Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Ik werk als professioneel fotograaf vooral voor de pers en voor eventbureaus.
    Maw heb ik dikwijls te maken met slechte en moeilijk lichtomstandigheden én is de snelheid en betrouwbaarheid van de AF zeer belangrijk.
    Ik wil de discussie Nikon-Canon niet weer opentrekken, maar ben ondertussen naar de voorstellingen geweest van beide toestellen en ik weet het nu niet meer.
    Volgens de Nikon dealer zou je met deze Nikon terug vele persfotografen en persagentschappen zien overschakelen naar Nikon. Belga zou al een bestelling geplaatst hebben (zegt hij)
    Ik werk nu met Nikon, maar ben bereid volledig over te schakelen naar Canon als die beter is.
    Welke van deze twee camera's is het best voor het werk dat ik doe?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Volgens mij heeft Canon nog altijd minder ruis dan Nikon bij hogere ISO-waarden. Wat dit betreft zou ik dus kiezen voor Canon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

      Binnen een aantal weken zullen er hoop D3-bezitters zijn die ervaringen zeker en vast kwijt willen. Aan de specificaties te zien en de voorlopige reviews zie ik niet in waarom je zou moeten overschakelen. Bovendien is het flitssysteem van Nikon één van de meest geavanceerde van deze tijd, als beroepsfotograaf zou je dit al mogen ondervinden hebben.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

        Oorspronkelijk geplaatst door G. Niezink Bekijk bericht
        Volgens mij heeft Canon nog altijd minder ruis dan Nikon bij hogere ISO-waarden. Wat dit betreft zou ik dus kiezen voor Canon