Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetlens raynox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorzetlens raynox

    Ik heb een vraagje,
    Ik heb voor mijn sony H9 een voorzetlens van raynox gekocht (macro)
    maar deze past alleen maar als de power van de camera af staat
    ik zou dus aan een soort adaptor (verlengstuk) moeten geraken (moet zeker wel bestaan hé)
    ik heb al gemaild naar konijneberg (of zoiets) maar krijg geen antwoord ?
    Weet er soms iemand van jullie welke afmetingen ik nodig heb diameter en zo
    en waar ik er eventueel aan zou kunnen geraken?
    Ik heb me al gek gegoogeld.

    thnx

  • #2
    Re: Voorzetlens raynox

    "Past alleen maar als de power af staat" ? ?? wat vreemd ?

    Bedoel je dat je die Raynox tracht te monteren direct op het camerahuis zonder de lensadapter ? dat gaat natuurlijk nooit lukken, hoe dan ook, de lens duwt die er dan gewoon af als je de camera aanzet ! In het beste geval, in het slechtste heb je scherven daarom leveren ze er ook die lensadapter bij

    Ik meende gelezen te hebben dat de standaard lens adapter nogal vreemd van vorm is en aan het uiteinde een diameter van 74mm heeft, daardoor passen die Raynox dingen nooit. Wat ik op dpreview wel meende te zien is dat de "oude" lensadapter (58mm) van de H1/H5 ook op de H9 past en daar past die Raynox adapter wel op (past tot 67mm? dacht ik)
    Je zou eens kunnen kijken op http://www.pemaraal.com/index.php want die maken al jaren top kwaliteit (metalen) lensadapters voor oa de ganse Sony H serie ..
    HTH

    Comment


    • #3
      Re: Voorzetlens raynox

      Als je Raynox lenzen koop bij bv. Foto Konijnenberg, dan heb je keuze uit meerdere modellen voor verschillende camera's.

      Als je daar de juiste kiest, dan zit er een tussenstukje voor je camera bij om de lens te gebruiken.

      Ik kan bij Raynox enkel modellen vinden tot de H5 van Sony. Ben je zeker dat de lens geschikt is voor jouw camera?
      I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

      Comment

      Working...
      X