Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

    Het is me al vaker opgevallen maar deze week is het echt bijzonder.
    De vraagprijzen van sommige dingen die hier tweede- of zelfs derdehands verkocht worden zijn niet echt serieus. (imo)

    Enkele voorbeelden:

    MPE 65: 920€ (nieuwprijs bij Corne: 909 €) Uw nadeel: 11€

    70-200/F4 IS: 850€ (nieuwprijs bij Corne: 1015 € -150 cashback) Uw voordeel 15€

    17-55F2.8 IS: 750€. Deze is derdehands. (Nieuwprijs bij Konijn: 828 € met cashback in): Uw voordeel: 38.5€ per eigenaar.

    Ik weet wel, het zijn gewilde lenzen dus gaat erweinig af van de prijs en zowiezo moet je maar uitkijken en opzoeken.

    Ik doe dat ook (da's duidelijk, dacht ik) en ga die toch lenzen niet kopen.
    Het is nu wel zo dat als een lens tegen een deftige 2e hands prijs angeboden wordt ik al denk: mmh wat zou er mis mee zijn?
    En daar ik vrij nieuw ben: Als ik een lens koop en er is iets mis mee, ga ik het merken of bedrogen uitkomen?

    En ja er zit een meestal een UV filter bij (die ik niet meetel), maar dat moet zowat, niet? Anders ga je al helemaal denken aan krassen.

    Deze frustratie moest me even van het hart.
    Aan de TS: sorry maar de bedragen staan er.

    Groetjes
    Last edited by jeroen.s; 24 oktober 2007, 15:34. Reden: Het betrof een andere 17-55F2.8 IS
    Jeroen

  • #2
    Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

    Jeroen,

    vraag en aanbod .. aan de koper om te beslissen ... En uit je doppen kijken moet je overal.
    Geen reden om gefrustreerd te zijn, iedereen mag vragen wat hij wil ... vindt je het belachelijk, lach er dan eens mee en ga verder ... doe ik ook


    Groetjes,
    DVdB
    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

    Comment


    • #3
      Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

      Het staat je steeds vrij te onderhandelen over de prijs... De TS zet zijn prijs zo hoog mogelijk, de geïnterresseerde zo laag mogelijk... uiteindelijk komt er een - voor beide partijen - aanvaardbare prijs uit de bus... Ik maak me hier alvast geen zorgen over hoor...
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

        Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
        Jeroen,

        vraag en aanbod .. aan de koper om te beslissen ... En uit je doppen kijken moet je overal.
        Geen reden om gefrustreerd te zijn, iedereen mag vragen wat hij wil ... vindt je het belachelijk, lach er dan eens mee en ga verder ... doe ik ook


        Groetjes,
        DVdB
        ben ik het mee eens... weinig nut om je hierin op te jagen... slecht voor het hart Jeroen
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

          Als ik prijzen zie op andere tweedehands sites, dan denk ik ook soms. OMG

          Ik heb al eens zin gehad om een mailadres aan te maken als benjehelemaalopjoenkopgestuukt@zotteprijzen.be en te reageren op de advertentie...

          Maar aan de andere kant, je moet eens een advertentie plaatsen met een eerlijke prijs. De biedingen beginnen met soms nog geen tiende van de prijs die je zou wensen... ...zucht...

          Je moet veel vragen om weinig te krijgen heb ik de indruk....
          SKurt.be
          www.SKurt.be

          Comment


          • #6
            Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

            idem bij motorfietsen hoor
            Je goed informeren en rustig afwachten is het devies.
            Know what you know, and don't know what you don't know.

            Comment


            • #7
              Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

              Die prijzen zijn nog steeds heel normaal maar het is aan de koper om er op in te gaan of niet.

              Een 70-200 L IS kan in een gewone fotowinkel wel tot 700 Euro duurder zijn dan bij sommige online-winkels.

              Als iemand die in een dure winkel gekocht heeft en die daarna verkoopt, dan is zijn vraagprijs inderdaad misschien maar een spotprijsje voor hem maar voor de meesten onder ons die de weg kennen naar de goedkopere zaken een hoge prijs.

              Laat iedereen zijn ding doen, een verkoper merkt heus zelf wel of die er vanaf geraakt of niet. Commentaar geven is heus niet nodig.

