Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invulflits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invulflits

    hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel, andres mod verplaats ze maar gerust hoor
    invulflitsen, je leest het veel tegenwoordig
    weet dat je dat doet om de donkere partijen op een gezicht, bvb schaduw veroorzaakt door de zon, op te lichten
    maar hoe doe je dat ?????
    werk met een sb-800, dus een pak mogelijkheden maar weet niet wat ik juist moet doen, minder hard laten flitsen, harder laten flitsen
    welke instellingen moet ik gebruiken
    op a of m????
    dus elke sugestie is welkom

  • #2
    Re: invulflits

    Sb-800 denkt eigenlijk na voor U zodat dat vandaag de dag een stuk makkelijker gaat dan vroeger. Op diafragmavoorkeuze (A) zal je normaal uitstekende resultaten bekomen, maar ook op P zal je niet ontgoocheld zijn. Probeer het maar eens uit, zou ik zeggen. Best is om het bijgeleverde reflectorkapje op de SB-800 te laten zitten om het flitslicht wat diffuser te maken.
    Je zal merken dat het zeer zeker de moeite loont.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: invulflits

      Een zoek opdracht doen op invulflits is een stuk eenvoudiger dan gelijk een nieuw Topic openen.
      mvgr
      antoine200

      Comment


      • #4
        Re: invulflits

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Best is om het bijgeleverde reflectorkapje op de SB-800 te laten zitten om het flitslicht wat diffuser te maken.
        Hier ben ik niet helemaal mee eens. Dit werkt heel goed op heel kleine afstand, tot een meter of twee, maar verder weg, heeft het geen zin het te laten zitten, en geeft het m.i. een verkleuring van huidstinten.

        Als de flits de aanduiding geeft TTL-BL dan staat hij automatisch op invulflitsen.

        Dit recente draadje bevat een mooie uitleg :
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=185469

        Voor de SB800 is dat dan de stand TTL-BL-FP. Die FP krijg je door de camera in het menu in te stellen op AUTO FP aan.

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: invulflits

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Best is om het bijgeleverde reflectorkapje op de SB-800 te laten zitten om het flitslicht wat diffuser te maken.

          Ik ben het wel met je eens.
          Het wordt zelfs aanbevolen door Nikon, indien je niet de volle power/flits nodig hebt, omdat te doen.
          Het draadje wat ik bedoelde loopt hier.


          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: invulflits

            Ik zou zeggen... probeer eens met en zonder diffuser, en je zal zien wat het beste resultaat geeft op verdere afstand dan 2 meter. Hou ook de maximum afstand op je flash in de gaten.

            Comment

            Working...
            X