Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf DSLR camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf DSLR camera

    Omdat ik geïnteresseerd ben in fotografie (als hobby) ben ik van plan om eindelijk zelf een deftige camera aan te schaffen waarmee ik de beginselen van de fotografie kan leren en toepassen. Welke DSLR camera zouden jullie mij aanraden? Ik heb een budget voorzien van max. 800 euro.
    http://www.neledesaeger.beNikon D7000 + AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G + Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED + Tamron SP AF90mm F/2.8 Di 1:1 Macro

  • #2
    Re: aanschaf DSLR camera

    Ik denk niet dat dit een goede plek is om dit na te vragen. De canon liefhebbers (en dat zijn er een hoop hier!) zullen je ongetwijfeld een canon aanraden, de nikon fans (zo ongeveer de rest) zullen met een nikon komen.
    En dan laat je merken als sony, pentax en olmpus links liggen. En dat zou jammer zijn want die maken ook mooie en goede camera's.
    Verder zullen ze met argumenten komen over beschikbaarheid lenzen. Als je niet die éne hele specifieke lens nodig hebt, zul je zien dat je ook met die laatste merken een fraaie range van lenzen kunt opbouwen.
    Kort en goed, ga eens wat tests lezen van verschillende camera's en probeer uit te zoeken wat je wilt, en wat je er mee kunt. En ga dan naar een fotozaak en voel ze eens in je hand.
    Succes met je keuze!
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf DSLR camera

      Je kunt je inderdaad best niet te veel laten beinvloeden en zeker niet door winkelbediendes! Winklebediendes willen vaak alleen hun oude stock kwijt en dat doen ze door beginnelingen iets wijs te maken.

      De beste raad zou zijn, lees er vanalles over en kies dan zelf. Hoe is je technisch engels? Kijk dan op deze site : http://www.dcresource.com/ Hier kun je op elke review + en - punten zien.
      In't nederlands kun je hier terecht : http://www.letsgodigital.org/nl/index.html
      Kijk hier ook eens http://www.dpreview.com/

      Als je over uitdrukkingen struikelt die je niet kent dan mag je ze hier altijd op het forum komen vragen.

      Veel success!

      William

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf DSLR camera

        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
        Ik denk niet dat dit een goede plek is om dit na te vragen. De canon liefhebbers (en dat zijn er een hoop hier!) zullen je ongetwijfeld een canon aanraden, de nikon fans (zo ongeveer de rest) zullen met een nikon komen.
        wat voor zever is dat? een canon-gebruiker kan toch alleen maar info geven over het toestel en de lenzen die hij/zij heeft en hetzelfde geldt voor nikon...

        Als er geen pentax, sony, ... eigenaren reageren, dan worden canon- en nikon-eigenaren weer bestempeld dat ze de ander afbreken hetgeen ik niet doe.

        Ik probeer gewoon een objectieve mening te geven over mijn ervaring met mijn EOS 400D en zal nooit beweren dat nikon of pentax of sony of weet ik veel welk merk slecht is. Ik zal gewoon niets vertellen over die merken omdat ik er niets van afweet.

        Ik denk dat velen echter zullen beamen dat er tegenwoordig geen slechte DSLR-cameras meer zijn maar dat het lenzenaanbod nu eenmaal iets is waar je niet omheen kan... en ik denk dat hier Canon & Nikon in het voordeel zijn qua hoeveelheid zowel nieuw als tweedehands. Nogmaals : ook hier wil ik niet zeggen dat Pentax of Sony slechte lenzen hebben maar je bent beperkter in je keuze.

        Het beste is mijns inziens om naar de winkel te gaan en inderdaad, zoals Bask zei : ze in de hand te nemen om te zien welke je het beste ligt. Daarna zal je moeten kijken welke lenzen je wil hebben met betrekking van wat je foto's wil maken.

