Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

    Ik ben vandaag naar een fotohandel geweest en had bijna een EOS 400D mee
    naar huis maar heb toch nog mijn twijfels.
    Ik ben sinds weken het internet (forums en testen) aan het afschuimen naar
    alles i.v.m. volgende toestellen en interessante lenzen: Canon EOS 400D of
    EOS40D of Sony Alpha 700.
    Zoals gezegd was ik vanmorgen bij een respectabele handel en wou een Canon
    EOS 400d mee naar huis nemen met in mijn gedachten één van de volgendeTamron
    lenzen: AF 24-135 F3.5-5.6 ASP (IF) Macro of AF 28-75 F2.8 XR DI LD ASP.(IF)
    Macro of AF 18-250 F 3.5-6.3 XR DI IILD ASP Macro.
    De verkoper en ook de uitbater vonden mijn keuze van de EOS400D of EOS40d
    prima maar de lenzen werden afgeraden, zij wilden mij eerder voor de Canon
    17-85 IS USM F4-5.6 laten kiezen.
    Ik zou deze kit, EOS 400D + 17-85 IS USM F4-5.6 + BG-E3(battery grip) kunnen
    kopen voor de prijs van Euro 1129 ( plus nog een cash back van Canon van
    Euro 100)
    Dit vond ik een zeer mooie prijs maar heb na het lezen van de forums en
    testen mijn twijfels over de lens.
    Heb ook nog even de EOS 40D in mijn handen gehad, droom hier ook van en
    vanmiddag stak de nieuwe ZOOM.NL in de brievenbus en dan denk ik weer aan de
    aanschaf van de Alpha 700.
    De Sony Alpha 700 met een 18-70 kitlens kan ik op dit moment kopen voor Euro
    1399.
    Ter info ik heb op dit moment een budget van Euro 1500 (kan eventueel nog
    wat sparen en even wachten met de aankoop) en wil het toestel vooral
    gebruiken voor natuur-, landschaps- en macrofotografie.
    Trek op dit moment mijn plan met een Sony DSC-H5 waar ik nog steeds zeer
    tevreden over ben.
    Wie geeft mij a.u.b. nuttige info zodat ik de knoop kan doorhakken.
    Alvast van harte dank voor reacties.
    Groetjes Rob

  • #2
    Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

    Moeilijke keuze, hangt er vanaf wat je ermee wil aanvangen. De 40D en Sony 700 zijn volgens een aantal reviews aan elkaar gewaagd, de 400 D ligt een trapje lager. De lenzenkeuze bij Canon 2ehands is groot. De "oude" minolta lenzen worden dan weerom geprezen om hun kwaliteiten en zijn te vinden als je wat langer zoekt.
    Zoals hier al meerdere keren vermeld, in de winkel eens uitproberen. Ergonomie van de Sony is alvast dik in orde.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

      De 40D heeft als voordeel het extra LCD schermpje bovenop voor de instellingen.

      Het grote instelwiel achterop de body van de 40D is ook een grote plus tov de 400D

      Succes met je keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

        De Canon EOS 40D is zeker heel goed, maar ook de 400D is geen slechte camera.

        De 400D is eerder een low-budget toestel, maar het biedt toch zeker voldoende mogelijkheden om er in de meest uiteenlopende omstandigheden mooie foto's mee te maken.

        De 40D is een toestel dat wat meer professioneel (degelijker, en daardoor ook heel wat zwaarder) gebouwd is, met nog wat meer mogelijkheden.
        (een uitgebreide test kan je hier bekijken: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/)

        De Sony Alpha 700 heeft als voordeel dat de beeldstabilisatie in de camerabody zit, daardoor heb je beeldstabilisatie met elke lens.
        Verder weet ik zelf niet erg veel over Sony omdat ik zelf met de Canon EOS 40D werk.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De Canon EOS 40D is zeker heel goed, maar ook de 400D is geen slechte camera.

          De 400D is eerder een low-budget toestel, maar het biedt toch zeker voldoende mogelijkheden om er in de meest uiteenlopende omstandigheden mooie foto's mee te maken.

          De 40D is een toestel dat wat meer professioneel (degelijker, en daardoor ook heel wat zwaarder) gebouwd is, met nog wat meer mogelijkheden.
          (een uitgebreide test kan je hier bekijken: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/)

          De Sony Alpha 700 heeft als voordeel dat de beeldstabilisatie in de camerabody zit, daardoor heb je beeldstabilisatie met elke lens.
          Verder weet ik zelf niet erg veel over Sony omdat ik zelf met de Canon EOS 40D werk.


