Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

    Welke van deze 3 bridge toestellen is volgens jullie de betere?

    1. De Fuji Finepix S8000fd
    2. De Olympus SP-560 Ultrazoom
    3. De Panasonic Lumix DMC-FZ18

    Grtz

  • #2
    Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

    Geen idee. Dé beste is die jij het beste vindt, het aangenaamst om mee te werken, het comfortabelst in de hand ligt, de mogelijkheden biedt die jij wil.
    Uiteraard zal een fuji fan zijn toestel aanprijzen, de oympusgebruiker het zijne en de panafanaat ... juist.

    Volgens mij steekt er geen echt boven (of onder) uit. Maar dat is mijn idee.
    Kijk ook eens naar Canon (S5) en Sony (H5 of H9).

    Comment


    • #3
      Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

      Volgens mij steekt er geen echt boven (of onder) uit.
      inderdaad, da's ook een beetje probleem tegenwoordig: ze zijn allemaal even goed.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

        Hallo,
        Ik heb zelf, buiten mijn Nikon D70 ook nog een Pana-Lumix FZ-50. Fantastisch toestel. De nieuwe FZ18 vind ik heeft een groot nadeel t.o.v. de FZ-50. De zoom werkt met knopjes zodat je altijd ofwel te dicht of te ver bent, de FZ50 werkt manueel precies zoals een reflex, inkaderen kan dus prima zoals u het in de zoeker ziet. Het LCD scherm is vast op de FZ18, met de FZ50 kan die kantelen, heel interessant om lage standpunten vast te leggen of boven de hoofden te fotograferen. Ik heb de FZ18 in de hand gehad en hij voelt echt niet aan als een robuust toestel, tegenover de FZ50, die precies werkt als een reflex. Niet twijfelen pana-lumix FZ50, want als je het niet kunt opnemen met een zoombereik van 35-420mm dan weet ik het ook niet meer.
        succes op uw zoektocht en met de aankoop.
        rikie1

        Comment


        • #5
          Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

          Oorspronkelijk geplaatst door rikie1 Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik heb zelf, buiten mijn Nikon D70 ook nog een Pana-Lumix FZ-50. Fantastisch toestel. De nieuwe FZ18 vind ik heeft een groot nadeel t.o.v. de FZ-50. De zoom werkt met knopjes zodat je altijd ofwel te dicht of te ver bent, de FZ50 werkt manueel precies zoals een reflex, inkaderen kan dus prima zoals u het in de zoeker ziet. Het LCD scherm is vast op de FZ18, met de FZ50 kan die kantelen, heel interessant om lage standpunten vast te leggen of boven de hoofden te fotograferen. Ik heb de FZ18 in de hand gehad en hij voelt echt niet aan als een robuust toestel, tegenover de FZ50, die precies werkt als een reflex. Niet twijfelen pana-lumix FZ50, want als je het niet kunt opnemen met een zoombereik van 35-420mm dan weet ik het ook niet meer.
          succes op uw zoektocht en met de aankoop.
          rikie1
          Heb ook de combinatie D70 & FZ50. Ben het hier helemaal mee eens .
          http://www.cineklubrumst.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

            Zolang je niet in low-light of indoor wilt schieten, want daar kwam mijn FZ-30 echt enorm te kort zonder statief

            Comment


            • #7
              Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

              kga mij binnenkort ook een FZ50 kopen denk ik.
              Maar toch een vraagje, ik heb die vastgehad in de fnac in gent gisteren en daar is het de FZ50 EG, bij pixmania is het gewoon een FZ50.

              fnac

              pixmania

              is dat nu dezelfde camera?
              toch een prijsverschil van 80EUR
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

                Bij mijn weten is de volledige type aanduiding Panasonic Lumix FZ50-EG-K (of S) waarbij de S staat voor Silver uitvoering en K voor blacK.

                Dus pak de mooiste van de twee of de goedkoopste, technisch zijn ze identiek.

                En welkom bij de club!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

                  Of voor 419€ bij Redcoon.
                  http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...archPrices=all

                  Let wel geen Nederlandstalige handleiding, maar die is als PDF te downloaden bij Panasonic.
                  Menu wel in het Nederlands.
                  De mijne komt van bij Redcoon, en ik heb geen klachten over de afhandeling van de verkoop.
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                    Of voor 419€ bij Redcoon.
                    http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...archPrices=all

                    Let wel geen Nederlandstalige handleiding, maar die is als PDF te downloaden bij Panasonic.
                    Menu wel in het Nederlands.
                    De mijne komt van bij Redcoon, en ik heb geen klachten over de afhandeling van de verkoop.
                    amaj, nog goedkoper
                    bedankt voor de info
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

                    FZ50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

                      Ik heb mijn FZ50 in september bij Redcoon.be gekocht aan 421 euro, met nederlandstalige menu én met nederlandstalige handleiding. 's Maandags besteld (en betaald), 's vrijdags geleverd.
                      Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                      vr. gr. DOOV

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Bridge megazoom? Olympus, Fuji of Panasonic?

                        Ik heb de SP-550, en héél tevreden over. Ik had een jaartje geleden mijn G5 verkocht, voor een Panasonic FZ-50 (denk ik), maar die was na 3 dagen al weer doorverkocht- voelde héél plastiekerig en goedkoop aan.

                        Daarna de SP-550 gekocht (tijdens eerste dagen dat ie beschikbaar was), en tot op vandaag SUPER tevreden over. Ik verkoop hem wel, omdat ik een DSLR ga halen vrijdag.

                        Als je hem eens wil uitproberen en/of interested bent; geeft maar een seintje.

                        W.

                        PS: kan je ook wel wat links doorsturen, van reisfotografie met de SP-550; lemme know!
                        Last edited by Wedlock; 30 oktober 2007, 06:10. Reden: PS toegevoegd
                        http://krameria.eu
                        "Cogito Ergo Sum"

                        Comment

                        Working...
                        X