        Als je info wil over de EOS 400D van Canon (prijs met kitlens : zo'n 660 €)

        Veel succes met je keuze!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf DSLR camera

          Kijk ook eens op tweedehandssites, marktplaats enzo, dan kun je zien wat er gebruikt te koop is en hoeveel en als je 2de hands wilt kopen later, lenzen en toebehoren, laat dit dan ook meespelen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf DSLR camera

            Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
            Ik denk niet dat dit een goede plek is om dit na te vragen. De canon liefhebbers (en dat zijn er een hoop hier!) zullen je ongetwijfeld een canon aanraden, de nikon fans (zo ongeveer de rest) zullen met een nikon komen.
            En dan laat je merken als sony, pentax en olmpus links liggen. En dat zou jammer zijn want die maken ook mooie en goede camera's.
            Verder zullen ze met argumenten komen over beschikbaarheid lenzen. Als je niet die éne hele specifieke lens nodig hebt, zul je zien dat je ook met die laatste merken een fraaie range van lenzen kunt opbouwen.
            Kort en goed, ga eens wat tests lezen van verschillende camera's en probeer uit te zoeken wat je wilt, en wat je er mee kunt. En ga dan naar een fotozaak en voel ze eens in je hand.
            Succes met je keuze!

            In een fotozaak komt dat ook voor hoor.
            Ik ging laatst informatie inwinnen over de Nikon D80, maar heel de tijd ging het over Sony, omdat meneer een Minolta/Sony gebruiker is.

            Wat je zegt over de toestellen in de hand nemen, is correct.
            Ik twijfelde lange tijd tussen een aantal gelijkwaardige toestellen en mijn beslissing welke te kopen, viel pas na ze alle eens vastgenomen te hebben.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf DSLR camera

              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              wat voor zever is dat? een canon-gebruiker kan toch alleen maar info geven over het toestel en de lenzen die hij/zij heeft en hetzelfde geldt voor nikon...!
              Het enige wat ik heb willen zeggen is dat je hier niemand treft die slecht over zijn eigen camera zal spreken, en niemand die met drie of vier merken zo uitgebreid ervaring heeft dat hij goed kan vergelijken.

              Daarnaast denk ik dat het met aanbod van lenzen, zowel nieuw als 2e hands wel meevalt. Voor alle merken kun je mooie standaard zooms, telezooms, macro's en vaste brandpunten krijgen, deels eigen, deels van derden.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: aanschaf DSLR camera

                Persoonlijk wou ik in eerste instantie een Pentax K100D Super als reflex kopen, de reden is omdat dit toestel heel intressant geprijst is en overweg kon met de reeks geheugenkaarten die ik al heb liggen. Maar gisteren heb ik toch een Canon 350D gekocht voor een prijs die echt, maar ook echt goedkoop is voor dit toestel op de dag van vandaag. Ik heb snel moeten beslissen aangezien er maar een beperkte voorraad aanwezig was, dus ik heb de stap gezet en ik heb aanzienlijk veel geld bespaard voor een reflex te kopen.
                Het toestel ligt net zo lekker in de hand als de Pentax die ik in eerste instantie wou kopen, dus laat zeker Pentax of Sony niet links liggen zou ik zeggen. Stel je eisen en zie wat je voor je budget kan krijgen, vaak is het verrassend dat je een goede zaak kan doen en zo geld bespaard om nog een goede lens appart te kopen en zo al aan de slag kan gaan.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

                Comment


                • #9
                  Re: aanschaf DSLR camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                  Maar gisteren heb ik toch een Canon 350D gekocht voor een prijs die echt, maar ook echt goedkoop is voor dit toestel op de dag van vandaag. Ik heb snel moeten beslissen aangezien er maar een beperkte voorraad aanwezig was, dus ik heb de stap gezet en ik heb aanzienlijk veel geld bespaard voor een reflex te kopen.
                  Ook dit is dus een voorbeeld van een verkoop truc.
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanschaf DSLR camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                    Ook dit is dus een voorbeeld van een verkoop truc.
                    Misschien wel, maar dat zullen stilaan wel echt de laatste 350D's zijn, en wie zo'n camera gekocht heeft, zal zeker niet teveel betaald hebben.


                    Wat de oorspronkelijke vraag betreft, de meeste merken hebben tegenwoordig goedkope DSLR's die eigenlijk allemaal goede resultaten geven.
                    Dat maakt het natuurlijk wel moeilijker om de juiste keuze te maken.

