Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoekzoomers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedhoekzoomers

    Hoi,

    ter vervanging van mijn 400D kitlens 18-55 zoek ik vooral iets scherper en lichtgevoeliger (of met IS)

    Mijn oog viel op

    17-40 F4L € 677,19 - €100 cashback
    17-55 F2.8 IS € 892,76 - €60 cashback
    17-85 IS F4-5.6 € 456,55

    ik weet ook van het bestaan van de 16-35mm maar die ligt buiten mijn bereik (financieel dus ) . De lens zou eigenlijk voor alles worden gebruikt. Buiten, binnen, mensen, auto's, natuur, .... Verder heb ik momenteel nog een buiten mijn kitlens een 75-300 III USM

    Ik heb met geen enkele lens ervaring, dus ik appreciëer jullie mening enorm

  • #2
    Re: Breedhoekzoomers

    ik denk dat je voor 577 € (na de cashback) met de 17-40L f/4 een goeie in huis haalt op het gebied van prijs/kwaliteit...

    ik hoor echter van velen dat ze heeel erg tevreden zijn over de 17-55 2.8 IS. Die is echter wat duurder.

    Denk dat je best tussen deze 2 kiest omdat de 17-85 een klasse lager ligt dan die 2...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Breedhoekzoomers

      Ik heb een 15-30 mm van sigma op de kop getikt;
      zie net dat die niet meer op de site van sigma zelf staat dus weet niet of die nog nieuw te verkrijgen is.

      Is wel f4

      De 17-55 is 2.8 van canon heb k ook al veel goeds van gehoord goede kennis van mij heeft die besteld ga die nadiens eens teste bij hem
      Canonist tot in de kist.
      www.paaldans.be www.tropicanaclub.be foto.telenet.be/reggytropicana

      Comment


      • #4
        Re: Breedhoekzoomers

        hier tevreden over de 17-40mm-F4L.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Breedhoekzoomers

          Het zijn nog al wat verschillende lenzen.
          - Waar ligt eigenlijk de belangstelling voor de fotografie? Is het binnenwerk en buitenwerk onder moeilijke lichtomstandigheden? Dan wordt de F2.8 belangrijk.
          - Moet je veel uit de hand fotograferen? Dan is een lens met een bewegingstabilisator wellicht van belang.
          - Er is al een lens van 75 tot 300 mm. Is het erg als een gat ontstaat tussen de telezoom en de nieuwe zoom.
          - Heb je echt wel een zoom nodig? Als dat niet zo is, dan zijn mogelijk een of meer goede primes aan te bevelen?

          Je ziet het: het is aan te bevelen om eerst wat huiswerk te doen.

          Comment


          • #6
            Re: Breedhoekzoomers

            Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
            Het zijn nog al wat verschillende lenzen.
            1 Waar ligt eigenlijk de belangstelling voor de fotografie? Is het binnenwerk en buitenwerk onder moeilijke lichtomstandigheden? Dan wordt de F2.8 belangrijk.
            2 Moet je veel uit de hand fotograferen? Dan is een lens met een bewegingstabilisator wellicht van belang.
            3 Er is al een lens van 75 tot 300 mm. Is het erg als een gat ontstaat tussen de telezoom en de nieuwe zoom.
            4 Heb je echt wel een zoom nodig? Als dat niet zo is, dan zijn mogelijk een of meer goede primes aan te bevelen?

            Je ziet het: het is aan te bevelen om eerst wat huiswerk te doen.

            ik heb echt wel mijn huiswerk gedaan, want kan er direct al op antwoorden se . Ik wil echter gewoon weten wat de meeste aanraden en waarom.

            1. Zoals in de beginpost aangegeven dient deze lens voor vanalles en nog wat. Binnen, buiten, natuur, architectuur, ....

            2. Ja, ik neem voor 95% foto's uit mijn hand. IS kan daar inderdaad interessant zijn, maar ik dacht dat dit geen noodzaak was bij een lage brandpuntafstand

            3. Dat gat is helemaal geen probleem; Nu heb ik ook een gat tussen 55 en 75 en dat is eigenlijk een wandelgat . Ofwel crop ik achteraf gewoon wat, daar zit geen probleem

            4. Yup zoom heb ik nodig. Ik ben niet van plan om met primes te werken. Als ik dan op stap ga moet ik constant van lens verwisselen, bij een zoom is dat iets minder.

            Comment


            • #7
              Re: Breedhoekzoomers

              Tamron de 17-50 f2.8 is ook een goede lens en die kost een stuk minder dan de bovengenoemde lenzen.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment

              Working...
              X