          Ik ben het eens met deze Zwarte bandiet met uiteraard de nadruk op de Alpha 700, voor de reeds vermelde pluspunten, maar ook de kitlens, is niet te onderschatten, ondanks voor velen "plastieken brol". We werken er thuis ook mee en zeer scherp, uitkijken naar later is altijd mogelijk zie ook het draadje: http://forum.belgiumdigital.com/show...=178207&page=6 + Sterke body, prachtig LCD kwaliteit, ergonomie...enz. De prijs die je aanhaalt is ook niet slecht.........
          Last edited by Petronix; 27 oktober 2007, 09:08.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

            De EOS 400d is een instapmodel en in dat segment zijn er volgens mij betere camera's op de markt.

            De 40d en de A700 zijn aan mekaar gewaagd, de A700 heeft het voordeel van ingebouwde IS en LCD scherm met VGA kwaliteit, waar je werkelijk de scherpte van je beelden kunt op inschatten. Sommige zeggen dat het gebruikersgemak (ergonomie) van de A700 beter is, maar dat is iets waar je kunt blijven over discussiëren, toch de meeste reviewers zijn wel heel enthousiast over het gebruik (plezier) van de A700.
            De 40d heeft live view maar dan weer zonder kantelbaar scherm wat de mogelijkheden toch sterk beperkt.
            Niet zo eenvoudig te kiezen uit die twee, maar ik persoonlijk zou voor de A700 gaan.

            Als je een goed toestel wenst voor een aantrekkelijke prijs zou ik de pentax K10D ook eens bekijken. Biedt veel mogelijkheden en moet qua IQ niet onderdoen voor de 2 andere.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Als je een goed toestel wenst voor een aantrekkelijke prijs zou ik de pentax K10D ook eens bekijken. Biedt veel mogelijkheden en moet qua IQ niet onderdoen voor de 2 andere.
              De beeldkwaliteit van de Pentax K 10D is vergelijkbaar met die van de 40D, als je in RAW werkt. Werk je in jpeg, dan scoort de Canon EOS 40D véél beter:
              The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).


              De jpegs uit een 40D zijn dus heel wat beter dan die van een Pentax K 10D.

              Niet iedereen zal in alle omstandigheden in RAW willen werken, omdat de bestanden dan heel groot zijn, en omdat er meer nabewerking nodig is. Bovendien is het helemaal niet nodig om voor alle soorten foto's in RAW te werken, het verschil met jpeg in hoogste kwaliteit is niet zo groot dat het altijd voordeel zal opleveren om in RAW te werken.
              De Pentax K10D is blijkbaar een uitzondering, waarbij je bijna verplicht bent om in RAW te werken als je scherpe foto's wil.

              (Ik werk zelf altijd in jpeg.)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De beeldkwaliteit van de Pentax K 10D is vergelijkbaar met die van de 40D, als je in RAW werkt. Werk je in jpeg, dan scoort de Canon EOS 40D véél beter:
                The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).


                De jpegs uit een 40D zijn dus heel wat beter dan die van een Pentax K 10D.

                Niet iedereen zal in alle omstandigheden in RAW willen werken, omdat de bestanden dan heel groot zijn, en omdat er meer nabewerking nodig is. Bovendien is het helemaal niet nodig om voor alle soorten foto's in RAW te werken, het verschil met jpeg in hoogste kwaliteit is niet zo groot dat het altijd voordeel zal opleveren om in RAW te werken.
                De Pentax K10D is blijkbaar een uitzondering, waarbij je bijna verplicht bent om in RAW te werken als je scherpe foto's wil.

                (Ik werk zelf altijd in jpeg.)
                De JPEG testen van philleke askey zijn heel beperkt en zeggen heel weinig of om zeggens niets.
                De JPEG kwaliteit wordt vooral bepaalt door de consistentie van belichting, witbalans en dynamiek in de verschillende licht omstandigheden. Daarbij is de mogelijkheid om manueel bij te sturen en te controleren in kritische omstandigheden heel belangrijk. De 40d zal op dit punt hopelijk beter scoren dan zijn voorgangers dat weet ik niet, Canon heeft alle sinds heel erg gewerkt aan de beeldkwaliteit van de 40d dat is duidelijk.
                De K10d heeft meer dan zomaar de standaard instellingen waardoor de JPEG kwaliteit heel sterk kan beïnvloedt worden. Daar komen heel mooie beelden uit dit toestel laat dit duidelijk wezen. De RAW beelden van de 40d benaderen inderdaad de kwaliteit van de K10d.

