Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste lens

    Beste

    Ik heb nu 5 maanden mijn eos 400D en zou graag mijn eerste lens kopen.
    Mijn keuze viel op de sigma 70-300mm F4-5,6 APO MACRO.
    Met een prijs rond de 250€ en te gebruiken voor portret- en gezinsfotografie zie ik die wel zitten.

    Graag plus en minpunten aangaande deze lens of eventueel betere varianten.
    CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

  • #2
    Re: Mijn eerste lens

    Waar heb jij dan de afgelopen 5 maanden mee gefotografeerd als je nu pas je eerste lens gaat kopen?

    Gebruik de search eens en een wereld zal voor je opengaan

    Ik heb de Nikon uitvoering ervan en ben redelijk tevreden over de prijs/kwaliteit ervan.
    Je hebt beperkte macro (1/2) tussen 200 en 300mm en een mooi zoombereik. Dit is geen toplens en verwacht er geen wonderen van. Stel jezelf de vraag of je ze wel gaat gebruiken en of je dat zoombereik wel nodig hebt. Gezins en portraitfotografie, daar heb ik mijn bedenkingen over, koop dat liever de 50mm 1.8. Hou er ook rekening mee dat dit niet echt een lichtgevoelig objectief is.
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste lens

      Ik heb een 400d en heb dezelfde lens een tijdje geleden tweedehands overgenomen nadat een Tamron lens de geest had gegeven.
      Ik ben tevreden over deze lens, maar niet in alle omstandigheden: voor portretten gebruik ik liever de 50mm 1.8 (die niks kost).

      Voorbeelden vind je hier terug: http://www.flickr.com/photos/wernerw...00mm1456apodg/
      flickr.com/wernerwattenbergh
      flickr.com/vdpsportfotograaf
      http://voetbalfotografie.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste lens

        Je Sigma is niet lichtsterk genoeg om binnen foto's te nemen. Topics genoeg op het forum en die Canon 50mm waar iedereen over spreekt kan je nu nieuw kopen voor 85euro.
        Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
        Meer op: www.xindi.be

        Comment

        Working...
        X