              Het enige dat je met dergelijke post bereikt is de frustratie van de verkoper en het feit dat ge de waarde van uw eigen materiaal en dat van ons ook naar beneden haalt.
              Last edited by VerSeg; 24 oktober 2007, 15:31.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                idem bij motorfietsen hoor
                Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een moto verkocht ... een potentiële koper kwam ook aandraven met allerlei prijzen om aan te tonen dat mijn prijs te hoog was. Hij heeft dit dan ook als reactie op de verkoop gepost.
                Op een forum was het kieken zo slim om te posten dat hij ergens een moto zien staan had voor een spotprijs maar dat hij nog ging proberen er iets af te krijgen.
                Als koper probeer je altijd zo weinig mogelijk te betalen, als verkoper probeer je zoveel mogelijk te krijgen ... normaal toch? En ge kunt geen twee moto's of lenzen met elkaar vergelijken ... de gebruiksschade of mankementen zijn ook nooit dezelfde.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                  Niet in opjagen, koop het dan gewoon nieuw voor ongeveer dezelfde prijs bij een goeie online winkel.
                  Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                  Meer op: www.xindi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                    Goed voorbereiden en dan beslissen of je voor nieuw (met garantie) of tweedehands gaat. Vragen staat vrij, het er ook werkelijk voor krijgen is een heel ander verhaal

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                      Lijkt me typisch belgisch. Als je buiten de landsgrenzen gaat zijn de 2de handsprijzen meer in de lijn van -mijn- verwachtingen. Zelfde voor ebay trouwens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                        Hoi iedereen ,

                        Nu we het hier over prijzen hebben,en over verkoop van 2 de hands materiaal ,zou ik toch willen zeggen met een beetje voorzichtigheid over zulk onderwerp te praten ,want er zit overal wel kaf tussen het koren ,en diegene die wel goed materiaal wil verkopen ,zal het dan waarschijnlijk ,wel een aankoopbewijs hebben ,en mss nog een garantiebon.

                        Wat wil ik hier nu mee zeggen ,als ik bij iemand een 2de hands item koop en die kan me er een aankoopbewijs en mss nog garantie bewijs bijleveren ,dat ben ik ook bereidt om er ietsjes meer voor te betalen .

                        Maar het is nog steeds een gevoelig item voor iedereen ,het is maar hoe je overeenkomt met de verkoper ,en of je ook wat water bij de wijn wilt doen .
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Lijkt me typisch belgisch. Als je buiten de landsgrenzen gaat zijn de 2de handsprijzen meer in de lijn van -mijn- verwachtingen. Zelfde voor ebay trouwens.
                          Ligt ge garantieperiode van 1 jaar t.o.v. 2 of 3 in België dan ook in je verwachtingen?
                          Je kan geen appelen met peren vergelijken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Lijkt me typisch belgisch. Als je buiten de landsgrenzen gaat zijn de 2de handsprijzen meer in de lijn van -mijn- verwachtingen. Zelfde voor ebay trouwens.
                            Een koop wordt gesloten tussen verkoper en koper als ze akkoord gaan over het goed en de prijs. Het gaat over vraagprijzen en je kan/mag onderhandelen.

                            Er zijn hier nog altijd mensen die denken dat omdat het 2dehands is, bijna gratis moet verkocht worden. (behalve als zij iets verkopen)

                            Ik weet niet waarom jullie gefrustreerd zijn.

                            En zwijg me over Ebay als referentie , daar worden de mensen pas echt in de zak gezet
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frustratietopic: Tweedehands (?!?) prijzen.

                              Er is denk ik sprake van een verschil in werkwijze tussen de leden.

                              Sommigen, zoals mezelf, werken liefst met “normale” prijzen.
                              Op zo’n prijs ga ik een beetje afdingen en dan komen we uit (hoop ik) op ongeveer het midden.

                              Sommigen werken volgens het principe, ik vraag zoveel mogelijk (bv de nieuwprijs), we zien wel waar we komen. Echter, als ik zou bieden op zoiets zou ik volgens het omgekeerde principe bieden, een derde of zo. We zien ook wel waar we komen.
                              Dit lijkt me (persoonlijk) de meest frustrerende route voor beide partijen.

                              Soit, hoe we het ook doen, we komen er wel uit (of niet, dan de volgende keer wel)

                              Wil wel nog even reageren op de uistpraken van VerSeg
                              Ik heb mijn 400D gekocht een maand voor de 1e cashback. Een maand later was hij 70€ minder waard. Jammer maar helaas.
                              Als je 1700€ geeft voor een lens die je ook aan 1000€ kan krijgen is hij toch maar 1000€ waard.

                              Zo is een PS3 momenteel 399€ waard, ook al heb je er vorige week 599€ voor gegeven. En als je je PS3 van week oud verkoopt moet je er geen 400€ voor vragen, ook al is het een korting van 30% op jouw nieuwprijs.

                              Groeten
                              Jeroen

                              Comment

                              Working...
                              X