Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic fz50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic fz50

    Hallo

    Ik wil een camera waar ik vooral mee zal werken om kinderen en mensen algemeen te trekken. Binnen en buiten.Later wil ik me ook op macro fotografie toespitsen.
    Eerder werd mij de fz50 aangeraden, ook nog andere toestellen, maar om de één of andere reden, gaat mijn voorkeur naar dit toestel. Vooral de draairing aan de lens vind ik een enorm pluspunt.

    Ik weet dat er al veel over dit toestel is verteld.
    Mijn vraag gaat specifiek naar de gebruikers van dit toestel.

    Ik lees dat er heel wat ruis zo zijn bij het trekken bij hogere iso waarden.
    Is die ruis te merken bij afdrukken op het normale formaat?
    Is de beeldstabilisator ok?
    Sommige vertellen ook dat er na een aantal maanden problemen komen bij " de knoppen". Heeft hier nog iemand probs mee gehad?
    Waar kan ik dit toestel eens in de hand nemen? Liefst omgeving Vlaams Brabant.
    Is hij snel? Mensen blijven nu eenmaal niet stilzitten, zeker kinderen niet.
    Kan ik ergens foto's terugvinden getrokken met dit toestel?
    Kan ik ergens een idee krijgen van de tele mogelijkheid van dit toestel aan de hand van getrokken foto's?

    Bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: Panasonic fz50

    Er loopt hier ergens een heel topic over de FZ 50, gewoon ff zoeken met de ZOEK-funktie en je bent er wel een tijdje zoet mee.
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic fz50

      Ja, maar het noemt wel het FZ30 Topic.
      Je zal inderdaad even zoet zijn, er zijn bijna 900 reacties!

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic fz50

        Oorspronkelijk geplaatst door Leergierige beginner Bekijk bericht
        Hallo

        Ik wil een camera waar ik vooral mee zal werken om kinderen en mensen algemeen te trekken. Binnen en buiten.Later wil ik me ook op macro fotografie toespitsen.
        Eerder werd mij de fz50 aangeraden, ook nog andere toestellen, maar om de één of andere reden, gaat mijn voorkeur naar dit toestel. Vooral de draairing aan de lens vind ik een enorm pluspunt.

        Ik weet dat er al veel over dit toestel is verteld.
        Mijn vraag gaat specifiek naar de gebruikers van dit toestel.

        Ik lees dat er heel wat ruis zo zijn bij het trekken bij hogere iso waarden.
        Is die ruis te merken bij afdrukken op het normale formaat?
        Is de beeldstabilisator ok?
        Sommige vertellen ook dat er na een aantal maanden problemen komen bij " de knoppen". Heeft hier nog iemand probs mee gehad?
        Waar kan ik dit toestel eens in de hand nemen? Liefst omgeving Vlaams Brabant.
        Is hij snel? Mensen blijven nu eenmaal niet stilzitten, zeker kinderen niet.
        Kan ik ergens foto's terugvinden getrokken met dit toestel?
        Kan ik ergens een idee krijgen van de tele mogelijkheid van dit toestel aan de hand van getrokken foto's?

        Bedankt voor jullie reactie.
        Ik heb een FZ30, maar die is vergelijkbaar... dus even kort antwoorden voor je 900 posts moet lezen...

        1. Ruis is er vanaf ISO 200, maar niet zo dat iemand onherkenbaar op de foto staat. Mijn eerste vakantie had ik verschillende plaatjes op ISO 400, waarvan er bij mij thuis één op canvas hangt, en waarop geen ruis te zien is. Weet wel dat je op ISO 100 met een Leica lens die waarden van F2,8 --> F3,7 heeft, meer licht hebt dan de meeste standaardlenzen bij een DSLR, dus kan je laag in de ISO blijven.
        2. De beeldstabilisator is zeker OK, werkt zelfs vrij goed...
        3. Nog geen problemen gehad, met niet één knopje (na 30.000 clicks)
        4. Waar ter hand nemen... moet ik je schuldig blijven. Bij Konijnenberg in Turnhout, of bij één of andere BD'er in je buurt (zie FZ30 topic).
        5. Snelheid is relatief. Het is geen spiegelreflex. Hij is zo snel als dat jij snel kan zijn.
        6. Een paar van mijn threads...
        - http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=170658
        - http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=169929
        ... maar kijk eens bij de gebruikers in het FZ30 topic, en je vindt er veel meer
        7. De telemogelijkheden... Ik ben ooit eens aan 't testen geweest wat allemaal kon met het toestel, naar DOF, zoom... al deze foto's zijn uit de hand genomen : http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=465
        Last edited by FestinaLente; 26 oktober 2007, 11:38.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic fz50

          Bedankt voor jullie reactie.
          Ik zoek zeker de meningen op van de FZ30 gebruiker.

