Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

    Twee jaar geleden hadden sommigen nogal problemen met de Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM lens (Back focus/Front Focus problemen). Wat ik nu graag zou weten is of Sigma ondertussen dat probleem heeft opgelost, en of er iemand ervaring heeft met deze lens.
    Mvg
    Weebee
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

  • #2
    Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

    Voor wat het waard is, hier enkele onbewerkte fullsize voorbeeldjes uit een Canon 20D.

    Alles op f1.4:




    De focal length is zeer aangenaam om mee te werken (op een 1.6 crop-camera)
    en wat ook leuk is is dat je dankzij de kortere focallength op f1.4 nog vrij veel DOF hebt.

    De Canon 35mm L f1.4 is op de meeste vlakken net ietsje beter, maar kost je wel 3x zoveel centjes..

    Interessante linkjes:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

      de problemen zijn nog altijd even erg ja, maar je moet er gewoon op letten dat je de lens uitvoerig test in de winkel. Als je een goed exemplaar hebt gevonden doet het niet onder voor een canon 35 1.4, zeker een aanrader

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

        scalll zijn exemplaar ziet er toch nog zeer goed uit op 1.4
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

          Netjes!

          Die scherpte haal ik zelfs lang niet met mijn 50mm1.8 op 1.8
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            scalll zijn exemplaar ziet er toch nog zeer goed uit op 1.4
            Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Die scherpte haal ik zelfs lang niet met mijn 50mm1.8 op 1.8
            Let wel dat niet alle beeldjes zo superscherp uit de cam rollen...

            De hit & miss-ratio ligt nog altijd hoger als een deftige L-lens van Canon
            (dus meer out-of-focus missers met de Sigma tov een Canon)

            Maar dat kan ook liggen aan de geringe DOF, want ik schiet veel wijd open

            Enfin, de focus zit er dikwijls wel eens tegen en dat heb je eveneens met een USM-Canon lens, maar dan wat minder dan de Sigma...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

              Nou,

              Ik vind de foto's echt goed bruikbaar.

              Op mijn 50mm1.8 (zonder usm) is 1.8 echt te soft. Alsof ik gaussians blur toegevoegd hebt

              Vanaf 2.5 is deze wel echt goed scherp en vanaf 4.0 zie ik het verschil met mijn L lens niet eens.

              Ik zit wel eens te overwegen om de 50mm 1.4USM aan te schaffen omdat deze wel scherper zijn te zijn op 1.8 dan de 1.8 versie.

              Nu gebruik ik de 50mm bijna niet meer. Wat heb ik aan een 1.8 lens die op 2.8 pas scherp is terwijl ik ook een Tamron 17-50 2.8 heb liggen die op 2.8 ook al goed scherp is...
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM

                Op mijn 50mm1.8 (zonder usm) is 1.8 echt te soft. Alsof ik gaussians blur toegevoegd hebt
                Dat zal dan waarschijnlijk aan jouw exemplaar liggen, de mijne is scherp op F1.8

                Andere kwestie: Het 'toeknijpen' van dergelijke lichtsterke objectiefjes ontgaat mij enigszins, waarom een F/1.4 kopen als je de F/1.4 zelden of niet gebruikt ?
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                Comment

                Working...
                X