Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus

    Ik heb vandaag een Olympus E510 gekocht
    Er zijn blijkbaar hier op dit forum erg weinig mensen die een olympus hebben
    Zie er in iedergeval zelde een bericht over (behalve het E3 topic)
    Is dit omdat het een merk is dat in belgie weinig verkocht wordt?
    Ben er best wel happy mee ,paar leuke kitlenzen
    Ik had vorige week al een Macro 50mm 2.0 gekocht op ebay
    Denk dat ik nog een 50-200 probeer tevinden (voor weinig)

  • #2
    Re: Olympus

    Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een Olympus E510 gekocht
    Er zijn blijkbaar hier op dit forum erg weinig mensen die een olympus hebben
    Zie er in iedergeval zelde een bericht over (behalve het E3 topic)
    Is dit omdat het een merk is dat in belgie weinig verkocht wordt?
    Ben er best wel happy mee ,paar leuke kitlenzen
    Ik had vorige week al een Macro 50mm 2.0 gekocht op ebay
    Denk dat ik nog een 50-200 probeer tevinden (voor weinig)
    Ik zou eens een zoekopdracht doen.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Olympus

      Welkom op Canikon forum van België...

      Als je een Sony hebt wordt je nog getolereerd hier, maar andere merken (Oly, Pentax, ed al ) worden hier als minderwaardig bekeken, al weet ik ook niet echt waarom. Zoiets van: 'go with the flow'...

      Sorry, moest ik eens 'venten'...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Olympus

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Welkom op Canikon forum van België...

        Als je een Sony hebt wordt je nog getolereerd hier, maar andere merken (Oly, Pentax, ed al ) worden hier als minderwaardig bekeken, al weet ik ook niet echt waarom. Zoiets van: 'go with the flow'...

        Sorry, moest ik eens 'venten'...


        Wat lees ik nu
        Dit meen je toch niet echt.
        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #5
          Re: Olympus

          Als eigenaar van een E-500 moet ik ook vaststellen dat Olympus minder in the picture staat dan Nikon en Canon. Ook hier op het forum, zijn Olympus-items schaars

          Het begint eigenlijk al in de winkels. Daar kiest de fotograaf als voorraad-modellen steeds automatisch voor N of C. In West-Vlaanderen zijn er maar een 8-tal zelfstandige winkels waar er werkelijk een Olympus te verkrijgen is, uit voorraad. Op bestelling kan het wel. Misschien heeft dat te maken met de distributie van de invoerder naar de winkels.

          Pentax, Panasonic (Dslr), Sony en Leica zijn nog schaarser verdeeld.

          Ik moet wel vaststellen dat de Olympus-bezitters vrij trouw zijn en vaak overkomen uit het analoge tijdperk.
          De vaktijdschriften stellen nu eenmaal N en C op het hoogste niveau, waarschijnlijk omdat zij ook professionele toestellen vaststellen. De impact daarvan is zeker niet te onderschatten.

          Ik ben bij Olympus terecht gekomen omdat bijna 2 jaar geleden de E500 het interessants leek qua uitrusting en prijs. De D50 was de grote concurrent maar was niet onmiddellijk dé referentie van Nikon. De 350d was dan duurder.
          De goede kitlenzen van Olympus gaven me de doorslag.

          Hopelijk is jouw e510 iets beter op gebied van ruis tegenover de e500.
          Als de prijzen wat zakken zie ik me ook op termijn ook overschakelen naar de e510 body. Extra lenzen en toebehoren zijn spijtig genoeg zeer duur
          en er is weinig van te vinden op de tweedehandsmarkt. Omdat er nu eenmaal niet zoveel zijn ... en zo is de cirkel rond.



          Greetz


          R


          ps : op www.zoom.nl / forum heeft Olympus toch zijn eigen rubriek met enkele harde fans... waaronder ondergetitelde...
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • #6
            Re: Olympus

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
            Als eigenaar van een E-500 moet ik ook vaststellen dat Olympus minder in the picture staat dan Nikon en Canon. Ook hier op het forum, zijn Olympus-items schaars

            Het begint eigenlijk al in de winkels. Daar kiest de fotograaf als voorraad-modellen steeds automatisch voor N of C. In West-Vlaanderen zijn er maar een 8-tal zelfstandige winkels waar er werkelijk een Olympus te verkrijgen is, uit voorraad. Op bestelling kan het wel. Misschien heeft dat te maken met de distributie van de invoerder naar de winkels.

            Pentax, Panasonic (Dslr), Sony en Leica zijn nog schaarser verdeeld.

