Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

    Ik weet al zeker welk objectief ik graag zou kopen: een 18/200mm VR, omwille van zijn groot bereik met een enkele lens en zijn ingebouwde stabilisator, maar toen ik naar de winkel deze lens op een D40 plaatste, was ik erg teleurgesteld: de camera en de lens waren compleet in onevenwicht, met het gevolg van een moeilijk horizontaal houden van het toestel.
    Een alternatief was een sony alpha 100 te kopen met een gelijkaardige lens (18/200 met stabilisator) maar ik mistte toch de kwaliteit van nikkon.
    Kan ik een oplossing vinden met een D50, D70 of D80, of D200 indien ik er een vind aan een schappelijke tweedehands prijs.... of zijn er beperkingen?
    Wat zijn jullie ervaringen indien ik een camera wil met 1 enkel objectief (handig, geen zand of water erin, geen volumineuse tas) met een beperkt budget rond de 1000euro.

  • #2
    Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

    - Ik heb de lens gebruikt op een D200 en D70. De lens werkt prima op deze bodies. Een D200 moet je 2de hands makkelijk kunnen vinden voor 1000 Eur.

    Over de 18-200 is al heel veel geschreven op het forum, gebruik de zoekfunctie maar eens. Er zijn voor en nadelen, voor en tegenstanders.

    Ik heb ze na 2 maand terug verkocht en nooit spijt gehad, maar dat is persoonlijk.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      - Ik heb de lens gebruikt op een D200 en D70.
      Ik heb ze na 2 maand terug verkocht en nooit spijt gehad, maar dat is persoonlijk.
      Terug verkocht? kan je uitleggen om welke rede? Te moeilijk van gebruik, onhandig?....

      Comment


      • #4
        Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

        Om niet in herhaling te vallen In deze thread staat waarom
        hallo Heb een tijdje geleden de Nikkor 18-200 mm verkocht. Wilde zelf mijn glaswerk verbeteren en dat is goed gelukt denk ik. De laatste tijd zie je steeds meer 18-200 mm lenzen te koop. Is dit omdat hij tegenvalt ? ..... is het een speeltje die iedereen wil hebben ? Vraag me af wat de reden bij andere is om deze lens
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

          Gewoon op de D40(x) zetten en niet aan de camera vastpakken maar aan de lens. Ik heb een 80-200 2.8 op een D50 zitten en dat werkt prima, de rechter hand werkt alleen als ondersteuning en afdrukken.
          Last edited by hjanssen; 27 oktober 2007, 21:04.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

            Oorspronkelijk geplaatst door ellebasi Bekijk bericht
            Ik weet al zeker welk objectief ik graag zou kopen: een 18/200mm VR, omwille van zijn groot bereik met een enkele lens en zijn ingebouwde stabilisator, maar toen ik naar de winkel deze lens op een D40 plaatste, was ik erg teleurgesteld: de camera en de lens waren compleet in onevenwicht, met het gevolg van een moeilijk horizontaal houden van het toestel.
            Een alternatief was een sony alpha 100 te kopen met een gelijkaardige lens (18/200 met stabilisator) maar ik mistte toch de kwaliteit van nikkon.
            Kan ik een oplossing vinden met een D50, D70 of D80, of D200 indien ik er een vind aan een schappelijke tweedehands prijs.... of zijn er beperkingen?
            Wat zijn jullie ervaringen indien ik een camera wil met 1 enkel objectief (handig, geen zand of water erin, geen volumineuse tas) met een beperkt budget rond de 1000euro.
            Het zou toch met een D40 moeten lukken indien je de lens ondersteunt met je linkerhand (je keert dus je linkerhandpalm naar boven en legt de lens er gewoon in) en je rechterhand (uiteraard) aan de camera, maar alleen om een beetje te steunen en af te drukken. Je kan (afhankelijk van de grootte van de camera, ik heb geen D40) de onderkant van de body op je hand laten steunen, kort bij de pols.
            Eigenlijk moet je het geheel gewoon in evenwicht leggen op je linkerhand, zonder dat extra steun nodig is.
            Ik heb zelf een 18-200 met een D200 en een D70, en alhoewel het met de D200 iets beter gaat, kan ik me niet voorstellen dat ik foto's zou nemen door de camera vast te houden zoals je dat met een compactcamera doet, beide handen aan de body.

