Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slechte AF *IST DS bij low light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slechte AF *IST DS bij low light

    Al lange tijd zit ik met het probleem dat mijn IST DS absoluut niet correct kan focussen bij low light situaties en ik altijd aangewezen ben op MF
    Ik gebruik hem in combinatie met een 360FGZ flitser, welke normaal AF Assist zou moeten geven, maar ik denk dat deze hier in faalt ofzo

    iemand enig idee hoe dit komt ?

  • #2
    Re: slechte AF *IST DS bij low light

    Hoe het komt: de camera kan geen goed kontrast verschil vinden, oplossen: focuspunt richten op een contrast overgang of een lichtsterkere lens vinden.

    Vind het wel knap dat jij wel kan focussen als de camera het niet meer ziet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: slechte AF *IST DS bij low light

      Normaal zou je het AF-hulplicht moeten zien als je een foto maakt in vrij donkere omstandigheden. Dat kan je zelf makkelijk controleren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: slechte AF *IST DS bij low light

        De flits zal normaal gezien voorflitsen om de AF in staat te stellen zijn werk te doen, alleen vind ik dat het niet echt consistent werkt omdat dat maar werkt binnen een bepaald bereik (enkele meter - ik heb nog niet echt getest) en (vooral) omdat hij onafhankelijk van de lichtomstandigheden altijd eerst zal proberen scherp te stellen zonder de flits in te schakelen wat voor een soms irritante vertraging zorgt.

        Een kant en klare work around heb ik ook niet, behalve, zoals hierboven aangehaald, een lichtsterkere lens gebruiken...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: slechte AF *IST DS bij low light

          Heeft deze flitser zo geen rode achterlichtachtige reflector aan de voorkant onder de flitskop? Dan denk ik dat deze flitser niet voorflitst om scherp te stellen, maar een infrarood hulplicht projecteert. Dat zou je héél duidelijk moeten kunnen zien.

          Comment


          • #6
            Re: slechte AF *IST DS bij low light

            de mijne flitst niet voor, nocht projecteert hij een AF hulplicht (hoewel hij dat laatste zou moeten doen)
            daar zit het probleem volgens mij ...


            en het zelf focussen lukt meestal aardig, maar zit er ook regelmatig naast spijtig genoeg

            Comment


            • #7
              Re: slechte AF *IST DS bij low light

              moest iemand nog met dit probleem komen te zitten, als de camera in AF-S focus mode staat gebruikt hij het IR grid, in AF-C mode niet

              de mijne focust alleszins nu prima in het donker

              Comment


              • #8
                Re: slechte AF *IST DS bij low light

                Voilà ! Dit is typisch iets waar je niet zomaar vanzelf op komt denk ik. Lang zoeken of Leve de handleiding zeker ?
                Last edited by pol parasol; 23 oktober 2007, 12:46.

                Comment


                • #9
                  Re: slechte AF *IST DS bij low light

                  Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
                  moest iemand nog met dit probleem komen te zitten, als de camera in AF-S focus mode staat gebruikt hij het IR grid, in AF-C mode niet

                  de mijne focust alleszins nu prima in het donker
                  ja lol dat lijkt me nogal logisch ook

                  continue AF... ga je dan ook constant een grid projecteren? handig is anders!

                  en wss staat dit wel ergens in de handleiding vermeld
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: slechte AF *IST DS bij low light

                    2ehandsje zonder handleiding

                    Comment

                    Working...
                    X