                Ga niet zeggen dat de K10D een beter toestel is dan de 40d maar gezien zijn prijs (zal wel een 400 euro goedkoper zijn) en vermits de verschillen verder eerder beperkt zijn, en het toestel daarbij ook nog ingebouwde beeld stabilisatie heeft blijft het toch een sterke aanrader.

                Combinatie K10d met kitlens en Tamron 28-75 (nakijken of die voor pentax vatting gemaakt wordt) lijkt mij een zeer goede keuze.
                De 400d is uiteraard helemaal niet te vergelijken met de K10D.

                A700 met 28-75 gaat waarschijnlijk over het budget, maar voor 1400 euro met kitlens zou ik de A700 toch ook niet laten liggen hoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rob26 Bekijk bericht
                  Ter info ik heb op dit moment een budget van Euro 1500 (kan eventueel nog
                  wat sparen en even wachten met de aankoop)
                  en wil het toestel vooral gebruiken voor natuur-, landschaps- en macrofotografie.
                  Neem mijn info zoals je wilt maar moest ik u zijn:
                  ga voor een 400d en een tamron 28-75 f2.8!!
                  => en wacht nog even om verdere lenzen of zaken aan te kopen.
                  Spaar de rest van u budget voor later. Wanneer je enkele foto's gemaakt hebt en je het toestel wat begint te kennen, dan zal je ook zien welke lenzen je nog zal wensen.

                  Want landschap en natuur zijn anders dan macro hoor...

                  Met de tamron doe je zeker niet verkeerd!! Bij mij staat hij er voor 80% op.

                  Later kan je dan met je verder gespaarde centen ofwel een macrolens, zoom tele, een breedhoek, of... Je zult het snel weten welke richting je uit wil gaan...

                  Veel succes!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                    Ga voor een 40D en koop een goede tweedehandslens, er zijn echt goede lensen te vinden voor niet al te veel geld. Zeker nu met de canon cashback zijn er veel die hun glas upgraden. Afhankelijk van de tijd kan je dan verder kijken naar een niet al te dure breedhoek (heb zelf mijn breedhoek veranderd naar de 16-35 van Canon) of een tele. Als je zegt dat je macro wil wat bedoel je dan? een foto trekken van een bloepje of en detail of echte macro-fotografie? Anders kan je gerust kijken naar bvb de sigma 24-70 die heel goed is als je kan leven met een tragere AF (en ja, die van mij staat te koop omdat nu bij mij de 16-35 of de 70-200 op mijn body zit). Dat is nu eenmaal het voordeel van (vooral) Canon, veel tweedehands glas dat echt wel goed is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                      ik ben zeer tevreden met de resolutie, dynamische range, belichting en ruis van de 400D, maar de 40D doet hier (logisch) overal een stapje bij
                      ik heb wel veel missers bij vliegende vogels, blijkbaar kan de focus niet goed volgen
                      dus als dat je ding is, overweeg dan toch de 40D
                      in verhouding met al de lenzen die je gaat kopen is het prijsverschil niet onoverkomelijk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                        over de 400d had ik al geen twijfels meer; maar die lenzen is inderdaad miserie!

                        ben ook al paar weken opzoekingswerk aan het verrichten, en heb lange tijd aan de 17-85 IS gedacht; maar uiteindelijk toch beslist om voor de 24-85 f3.5-4.5 te gaan (zonder IS)

                        ga hem vrijdag oppikken in konijnenberg; laat je nog iets weten
                        http://krameria.eu
                        "Cogito Ergo Sum"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 400D of EOS 40D of Sony Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wedlock Bekijk bericht
                          maar uiteindelijk toch beslist om voor de 24-85 f3.5-4.5 te gaan (zonder IS)
                          prima lensje, maar ik zou een tweedehands kopen
                          in het standaardbereik moet je je in het begin niet overkopen, de meeste lenzen voldoen goed

                          anders de nieuwe kitlens EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS (aangekondigd aan 166 EUR als ze binnenkomt), geeft je meer groothoek en IS

                          hou je geld om later rustig bij te kopen naargelang je interesses

                          Comment

                          Working...
                          X