Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel gestelde vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel gestelde vraag

    Dit is waarschijnlijk een veelgestelde vraag, maar na het lezen op het forum is het in mijn geval nog niet volledig duidelijk.
    Ik ben op zoek naar een objectief dat voornamelijk geschikt is voor het fotograferen van F1 (grand prix). Ik weet het seizoen is nu wel afgelopen maar zou die toch graag kopen zodat ik in afwachting ook enkele natuurfoto's sportfoto's (veldrijden) zou kunnen nemen.
    Ik wil ongeveer 250 a 400€ uitgeven.
    Mijn body is een eos 400D.
    Sigma, canon enz...?
    Last edited by Black eyed; 26 oktober 2007, 18:54.

  • #2
    Re: Veel gestelde vraag

    ik heb de Sigma 70-300mm f/4,0-5,6 DG APO Macro Canon EOS . valt best me kost ook niet zo veel .maar ga ook op zoek naar zwaardere dacht aan sigma 135-400

    Comment


    • #3
      Re: Veel gestelde vraag

      Ik heb pas 3 weken mijn canon, dus nogal een noob.
      Dient deze dan ook voor macro?
      Of uitsluitend voor sportfoto's?
      Ik vind deze ook niet op http://www.fotokonijnenberg.nl/
      Hebt u een idee van de prijs?
      Last edited by Black eyed; 26 oktober 2007, 18:48.

      Comment


      • #4
        Re: Veel gestelde vraag

        neem het mij a.u.b. niet kwalijk als ik hier even een aanmerking maak over het taalgebruik.
        Ik merk ook hier weer een fout gebruik van " die "

        het is NIET " objectief die voornamelijk geschikt " maar wel " DAT voornamelijk geschikt is..."

        Het zou namelijk een fout zijn die veel door west-vlamingen gemaakt wordt.

        Sorry hoor, ik hoor deze fout ook zeer veel op TV, ik nam daarom kontakt op met de taaldienst van VRT die mij 100% gelijk gaven.

        Ik wil geen taalridder zijn, maar toch....

        Comment


        • #5
          Re: Veel gestelde vraag

          Ik ben idd een west-vlaming.
          Mij stoort het niet, maar zal er zeker op letten.

          Comment


          • #6
            Re: Veel gestelde vraag

            is het hier les nerdelands of is het fotografie
            70-300 deze lens komt +/- 233 en de 135-400 zo een 568 groetjes benn

            Comment


            • #7
              Re: Veel gestelde vraag

              Als ik mag kiezen fotografie.
              Deze dient dus voor beide opnamen (macro & sport)?

              Comment


              • #8
                Re: Veel gestelde vraag

                ja kan er voor dienen

                Comment


                • #9
                  Re: Veel gestelde vraag

                  Ok bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel gestelde vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
                    neem het mij a.u.b. niet kwalijk als ik hier even een aanmerking maak over het taalgebruik.
                    Ik merk ook hier weer een fout gebruik van " die "

                    het is NIET " objectief die voornamelijk geschikt " maar wel " DAT voornamelijk geschikt is..."

                    Het zou namelijk een fout zijn die veel door west-vlamingen gemaakt wordt.

                    Sorry hoor, ik hoor deze fout ook zeer veel op TV, ik nam daarom kontakt op met de taaldienst van VRT die mij 100% gelijk gaven.

                    Ik wil geen taalridder zijn, maar toch....
                    de taaldienst van VRT die mij 100% gelijk gaf.

                    groetjes van de taalridder van dienst
                    Slijp mijn lenzen nog eens wil je?En hijs de zeilen rondom het niemandsland van de slaap,ontkurk de fles, zet koers, maak vaart, de dood wordt voor de dag bewaard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel gestelde vraag

                      Sigma 135-400mm is geen aanrader voor de "snelle" sporten..... langzaam en luidruchtig en goed tot 350 mm +/- in de hogere f-waarden. (zelf gehad en weg gedaan )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veel gestelde vraag

                        thx welke raad jij dan er voor aan de 300 mm is wat min voor ja de veiligheids zones zijn redelijk groot

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veel gestelde vraag

                          @Black eyed
                          Sigma 70-300 4/5.6
                          Is een mooie budgetlens, super voor het geld.
                          Macro is 1:2 dus niet volledig macro maar je komt een eind.
                          Als je genoeg licht hebt is die vrij rap maar verwacht geen wonderen van de autofocussnelheid


                          BTW:
                          Jezus zeg, ik word er onderhand niet goed van van die mensen die zonodig moeten komen vertellen of iets toevallig verkeerd geschreven is.
                          Ja "TOEVALLIG" ik neem niet aan dat mensen bewust verkeerd gaan schrijven buiten de zogenaamde msn taal.

                          Er bestaat ook nog zoiets als dislexie in alle soorten en maten.

                          Begrijpen jullie niks meer van de tekst als er een verkeerd woord word staat of dat er een D of T verkeerd gebruikt is of voelen jullie je zo super omdat jullie weten dat er iets verkeerd staat?

                          Nu word een topic over imand die een lens wil vervuild door dit soort onzin.

                          Hierbij ben ik voorstander om alle taalgerelateerde berichten die niets bijdragen aan een topic te verwijderen.
                          Dus ook deze mocht het doorkomen.
                          Mocht er iets wel belang hebben voor het topic dan kan je altijd nog een PB sturen mocht je willen helpen ipv de "kijk ik weet het wel" persoon te willen spelen zoals bij weemaes dus niet gelukt is.

                          Greetz rich
                          Last edited by DrJeckyll; 27 oktober 2007, 17:48.
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veel gestelde vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
                            is het hier les nerdelands of is het fotografie
                            70-300 deze lens komt +/- 233 en de 135-400 zo een 568 groetjes benn
                            les nederlands of fotografie? Ik heb hier zo vaak ondervonden dat opmerkingen worden gemaakt over de personen die men fotografeert (zoals bv. Nathalia, zie de postings) of "ik ga een emmer naast mn pc zetten" als er een bootje wordt gefotografeerd dat in een bocht de haven binnendraait of nog de challenge bospaden of paden. Je fotografeert dan een pad, opmerking dit is geen bospad, enz.... daarom en als zovele andere mensen vind ik die opmerkingen zo belachelijk dat het me vaak tegenhoud postings te doen op BD
                            groeten, toch blijf ik surfen naar BD

                            Comment

                            Working...
                            X