                    Voor mij was de keuze een paar jaar geleden heel gemakkelijk, toen was alleen een Canon EOS 300D voor mij betaalbaar. En daardoor ben ik toen met Canon (her)begonnen (ik had vroeger al een EOS 1000F).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanschaf DSLR camera

                      Vergelijk de instapmodellen met elkaar qua prijs met een kitlens erbij en neem de goedkoopste er uit.
                      tenzij natuurlijk dat uw pa, nokel, broer, dochter, enz... een of ander merk gerbuikt waarvan je af en toe ook eens een lans van kan gebruiken voor op verlof of zo.

                      Ze maken geen slechte toestellen meer.
                      Je kan eigenlijk niet meer miskopen behalve als je te veel betaald.

                      Staar u ook niet blind op het aantal pixels. Met 6 miljoen pix kun je al zeer mooie A3 foto's afprinten...

                      Ik zou enkele internetwinkels afschuimen en de prijzen eens opschrijven en vergelijken. De goedkoopste zou mijn bestelling krijgen.
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanschaf DSLR camera

                        Als je zinnens bent om echt er een serieuze hobby van te maken zou ik de pentax K10D eens bekijken. Is zeker geen instapmodel maar kan wel gebruikt worden, ook door beginners. Biedt veel mogelijkheden die je later zult ontdekken en leren appreciëren. Biedt volgens mij het meeste voor zijn geld.

                        Bij de instappers zijn de Sony A100 en de Nikon d40x de 2 camera's die mijn voorkeur hebben. De beeldkwaliteit van beide camera's is zeer goed.
                        De A100 heeft iets meer ruis op hoge ISO, maar biedt zeer goede gebruikers mogelijkheden, de d40X heeft de beperking van enkel lenzen te kunnen gebruiken met ingebouwde focus-motor, maar dat is geen probleem als je geen arsenaal oude lenzen liggen hebt.

                        In het begin ga je waarschijnlijk vooral in JPEG en met automatische settings, werken en daarin is de sony A100 toch wel een uitblinker, met wat meer ervaring kun je van al zijn mogelijkheden genieten, maar dan zal de K10D je toch iets meer plezieren.
                        Last edited by puerte; 27 oktober 2007, 10:11.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aanschaf DSLR camera

                          Welke merk body je ook kiest, het zal nooit een slechte keuze zijn. De camera moet vooral goed in de hand liggen. En dat is puur persoonlijk. Wat welk leuk is, is de beeldstabilisator in de body zoals bij bv Sony A100 en Pentax. Maar dat mag toch ook weer niet de doorslag geven. Uiteindelijk bestaan er geen slechte instap-DSLR's.
                          Je stelt dat je 'de beginselen' onder de knie wil krijgen, misschien ook eens kijken naar een Nikon D40(X) dan, deze werd speciaal ontworpen voor beginnende fotografen. Met veel hulpmenu's en tips geeft de camera je raad over betere belichting ed. Nadeel is de beperkte lenskeuze voor de D40
                          Misschien vind je het na een tijdje toch niet je ding, en dan zou het zonde zijn om zoveel geld weg te gooien.
                          Of denk eens na over een 'DSLR-achtige' camera zoals een Panasonic FZ50. Je hebt een vaste lens (met tele-bereik) en je hoeft niet wakker te liggen over dure lenzen.
                          Zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
                          Suc6 bij je keuze
                          PENTAX K100d SUPER !!!!!
                          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                          En een dapper standaard-kitlensje

                          Comment


                          • #14
                            Re: aanschaf DSLR camera

                            Zeker als je niet aangeeft waarom je een dslr wilt en voor wat voor fotografie je die gaat gebruiken (en aan welke lenzen je op den duur zou denken) kunnen we je voorlopig alleen het advies geven om een d40x, een 400d of vergelijkbare toestellen van pentax of sony te kopen.
                            is dus gewoon geen specifieke vraag.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: aanschaf DSLR camera

                              Ik zou beslist ook eens in het Olympus kamp gaan kijken. Daar is op moment veel camera voor weinig geld te krijgen.

                              Bart

                              Comment

                              Working...
                              X