals de zigview te gebruiken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VipeR1 Bekijk bericht
                              Mijn vriendin en ikzelf vinden dit nl. makkelijk om foto's te maken en ook nog een beetje overzicht te houden op de omgeving. Is dit iets wat je makkelijk gewoon wordt met een reflex om enkel via de zoeker te werken?
                              Mvg,
                              Jurgen
                              Ik had eerst een bridge toestel en was ook begonnen met foto's te nemen via de LCD. Maar na een tijdje dacht ik om het eens via de zoeker te doen. En ik vond persoonlijk dat mijn foto's er beter op werden. De reden is dat als je via de zoeker werkt dat je alleen maar ziet wat er op de foto komt. Als je naar de LCD kijkt dan wordt je ook afgeleid naar andere dingen die rond je gebeuren. Ik vond dus dat je meer geconcentreerd met fotograferen bezig bent via de zoeker. Ik gebruik nu de 400D en heb nog nooit spijt gehad dat zo'n liveview via de LCD ontbrak.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X