Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser op Pentax K10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser op Pentax K10D

    Ik heb onlangs een Pentax K10D camera gekocht. Ik fotografeer vaak in grote ruimtes zoals kerken. Nu heb ik nog 2 flitsers uit mijn analoog tijd, en wel een Philips P532, thyristor computer en een Metz 45 CT.1. Mijn vraag is nu; kan ik beide flitsers zonder risico op de Pentax K10D gebruiken???

    Bij voorbaat dank voor Uw reactie, marik.

  • #2
    Re: Flitser op Pentax K10D

    Hoi

    Ik zou het zeker NIET aanraden vanwege de hoge ontstekingsvoltages die de digitale camera naar de maan kunnen helpen.
    Zie hier een uitreksel van de website van Metz (faq)

    Kann der Metz mecablitz 45 CT 1 auch mit neuen Autofokus-Kameras eingesetzt werden?

    Der Metz mecablitz 45-CT 1 bietet leider noch nicht die Anschlussmöglichkeiten des Metz SCA-Adapter Systems. Aus diesem Grund ist für die Kombination mit einer Autofokus-Kamera kein entsprechender Adapter erhältlich. Der Metz mecablitz 45-CT 1 kann somit nur mit dem Standardsynchronkabel an die jeweilige Kamera angeschlossen werden.

    Zudem ist zu beachten, dass der Metz mecablitz 45-CT 1 mit einer Gerätenummer kleiner 534 000 noch über einen so genannten Hochvoltzündkreis verfügt. Diese Blitzgeräte dürfen nicht direkt an moderne Kameras angeschlossen werden! Unter Umständen kann dabei sogar die Kamera beschädigt werden.

    Alle weiteren Blitzgeräte der Metz mecablitz 45 CT- bzw. 45 CL-Serie verfügen dagegen schon über einen Niedervoltzündkreis nach aktueller Norm.
    Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

    Comment


    • #3
      Re: Flitser op Pentax K10D

      Hoi GeertD50, heel hartelijk bedankt voor de informatie. Heb ik ff geluk, mijn flitser heeft een hoger nummer dan Metz aangeeft dus ik kan hem gebruiken. Ik hoopte het al omdat mijn vorige camera was een Fuji S9500 en daar heb ik hem ook vaak op gebruikt zonder problemen.

      Nogmaals hartelijk dank, met vriendelijke groet, Marik.

      Comment

      Working...
      X