            Ik moet wel vaststellen dat de Olympus-bezitters vrij trouw zijn en vaak overkomen uit het analoge tijdperk.
            De vaktijdschriften stellen nu eenmaal N en C op het hoogste niveau, waarschijnlijk omdat zij ook professionele toestellen vaststellen. De impact daarvan is zeker niet te onderschatten.

            Ik ben bij Olympus terecht gekomen omdat bijna 2 jaar geleden de E500 het interessants leek qua uitrusting en prijs. De D50 was de grote concurrent maar was niet onmiddellijk dé referentie van Nikon. De 350d was dan duurder.
            De goede kitlenzen van Olympus gaven me de doorslag.

            Hopelijk is jouw e510 iets beter op gebied van ruis tegenover de e500.
            Als de prijzen wat zakken zie ik me ook op termijn ook overschakelen naar de e510 body. Extra lenzen en toebehoren zijn spijtig genoeg zeer duur
            en er is weinig van te vinden op de tweedehandsmarkt. Omdat er nu eenmaal niet zoveel zijn ... en zo is de cirkel rond.



            Greetz


            R


            ps : op www.zoom.nl / forum heeft Olympus toch zijn eigen rubriek met enkele harde fans... waaronder ondergetitelde...
            Gelukkig toch nog een fan
            Ik heb voor de oly gekozen ook voor de erg goeie lenzen
            Er zijn van die duitse bladen die lenzen (laten) testen zoals Fotomagazine
            En daar komen de Zuiko's steevast als "Super" uit de test
            Op ebay waorden best wel wat goeie lenzen verkocht
            Ben nu aan het zoeken naar een 50-200 en die zijn ongeveer 600€ tekoop wat een stuk beter is als de nederlandse prijzen
            Camera's zijn hier ongeveer net zo duur als in de VS (+BTW) maar lenzen zijn een stuk goedkoper

            Comment


            • #7
              Re: Olympus

              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
              Als eigenaar van een E-500 moet ik ook vaststellen dat Olympus minder in the picture staat dan Nikon en Canon. Ook hier op het forum, zijn Olympus-items schaars.
              Ligt dat niet aan die mensen zelf? Ik kan me niet voorstellen dat een Canon/Nikon eigenaar iets ter discussie gaat stellen over een Oly.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Olympus

                Ik fotografeer zowel met Pentax als met Olympus... En met ontzettend veel plezier. Ik ben ooit met de Olympus E300 begonnen en naar veel omzwervingen weer terug gekomen bij de Olympus E330. Waarom, omdat de contrasten en de kleuren mij zo aanspreken. Daarnaast zijn de kitlenzen, hoewel ze goedkoop zijn van goede kwaliteit. Ik ben zeer tevreden over de E330, die nu voor een schijntje te koop is. De E510 of zijn opvolger komt misschien als ik echt niet meer verder kan met de E330.

                Naast de Olly gebruik ik ook de Pentax IST DL, hoewel mijn vrouw er vaker mee fotografeert. Ook dit vind ik een fijne camera en we hebben ook daar prima en betaalbare objectieven bij. En ook voor deze camera geldt mooie kleuren, iets minder dan Olly maar ook heel mooi. Wel zit de witbalans van de Pentax beter als van de Olly. Maar dit is op te lossen met RAW of in JPEG je witpunt bepalen.

                In tegenstelling tot andere fotografen vind ik het beeldformaat 4:3 erg prettig. Om de een of andere reden lukt het me in dit formaat beter een compositie te maken dan in 2:3. Maar dat is een persoonlijke tik.

                Veel succes en plezier met je Olly en je kunt ook op zoek gaan naar andere fora waar veel Olly gebruikers zitten, als je dat mist.

                Bart

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ligt dat niet aan die mensen zelf? Ik kan me niet voorstellen dat een Canon/Nikon eigenaar iets ter discussie gaat stellen over een Oly.
                  Nee?



                  In dit topic worden door twee Canon veteranen (die ik nochtans als persoon op het forum wel kan hebben - heb ze in het echt nog nooit ontmoet)nogal wat halve waarheden de lucht in gegooid... Ok, ik kan me voorstellen dat je ff adept bent (iedereen heeft tenslotte zijn zwakheden ), maar om het nu als religie te gaan voorstellen?

                  Terug on topic: de Oly 510 is voor mij in meerdere aspecten een heel bijzondere camera, en zoals hierboven al aangehaald de optieken zijn top... Heb al veel resultaten mogen aanschouwen van de nieuwe Oly's en ik kan alleen maar zeggen: zzzuper. 't Is dat ik me nu (weeral drie jaar geleden) op een ander systeem gezet heb, want moest ik vandaag vanaf nul moeten starten, dan zou Oly een serieuze contender zijn voor mij...

