Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

    Beste vrienden ,

    Ik beschik over een Canon 40D ...
    ik zou me een canon 24-105mm L bestellen ...

    ik zou graag eens wat ervaringen horen eventuele pro en/of contra ...

    dank voor jullie reacties !

    Stefan
    ON7STV
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

  • #2
    Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

    Ik zie dat je al een EF-S 17-55 f2,8 hebt, de 24-105 f4 heeft een heel ander zoombereik, en daardoor kan het dus een goede aanvulling zijn. Ik heb ook beide lenzen, maar tegenwoordig wordt de 17-55 wel wat meer gebruikt dan de 24-105. Dat wil niet zeggen dat ik de 24-105 nog zou willen missen.

    De EF 24-105 f4 L IS is een scherpe lens, met een snelle AF, en ze is heel degelijk gebouwd.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

      Ik ben uitermate tevreden van de 24-105 L !

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

        Gezien je collectie lijkt het me meer voor de hand liggen de telezoom die je nu hebt te vervangen door een 70-200 f/4 IS L
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

          Mijn meest gebruikte lens

          gr.
          FS.
          Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

            Nog even argumentatie: ik vind de 70-300 IS zwaar in de schaduw staan van de 70-200 f/4L en die met IS is zelfs NOG beter.
            De 24-105 is een prima lens op een 5D maar mist groothoek op een 40D. Dan ben je beter af met optimale kwaliteit in het bereik 70-200.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

              Gebruik sinds enkele weken de 24/105 op een 400D en ben HEEL tevreden met deze mooie lens.
              Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
              Mvg, Jacky P.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                Ik gebruik de EF24-105 met een 30D.

                Alleen maar positieve ervaringen: scherp, snel, prima beeldkwaliteit, IS werkt prima etc... Deze lens zit constant op mijn camera.

                Als je negatieve dingen wil zoeken:
                1) voor breeddhoek heb je een bijkomende lens nodig bij 1.6 crop factor cameras, zoals de 30D/40D (ik gebruik een EF-S 10-22mm hiervoor).
                2) prijs (maar dit is typisch voor een "L" lens).
                3) scherpstellings- en zoomring staan omgekeerd geplaatst dan bij de meeste lenzen, dus dat is even wennen in het begin.
                4) beetje kwaliteitsverlies bij 105mm.

                Mijn conclusie is dat dit een prima lens is die ik niet meer zou willen missen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Nog even argumentatie: ik vind de 70-300 IS zwaar in de schaduw staan van de 70-200 f/4L en die met IS is zelfs NOG beter.
                  De 24-105 is een prima lens op een 5D maar mist groothoek op een 40D. Dan ben je beter af met optimale kwaliteit in het bereik 70-200.
                  100% gelijk , je hebt al een heel erg goede standaardzoom met die 17-55 , ipv die 24-105 zou ik zeer snel een 70-200 F4 IS kopen, optisch zit je van 17 tot 200 mm met heel erg goed glas met IS !
                  24mm op een 1.6 crop is heel erg onbruikbaar als alroundlens volgens mij , je kan er ook de 10-22 bijnemen maar dan moet je echt heel veel wisselen...
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De 24-105 is een prima lens op een 5D maar mist ....
                    Ik gebruik deze idd op de 5D ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                      Deze lens heeft een diameter van 77mm. Is dat niet een beetje te groot voor een 400D of een 350D?
                      En wordt de lens langer bij het zoomen?


                      Mvg
                      Wim
                      Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                        Beste vrienden ,

                        Ik beschik over een Canon 40D ...
                        ik zou me een canon 24-105mm L bestellen ...

                        ik zou graag eens wat ervaringen horen eventuele pro en/of contra ...

                        dank voor jullie reacties !

                        Stefan
                        ON7STV
                        Positieve ervaringen: scherp, ook wide open (f4.0), zeer goede IS, bereik op eos 5d is fijn.
                        Negatief? bereik op 40d, ik zou het niet doen, vis nog vlees. te weinig breedhoek op een cropfaktor camera.
                        Mijn opinie: superlens, maar gemaakt voor fullframe.
                        Ideale lenzen voor 40d zijn de ef-s lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Positieve ervaringen: scherp, ook wide open (f4.0), zeer goede IS, bereik op eos 5d is fijn.
                          Negatief? bereik op 40d, ik zou het niet doen, vis nog vlees. te weinig breedhoek op een cropfaktor camera.
                          Mijn opinie: superlens, maar gemaakt voor fullframe.
                          Ideale lenzen voor 40d zijn de ef-s lenzen.

                          sluit ik mij volledig bij aan! heel goede lens voor full frame heb hem onlangs getest maar vond het maar niks op mijn 30D. Persoonlijk zou ik opteren voor een 70-200.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                            mijn voorkeur is de 24-70 f2.8 of de 70-200 f4 IS.
                            als je toch een L-lens wil aankopen.

                            Diafragma 2.8 is toch wel knapper voor portretten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 24-105mm L IS USM graag pos/neg ervaringen

                              Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
                              Deze lens heeft een diameter van 77mm. Is dat niet een beetje te groot voor een 400D of een 350D?
                              En wordt de lens langer bij het zoomen?


                              Mvg
                              Wim
                              Of die lensdiameter te groot is op een 400D, dat moet je voor jezelf uitmaken. Maar Canon zal wel een goede reden hebben om er een 77mm van te maken. Met een kleinere diameter zou de lens misschien minder lichtsterk geweest zijn, maar ze proberen ook om de meeste "L" lenzen op 77mm te houden zodat het wat gemakkelijker wordt om filters te gebruiken (bij een 24-105 zit het "glas" vooraan niet heel dicht tegen de buitenrand, ze zou misschien wel wat kleiner kunnen gemaakt worden).
                              Als je maar 1 polarisatiefilter moet meenemen voor een verschillende lenzen (24-70, 24-105, 70-200 f2,8, 100-400....) dan is dat ook wat handiger.

                              Een 24-105 wordt langer bij het zoomen, een 17-40 blijft ongeveer even groot, alle verschillende 70-200 modellen van Canon (en de Sigma 70-200 ook, van andere merken weet ik het niet zeker) zoomen intern, dat wil zeggen dat er aan de buitenkant niets te zien is als je aan de zoomring draait. Bij een 100-400 (= een schuifzoom) is het verschil tussen 100 en 400mm wel vrij groot.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X