Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-22mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 10-22mm

    Hey mensen,

    ne maat van mij zit momenteel in het buitenland en komt langs Thailand terug naar huis. Ik heb me laten vertellen dat de lenzen ginder goedkoper zijn.

    Aangezien ik van deze kans wil gebruik maken zou ik een fish-eye lens laten meebrengen.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 10-20mm F4.0-5.6
    op sommige sites staat er nog de vermelding EX DC HSM achter, kan iemand mij uitleggen waar dit juist voor staat.

    moet mijn maat ginder op iets speciaals letten nog denk je?
    deze lens is toch compatibel met een EOS 400D?

    greetz en bedankt!
    Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

  • #2
    Re: Sigma 10-22mm

    Let op, die lens is geen fisheye.

    Mocht je een fisheye-zoom willen voor je 400D, ga dan voor de Tokina 10-17mm (de enige beschikbaar).
    Flickr! :: Blog
    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 10-22mm

      ok... de 10-22m is geen echte fish-eye lens
      maar je bekomt toch ook zo'n effect, niet?
      Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 10-22mm

        Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
        ok... de 10-22m is geen echte fish-eye lens
        maar je bekomt toch ook zo'n effect, niet?
        Groothoekeffect : ja
        Fish Eye effect : nee

        Even wat opzoekwerk doen
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 10-22mm

          ik gebruik de term fisheye mss verkeerd
          maar ik zie het zo

          dit is groothoek:


          dit is fisheye
          Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 10-22mm

            [MOD]
            Verplaatst naar een meer passend forumonderdeel

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 10-22mm

              Zoals gezegd is de Sigma 10-20 een rectalineair objectief, dus géén fish-eye.

              Voor 'fish-ey effecten' zal je een echte fish-eye nodig hebben.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 10-22mm

                En als je er één daar koopt: goed testen, want er zitten slechte tussen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 10-22mm

                  ik ga ze niet laten meebrengen vanuit thailand.
                  iemand dat ik ken gaat op bezoek bij familie in USA, ga ze in ginder op een website bestellen en daar laten leveren bij die mensen

                  vanop deze site



                  zal wss die Tokina 10-17mm worden, maar het kan zijn dat ik mij vandeneestekeer die 10-22mm van Sigma ook laat meebrengen

                  alvast merci

                  greetz
                  Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 10-22mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
                    ...
                    op sommige sites staat er nog de vermelding EX DC HSM achter, kan iemand mij uitleggen waar dit juist voor staat.
                    ...
                    op de site van sigma vind je die info terug... http://www.sigma-benelux.nl/products...ups/tech.php#1
                    BD0910BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 10-22mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
                      Aangezien ik van deze kans wil gebruik maken zou ik een fish-eye lens laten meebrengen.
                      Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 10-20mm F4.0-5.6
                      op sommige sites staat er nog de vermelding EX DC HSM achter, kan iemand mij uitleggen waar dit juist voor staat.

                      moet mijn maat ginder op iets speciaals letten nog denk je?
                      deze lens is toch compatibel met een EOS 400D?
                      -De Sigma 10-20 EX DC is geen fish-eye.

                      -EX is de beter afgewerkte reeks (steviger gebouwd dan de goedkopere series), DC wil zeggen dat ze alleen gebruikt kan worden op camera's met een kleine sensor (1,5 of 1,6x cropfactor), HSM is een stille en snelle scherpstelmotor (zoals USM bij Canon).

                      -Je maat moet er op letten dat hij zeker de versie voor Canon meebrengt, die voor Nikon zal niet passen op je 400D.

                      -Hier krijg je wel minstens 2 jaar garantie op die lens, als je ze ginder koopt, dan is het niet zeker of die garantie hier geldt (hier krijg je bij sommige verkopers op Sigma EX-lenzen zelfs 3 jaar garantie).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 10-22mm

                        Ik schereef:
                        En als je er één daar koopt: goed testen, want er zitten slechte tussen
                        en dan zou ik zeker dit niet doen, met welke lens dan ook zonder eerst ter plekke te testen

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
                        ik ga ze niet laten meebrengen vanuit thailand.
                        iemand dat ik ken gaat op bezoek bij familie in USA, ga ze in ginder op een website bestellen en daar laten leveren bij die mensenvanop deze site
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X