Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze A of B en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze A of B en waarom?

    -Doe nu analoog (Minolta). Heb de Dynax 800SI, Sigma 170-500,
    Sigma 28-135 en Sigma 105.
    -Wil over op Canon digitaal (40D),

    Keuze A (alles van Canon zelf)

    17-55 F2.8
    70-200 F4.0
    300 F4.0
    100 F2.8
    1.4 X TC (totaal ongeveer € 3.400)

    Keuze B (alles van Sigma)

    28-70 F2.8
    100-300 F4.0
    150 F2.8
    1.4 X TC (totaal ongeveer € 2.300)

    Ben benieuwd.

  • #2
    Re: Keuze A of B en waarom?

    in combinatie B heb je heel weinig breedhoek, lijkt me. De 40D is een crop, dan is 28 mm niet meer breed. Hangt er natuurlijk van af wat je vooral wilt gaan fotograferen.
    In combinatie A vertrek je wel vanaf 17 mm. Als je toch zo veel geld uitgeeft is die breedhoek geen overbodige luxe. Anderzijds, je zou die prime 100 er kunnen uitlaten. De 70-200 is alom geroemd en omvat natuurlijk de 100 mm. Of is die prime bedoeld voor Macro? Heb ik geen ervaring mee. Ik lees hier alleen dat de Sigma 150 mm Macro uitstekend is, en een pak goedkoper dan de Canon.


    groetjes en succes
    Filip
    Last edited by Filip1962; 23 oktober 2007, 20:02.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze A of B en waarom?

      De Sigma 100-300 f4 is heel goed, de Canon 300mm f4 L IS is wel één van de scherpste Canon-lenzen. Maar het is geen zoomlens, en dat maakt het wat moelijker om er in alle mogelijke omstandigheden mee te werken.
      Wil je een zoomlens, dan is die Sigma 100-300 zeker niet slecht, de Canon 300mm kan wel vrij dichtbij scherpstellen, en is daardoor wel vrij goed bruikbaar voor wat grotere vlinders en libellen.

      De EF-S 17-55 f2,8 IS zal heel zeker beter zijn dan de Sigma 28-70 f2,8 (scherper, sneller, meer breedhoek, en met beeldstabilisatie). Die 17-55 zou ik zelf nooit willen ruilen voor een Sigma met ongeveer hetzelfde bereik (ik heb een Sigma 18-50 f2,8 EX DC en een Tamron 28-75 f2,8 XR DI gebruikt, en de Canon is werkelijk een heel pak beter).

      De Canon 100mm f2,8 (macro) zou ik zelf vervangen door de Sigma 150mm f2,8 macro (in je eerste keuze), en dan heb je volgens mij het beste setje (maar ook wel het duurste).

      Ik ben zelf ook begonnen met Sigma en Tamron-lenzen, maar ondertussen zijn die bijna allemaal vervangen door Canon-lenzen. Behalve de Sigma 10-20 die ik bijna niet gebruik, en waarvan de Canon-versie dus in verhouding te duur is, en de Sigma 150mm f2,8 macro, die gewoon heel erg goed is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Keuze A of B en waarom?

        Misschien een rare vraag, maar waarom over naar Canon? Bevallen deze lenzen je niet goed? Ze zouden het m.i. uitstekend doen op de sony a700, wat ook een heel goede camera is.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Keuze A of B en waarom?

          Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
          Misschien een rare vraag, maar waarom over naar Canon? Bevallen deze lenzen je niet goed? Ze zouden het m.i. uitstekend doen op de sony a700, wat ook een heel goede camera is.
          het zijn misschien geen lichtsterke lenzen maar inderdaad, hier kan je wat geld mee uitsparen...

          en volgende vraag : waarom moet alles van 1 en hetzelfde merk zijn?
          ik zou, zoals Bart aanhaalde, het beste van de 2 combineren als je voor Canon koos...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Keuze A of B en waarom?

            Waarom naar Canon? Toch betere kwaliteit en lensmogelijkheden.
            Lichtsterk nodig voor mijn hobby natuurfotografie.
            Wil in 1x een goede keuze voor toekomst doen waar voorlopig mee door kan,
            Qua combinatie klopt, hoef niet persé alles van 1 merk.

            Iemand nog aanbevelingen, suggesties e.d.? Ben benieuwd.

            Dus de 17-55 wint van 28-70?
            En de 150 van de 100?

            Dan blijft volgende over:

            De 100-300 tegenover 70-200 en 300 op aan alle brandpunten te komen
            i.s.m. 1.4TC? Gaat me dan om kwaliteit van de Sigma 100-300 op de 300-stand tegenover de vaste 300 van Canon!?

            Comment


            • #7
              Re: Keuze A of B en waarom?

              Oorspronkelijk geplaatst door Langede Bekijk bericht
              Dan blijft volgende over:

              De 100-300 tegenover 70-200 en 300 op aan alle brandpunten te komen
              i.s.m. 1.4TC? Gaat me dan om kwaliteit van de Sigma 100-300 op de 300-stand tegenover de vaste 300 van Canon!?
              waarom niet de 100-400L van Canon? Ik hoor toch veel goeds van die lens (daarmee dat ik ze zelf ook wil )
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Keuze A of B en waarom?

