Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te weining licht met flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • te weining licht met flitser

    Hoi iedereen ,

    Ik was vol goede verwachtingen naar een meertje gereden om in het donker foto's te maken ,maar daar aangekomen ,pakte ik mijn canon eos 350 d met kitlens en de flitser die er opstaat ,en wat gebeurde er ,ik kon geen foto's pakken .

    Nu ik was in paniek en dacht dat mijn nieuw kodak als stuk was,kom ik thuis op de camping en kan mijn caravan wel foto van pakken ,om dat op de caravan een inkom lichtje staat .

    Nu mijn vraag volgens mijn eigen gedachten,is dit te wijten omdat mijn standaard flits niet zwaar genoeg is om bij donker foto's te nemen ,of kan ik dit probleem ergens verhelpen in mijn instellingen ???

    Wie kan me aub hier een zinnige uitleg en of tips voor geven ,omdat ik graag ook in het donker wil fotografie doen .

    Ben nog maar een leek van een week ,dat ik het toestel in mijn bezit heb.

    Met vriendelijke groeten ,

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: te weining licht met flitser

    Kan je ons vertellen hoe je de 350D had ingesteld?
    Stond hij op de groene stand, op Av, Tv, ...

    Als je hem op Av zet en een statief gebruikt, dan moet je normaal in alle omstandigheden foto's kunnen maken
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: te weining licht met flitser

      kon je wel focussen lichten de rooie lichtjes in je zoeker op?

      in minder licht wil focussen wel eens moeilijker gaan

      (Nu ik was in paniek en dacht dat mijn nieuw kodak als stuk was,kom ik thuis op de camping en kan mijn caravan wel foto van pakken ,om dat op de caravan een inkom lichtje staat)

      dat lichtje zal genoeg zijn voor je focus
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: te weining licht met flitser

        Hoi flitserke

        Ik had mijn canon op de stand P staan ,en daarna nog eens geprobeerd om het meertje te trekken op het groen vierkantje dus automatisch,en toen lukte het ook niet .

        Nu mijn vraag ,wat kan een statief betekenen om een goede foto te nemen ,buiten dat de statief niet beweegt ,dus zou dit het antwoord terug zijn naar mijn vraag dan .

        Alvast bedankt voor de reactie .

        Met vriendelijke groeten ,

        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #5
          Re: te weining licht met flitser

          Om te fotograferen in het donker gebruik je altijd een statief. Waarom ?
          Doordat je weinig licht hebt moet uw toestel langer openblijven staan om licht op te vangen. Doordat uw toestel langer open staat 1/30 sec tot 30 sec of meer is het onmogelijk om uw toestel uit de hand mooi stil te houden. Van het minste dat uw toestel beweegt zal je een wazige foto krijgen.
          Vandaar dat je een statief nodig hebt.

          Dat flitserke gebruik je best niet ( behalve op familiefeestjes om kiekjes te maken ).
          Een flitserke gaat maar een paar meter ver en maakt een zeeeeer lelijke goedkoop uitziende schaduw.

          Bij avond of nachtfotografie gebruik je het aanwezige licht. Hoe minder licht er is hoe meer tijd je zal moeten hebben om licht binnen te laten...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: te weining licht met flitser

            Ik ken de Canon 350D niet, maar bij mijn Lumix en mijn Nikon, moet ik in het menu wel ergens instellen dat ik de hulpverlichting wil bij nacht. Deze hulpverlichting werkt maar een paar meter ver uiteraard.

            Even verklaren waarom je m.i. de foto van het meer niet kon nemen. De lens vond geen referentiepunt, en kon daardoor niet scherpstellen. Als je op AF werkt, en de lens kan niet scherpstellen, kan je bij mijn apparaten niet afdrukken. Waarschijnlijk ligt daar je probleem.
            Desgevallend zou ik zeggen : statief, heel lange sluitertijd, klein diafragma en manuele focus, en laat het flitserke maar voor wat het is...
            Wat het flitserke van het toestel betreft, moet ik Lieven Lens bijtreden... Enkele meter en je ligt er al uit, en een harde flitsschaduw.

            Mvg

            Comment

            Working...
            X