                  Dat gezegd zijnde: ik ben nog steeds stiletjes aan het denken over een E410/510 en Zuiko 50 combo... Lijkt me een geniale combinatie!
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus

                    Het is inderdaad behoorlijk demotiverend dat als iemand met nieuws over Olly komt je altijd weer dat zelfde gedoe krijgt. Errug jammer want ik weet zeker dat een heleboel mensen goed geholpen zouden zijn met een Olly systeem. De adviezen die bijvoorbeeld bij aanschaf worden gegeven gaan met hoge regelmaat boven de vraag van de topicstarter. De Olly systemen die nu voor zeer weinig geld in de aanbiedingen liggen (E330, E400, E500) worden praktisch nooit genoemd, hoewel ze veel camera bieden voor weinig geld. De E410 en voor mij vooral de E510 zijn camera's die ontzettend veel mogelijkheden bieden voor hun geld. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Pentax. Het is jammer dat hier weinig op gewezen wordt. Veel gebruikers hebben namelijk al genoeg aan een instapcamera voor wat zij er mee willen.

                    Olympus heeft daarnaast voor de starter ook goede hulp aan boord. Er zijn enorm veel scenes beschikbaar. Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is hier altijd op te blijven rekenen is het voor de beginner een enorm goed hulpmiddel. Met de Olympus kan iedere fotograaf een goed recht uit de camera resultaat behalen. Daarna kun je verder leren. Dit laatste geldt natuurlijk niet voor de E3 die nu net op de markt is. Maar deze camera is dan ook voor een heel andere gebruiker bedoeld.

                    Ik ben zelf geen Olly aanhanger, heb er ook geen aandelen lopen maar erken wel dat er hier en op andere fora weinig aandacht aan wordt gegeven. Mede doordat er direct negatieve commentaren worden gegeven na het plaatsen van bijvoorbeeld een nieuwtje. MarcFoto heeft hier dan ook gelijk in. Het enige wat je dan nog kan doen is een ander forum opzoeken waar wel Olly gebruikers aanwezig zijn, zodat je ervaringen kunt uitwisselen.

                    Als ik het geld had zou ik trouwens ook direct de E510 aanschaffen.. Denk alleen niet dat de vrouw er erg blij mee zou zijn ;-) ;-) Daarnaast doet mijn E330 het ook nog erg goed (is pas nieuw) en heeft die nog beide live view mogelijkheden. Iets dat bij de 510 helaas niet meer het geval is, zo ook het kantelbare scherm.

                    Bart
                    Last edited by BartK; 29 oktober 2007, 08:40. Reden: Ik bedacht me nog wat.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus

                      Maar het topic is gestart door een olyman.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus

                        Tja dat je minder posts hebt over OLY is toch logisch. Nikon en Canon samen hebben een marktaandeel van iets van ong 80%. De resterende 20% wordt verdeeld over wel 7 of meer andere merken waaronder OLY.

                        De kans dat hier een post is over OLY is dus zeker 10 keer kleiner en als je dan nog rekening houdt met het feit dat het type camera waar veel mensen hier gebruik van maken er amper concurrentie is van die anderen en dan nog redelijk recent ook. Gevolg de kans is nog eens een pak kleiner geworden.

                        Dit maakt de alternatieve camera's geen slechte verre van dat zegt niets daarover maar minder info zal er sowieso zijn dat is maar normaal.

                        Eigenlijk vind ik het ook raar dat omdat het OLY is en dat zij goedkope interessante aanbiedingen hebben je maar niet meer over hun nadelen mag spreken. Daar help je nochtans niemand mee voorruit. Misschien zijn de nadelen relevant misschien niet maar dat kan enkel en alleen iedereen voor zichzelf uitmaken.

                        Ipv dan deze nadelen proberen te weerleggen met verzinsels ipv feiten zou men beter uitgaan van de sterktes van het OLY systeem. Dat zou ook een oeverloze lange rij van voor de vraagsteller oninteressante post vermijden en hem veel meer informeren.

                        Dan kan en moet hij sowieso nog zelf zijn gedacht opmaken en is ie goed geinformeerd.
                        Last edited by Kevlar; 29 oktober 2007, 10:28. Reden: PS: dit gaat hier over DSLR's he

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus

                          Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                          Het is inderdaad behoorlijk demotiverend dat als iemand met nieuws over Olly komt je altijd weer dat zelfde gedoe krijgt. Errug jammer want ik weet zeker dat een heleboel mensen goed geholpen zouden zijn met een Olly systeem. De adviezen die bijvoorbeeld bij aanschaf worden gegeven gaan met hoge regelmaat boven de vraag van de topicstarter. De Olly systemen die nu voor zeer weinig geld in de aanbiedingen liggen (E330, E400, E500) worden praktisch nooit genoemd, hoewel ze veel camera bieden voor weinig geld. De E410 en voor mij vooral de E510 zijn camera's die ontzettend veel mogelijkheden bieden voor hun geld. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Pentax. Het is jammer dat hier weinig op gewezen wordt. Veel gebruikers hebben namelijk al genoeg aan een instapcamera voor wat zij er mee willen.