                Oorspronkelijk geplaatst door Langede Bekijk bericht
                Waarom naar Canon? Toch betere kwaliteit en lensmogelijkheden.
                Hoewaaa hahahaha
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze A of B en waarom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Hoewaaa hahahaha
                  LOL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze A of B en waarom?

                    ik zou gaan voor een 17-55 F2.8 canon 878 euro + cashback
                    70-200 2.8 is canon 1645euro + cashback
                    Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG Canon 1119euro
                    totaal 3642 + 2maal cashback te goed.

                    prijzen zijn van konijn.
                    als je van zin bent dit te kopen moet je eens langs gaan bij francis digital.
                    hij verkoopt voornamelijk via kapaza. hij geeft zelfde garantie als winkels. maar heeft goede prijzen en service.
                    zelf heb ik canon 30d daar gekocht. deze in combinatie van de 70/200 2.8is is zalig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze A of B en waarom?

                      Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                      ik zou gaan voor een 17-55 F2.8 canon 878 euro + cashback
                      70-200 2.8 is canon 1645euro + cashback
                      Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG Canon 1119euro
                      totaal 3642 + 2maal cashback te goed.

                      prijzen zijn van konijn.
                      als je van zin bent dit te kopen moet je eens langs gaan bij francis digital.
                      hij verkoopt voornamelijk via kapaza. hij geeft zelfde garantie als winkels. maar heeft goede prijzen en service.
                      zelf heb ik canon 30d daar gekocht. deze in combinatie van de 70/200 2.8is is zalig
                      2x een tele-zoom aanraden? Dat vind ik toch erover. En er zit geen enkele fixed focal of macro in je lijstje. En kopen van iemand die via een zoekertjes website handelt doe ik toch ook niet zo snel.

                      dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keuze A of B en waarom?

                        ok je hebt gelijk wat betreft de 2 de zoom.
                        je kan beter voor een converter gaan.
                        mijn excuses daarvoor.
                        mijn vraag is wel waarom moet je een prime moet hebben van 2.8 tussen de 70 en 200 mm als je de 70/200 2.8 is hebt. ik begrijp wel dat je naar een 50 mm 1.8 gaat of dergelijke.

                        wat betreft francis digital.
                        het is juist dat het zeer vreemd is dat hij via kapaza verkoopt.
                        maar het werkt goed. zelf is hij fotograaf en werkt wat in de wieler wereld.
                        hij heeft enkel het beste voor met de klant. wat wel zeker is dat hij geen mooie dure winkel heeft waar hij verkoopt en dat je daar dus ook niet voor moet betalen. de prijs en service zijn goed daar gaat het mij om. en je krijgt evenzeer een factuur of je cashback. zodat alles officieel is.

                        grtz stevy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Keuze A of B en waarom?

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          ok je hebt gelijk wat betreft de 2 de zoom.
                          je kan beter voor een converter gaan.
                          mijn excuses daarvoor.
                          mijn vraag is wel waarom moet je een prime moet hebben van 2.8 tussen de 70 en 200 mm als je de 70/200 2.8 is hebt. ik begrijp wel dat je naar een 50 mm 1.8 gaat of dergelijke.

                          wat betreft francis digital.
                          het is juist dat het zeer vreemd is dat hij via kapaza verkoopt.
                          maar het werkt goed. zelf is hij fotograaf en werkt wat in de wieler wereld.
                          hij heeft enkel het beste voor met de klant. wat wel zeker is dat hij geen mooie dure winkel heeft waar hij verkoopt en dat je daar dus ook niet voor moet betalen. de prijs en service zijn goed daar gaat het mij om. en je krijgt evenzeer een factuur of je cashback. zodat alles officieel is.

                          grtz stevy
                          Wel, die 100 F/2.8 is een macro objectief, waarmee je heel dicht bij je onderwerpen kan komen. Als je dat niet nodig hebt heb je idd geen meerwaarde aan dit objectief. Je kan dan beter opteren voor een 85 F/1.8 of een 100 F/2.

                          En wat Francis Digital betreft: ik ken hem niet, en ik wil mij niet uitspreken over hem of zijn service. Ik kan goed aannemen dat iedereen tevreden is. Aleen, het nodigt niet echt uit om kennis te maken met hem. Ik ken nog mensen die in hun vrije tijd 'box movers' zijn, en die hebben het allemaal goed voor met de klant.

                          Die zorgen echter voor een deftige website met een vlot werkende shopping cart en online betaalmogelijkheden enzovoorts...

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Keuze A of B en waarom?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            En wat Francis Digital betreft: ik ken hem niet, en ik wil mij niet uitspreken over hem of zijn service. Ik kan goed aannemen dat iedereen tevreden is. Aleen, het nodigt niet echt uit om kennis te maken met hem. Ik ken nog mensen die in hun vrije tijd 'box movers' zijn, en die hebben het allemaal goed voor met de klant.
                            ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken meerdere mensen die met Francis heel goede ervaringen hebben... Die zit qua prijs meestal wel vrij goed en het bespaart ons limburgers een trip naar het verre Turnhout (bv)... Die is dus wel degelijk goed te vertrouwen.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Keuze A of B en waarom?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken meerdere mensen die met Francis heel goede ervaringen hebben... Die zit qua prijs meestal wel vrij goed en het bespaart ons limburgers een trip naar het verre Turnhout (bv)... Die is dus wel degelijk goed te vertrouwen.
                              Maar dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat 'm beter z'n eigen site bouwt. Dat komt betrouwbaarder over, en zal zijn "marktpositie" verbeteren zeker met al die negatieve kritiek rond bepaalde "andere" webwinkels.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X