            Comment


            • #7
              Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

              Hallo,

              Ik gebruik de Nikkor 18/200 mm VR in combinatie met een D200 body,en dat is naar mijn mening een mooie combinatie.
              Toegegeven,er zijn objectieven die scherpere beelden met minder vervorming afleveren,maar desontdanks is het een objectief waar ik veel plezier aan heb,en het "gemak" van het grote bereik ervaar ik als een niet te onderschatten pluspunt.
              Wat de onbalans betreft,daar heb ik in combinatie met mijn D200 body totaal geen last van.. De Nikkor is dan wel een objectief met een groot bereik,het is hoedanook een vrij compacte lens gebleven met een zeer aanvaardbaar gewicht.. Mijn Sigma 24-70mm EX DG F: 2.8 objectief bijvoorbeeld is een stuk flinker uit de kluiten gewassen en weegt een flink stuk meer door..
              Ik denk dat ook in combinatie met uw D40 dat best moet lukken,als je zoals hierboven al aangehaald werd je camera op de juiste manier vasthoudt,m.a.w. met je linkerhand je objectief ondersteunend..

              Mvg,
              Chris.

              Comment


              • #8
                Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

                Oorspronkelijk geplaatst door ellebasi Bekijk bericht
                Ik weet al zeker welk objectief ik graag zou kopen: een 18/200mm VR, omwille van zijn groot bereik met een enkele lens en zijn ingebouwde stabilisator, maar toen ik naar de winkel deze lens op een D40 plaatste, was ik erg teleurgesteld: de camera en de lens waren compleet in onevenwicht, met het gevolg van een moeilijk horizontaal houden van het toestel.
                Een alternatief was een sony alpha 100 te kopen met een gelijkaardige lens (18/200 met stabilisator) maar ik mistte toch de kwaliteit van nikkon.
                Kan ik een oplossing vinden met een D50, D70 of D80, of D200 indien ik er een vind aan een schappelijke tweedehands prijs.... of zijn er beperkingen?
                Wat zijn jullie ervaringen indien ik een camera wil met 1 enkel objectief (handig, geen zand of water erin, geen volumineuse tas) met een beperkt budget rond de 1000euro.
                Deze lens (18/200 VR) heb ik al vaker gebruikt in combinatie met de D2X. Deze lens lijkt zelfs ontworpen te zijn voor de D2X en geeft puike resultaten voor gewone straatfotografie en outdoor familieportretjes.
                Met gebruik van een D200 scoort deze lens minder.
                Zover mijn ervaringen.

                Greetz,
                Tijs

                Comment


                • #9
                  Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

                  Oorspronkelijk geplaatst door TijsM Bekijk bericht
                  Deze lens (18/200 VR) heb ik al vaker gebruikt in combinatie met de D2X. Deze lens lijkt zelfs ontworpen te zijn voor de D2X en geeft puike resultaten voor gewone straatfotografie en outdoor familieportretjes.
                  Met gebruik van een D200 scoort deze lens minder.
                  Zover mijn ervaringen.
                  Ik vind dat de lens op mijn D50 beter presteert dan op mijn D200, dus vind ik de ervaring met de D2X weer opmerkelijk. Ik dacht eigenlijk dat de camera 'te goed' was, maar ja als die het op een D2X goed doet....

                  Maar ook presentatie foto's van de D300 staat die lens erop.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke body voor nikkor 18/200mm VR??

                    Ik vond die lens op mijn D200 geen hoogvlieger, ik ben dus niet alleen
                    Als je met de compromis kan leven, zal deze lens wel op alle nikon-bodies goed presteren. En het is een vrij compacte lens dus gewicht en lengte kan geen probleem zijn.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment

                    Working...
                    X