          Misschien moet ik eerder dat toestel aanschaffen of is dit al uit de markt?

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic fz50

            De FZ50 is de opvolger van de FZ30 en heeft 10 ipv 8 Mpix , een betere "imageprocessor" en nog wat verbeteringen, zoals ondersteuning voor SDHC.

            De FZ30 kan je dus nieuw niet meer krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic fz50

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              De FZ50 is de opvolger van de FZ30 en heeft 10 ipv 8 Mpix , een betere "imageprocessor" en nog wat verbeteringen, zoals ondersteuning voor SDHC.

              De FZ30 kan je dus nieuw niet meer krijgen.
              ...en nog een aantal verbeteringen, zoals een flitsvoetje waarop je later eventueel een TTL-flash kan aansluiten.

              Trouwens, de foto's die ik in de vorige post zette, zijn onbewerkt, dus zo uit de camera gekomen, enkel verkleind, meteen de reden waarom ik die hier plaatste.

              Moeilijk is het toestel helemaal niet. Het heeft zelfs een aantal heel toffe functies die je op sommige dslr's niet terugvindt, zoals de mogelijkheid om gridlines (handig voor de compositie) of een histogram (belichting) op je scherm of in je zoeker te zien, het kantelbare scherm (handig om overal bovenuit, of tegen de grond foto's te nemen, zonder dat je moet gaan liggen...) Mijn dochters van 8 en 11 krijgen er zelfs schitterende plaatjes mee gemaakt... Eerste vraag toen ik thuiskwam met mijn Nikon van mijn dochter van 8 : "Papa, mag ik nu die vorige gebruiken, want daar kan je veel mooiere foto's mee maken dan met dat kleintje". Komt de waarheid immers niet uit de kindermond ?

              Ter illustratie, nog even een foto op ISO 400, die ik hier ooit al postte, waarbij je kan zien dat het wel meevalt...
              http://forum.belgiumdigital.com/show...10&postcount=3

              Als je besluit hem te kopen, raad ik je zeker aan het FZ30 topic in grote lijnen door te nemen. Er staan heel wat gebruikstips in, die ik er ook terugvond.

              Mvg

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic fz50

                Ik ben bijna overtuigd
                Nog juist de winkels afbellen om het toestel ook eens in de hand te kunnen nemen.

                Merçikes !

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic fz50

                  Ik weet ondertussen waar ze de fz50 op voorraad hebben.
                  Via telefoon wouden ze geen exacte prijs geven. Ze wisten enkel te vertellen dat het tussen de € 500 en € 600 ligt.

                  Heeft er iemand ervaring met het kopen via internet? Meer bepaald via pixmania? Tot hier toe denk ik dat hier de prijs het laagst ligt. Je kan het thuis laten leveren of gaan ophalen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic fz50

                    Gezien de prijs die je aanhaalt, wil ik je toch aanraden even te kijken op de sites van Konijnenberg (451 euro) en Studio73 (549 euro, incluis draagtas, ministatief, en SD-kaartje 2Gb).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic fz50

                      FZ50: 419 euro:
                      mijn foto's: www.reneheylen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic fz50

                        Op dit forum heb ik gelezen dat de opvolger van de FZ50 op komst zou zijn, weet iemand hier al meer over?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic fz50

                          Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                          Toen ik hem kocht was het nog 6€ minder:

                          Maar meer to the point: probleemloze afhandeling van de aankoop. Let wel: geen Nederlandstalige handleiding aanwezig. Die is echter wel gratis te downloaden op de Benelux site van Panasonic. Het menu kan evenwel in het Nederlands.

                          Persoonlijk vind ik tssn de 500 en 600€ redelijk veel, als je hem kan krijgen voor 420€. Misschien wel eens langsgaan waar hij in voorraad is, kwestie van de camera eens vast te nemen. Het is een schitterend toestel, maar niet echt licht en klein.
                          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic fz50

                            Einde september besteld bij Redcoon.be aan 421 euro. 's Maandags besteld en betaald, 's vrijdags geleverd. Met nederlandstalig menu én nederlandstalige handleiding! Schitterende camera overigens...
                            Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                            vr. gr. DOOV

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic fz50

                              Hey mensen, ik heb een kleine (waarschijnlijk heel domme) vraag.
                              Hoe komt het dat foto's van m'n gloednieuwe fz50 maar 72 dpi hebben????
                              150 dpi is toch het minimum voor deftige afdrukken? Heb ik een paar
                              instellingen verkeerd staan ofzo? In de handleiding is er niks voor te vinden

                              Comment

                              Working...
                              X