                          Olympus heeft daarnaast voor de starter ook goede hulp aan boord. Er zijn enorm veel scenes beschikbaar. Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is hier altijd op te blijven rekenen is het voor de beginner een enorm goed hulpmiddel. Met de Olympus kan iedere fotograaf een goed recht uit de camera resultaat behalen. Daarna kun je verder leren. Dit laatste geldt natuurlijk niet voor de E3 die nu net op de markt is. Maar deze camera is dan ook voor een heel andere gebruiker bedoeld.

                          Ik ben zelf geen Olly aanhanger, heb er ook geen aandelen lopen maar erken wel dat er hier en op andere fora weinig aandacht aan wordt gegeven. Mede doordat er direct negatieve commentaren worden gegeven na het plaatsen van bijvoorbeeld een nieuwtje. MarcFoto heeft hier dan ook gelijk in. Het enige wat je dan nog kan doen is een ander forum opzoeken waar wel Olly gebruikers aanwezig zijn, zodat je ervaringen kunt uitwisselen.

                          Als ik het geld had zou ik trouwens ook direct de E510 aanschaffen.. Denk alleen niet dat de vrouw er erg blij mee zou zijn ;-) ;-) Daarnaast doet mijn E330 het ook nog erg goed (is pas nieuw) en heeft die nog beide live view mogelijkheden. Iets dat bij de 510 helaas niet meer het geval is, zo ook het kantelbare scherm.

                          Bart
                          Ik moet toegeven dat ik me hier ook al aan bezondigd heb, maar dan vanuit toekomstgericht technisch oogpunt. Je investeert immers in een systeem. Ik ben hier recent van teruggekomen uit het oogpunt van leven en laten leven en de goed nieuwsshow niet verder te bederven. Ieder merk heeft uiteindelijk zijn sterke en zwakke punten. De consumenten zullen wel bepalen wat goed is voor hen en dit vertaalt zich dan in verkoopcijfers en marktaandeel. Hoe ze door bepaalde verkopers "gestuurd" worden is dan nog een ander verhaal, maar een echt sterk product verkoopt zichzelf wel.

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus

                            De beste camera is die je zelf gekocht heb, zo niet dan heb je verkeerd ingekocht.
                            Ik wil hiermee zeggen dat er geen slechte camera's zijn. De ene heeft wat meer mogelijkheden dan de andere, maar dat alles moet ook betaald worden.

                            Dat ik een Nikon heb, is niet dat ik de andere merken niet goed vindt.
                            Toen ik vorig jaar overging naar Digitaal was ik noodgedwongen een heel ander systeem te kopen. Mijn Analoog merk was opgehouden te bestaan.
                            Als je dan een geheel nieuw systeem moet kopen dan weet je dat je ook flink in de buidel moet tasten. Gezien het feit dat ik toch minimaal een semi-prof systeem wilde hebben bleef er uiteindelijk maar twee merken over. De keuze tussen Canon en Nikon was eveneens niet eenvoudig. Waarom ik een Nikon heb genomen ga ik in dit Topic niet vertellen omdat dan wederom een discussie daarover ontstaat.
                            Persoonlijke voorkeur zal er altijd zijn en dat is ook maar goed ook.

                            DUS FOTOGRAFEN HET MERK IS NIET BELANGRIJK.
                            Laat zien wie op dat knopje drukt.
                            HET RESULTAAT MOET JE LATEN SPREKEN en niet de discussie over welk merk beter is.
                            mvgr
                            antoine200

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus

                              Keuze is inderdaad persoonlijk, vandaar dat je ook gewoon het beste zelf kunt uitzoeken wat je wilt. Het punt is alleen dat de topic starter zo weinig olympus hier op het forum tegenkomt. Ik probeer uit te leggen hoe dat komt. Elke camera heeft zijn voors en tegens.. Ook de Olympus... Maar het is wel een heel fijn systeem en jammer dat hier zo weinig aandacht is voor het Olympus systeem. Maar goed overal is het wel wat...

                              On-topic nu:

                              Olympus is een prachtig systeem aan het opbouwen en aan de topic starter.. Met een zoekopdracht op Google komt je vast wel een plek tegen om met andere Olly eigenaren te spreken. Veel plezier met je aanschaf, aan de camera zal het nu niet liggen

                              Bart

                              Comment

                              Working...
                              X