Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Ik werk als professioneel fotograaf vooral voor de pers en voor eventbureaus.
    Maw heb ik dikwijls te maken met slechte en moeilijk lichtomstandigheden én is de snelheid en betrouwbaarheid van de AF zeer belangrijk.
    Ik wil de discussie Nikon-Canon niet weer opentrekken, maar ben ondertussen naar de voorstellingen geweest van beide toestellen en ik weet het nu niet meer.
    Volgens de Nikon dealer zou je met deze Nikon terug vele persfotografen en persagentschappen zien overschakelen naar Nikon. Belga zou al een bestelling geplaatst hebben (zegt hij)
    Ik werk nu met Nikon, maar ben bereid volledig over te schakelen naar Canon als die beter is.
    Welke van deze twee camera's is het best voor het werk dat ik doe?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

    Volgens mij heeft Canon nog altijd minder ruis dan Nikon bij hogere ISO-waarden. Wat dit betreft zou ik dus kiezen voor Canon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

      Binnen een aantal weken zullen er hoop D3-bezitters zijn die ervaringen zeker en vast kwijt willen. Aan de specificaties te zien en de voorlopige reviews zie ik niet in waarom je zou moeten overschakelen. Bovendien is het flitssysteem van Nikon één van de meest geavanceerde van deze tijd, als beroepsfotograaf zou je dit al mogen ondervinden hebben.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

        Oorspronkelijk geplaatst door G. Niezink Bekijk bericht
        Volgens mij heeft Canon nog altijd minder ruis dan Nikon bij hogere ISO-waarden. Wat dit betreft zou ik dus kiezen voor Canon
        Tot voor de Nikon D3 was dat zeker het geval.
        Met de D3 kan je dit volledig vergeten.

        Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
        Ik werk als professioneel fotograaf vooral voor de pers en voor eventbureaus.
        Maw heb ik dikwijls te maken met slechte en moeilijk lichtomstandigheden én is de snelheid en betrouwbaarheid van de AF zeer belangrijk.
        Ik wil de discussie Nikon-Canon niet weer opentrekken, maar ben ondertussen naar de voorstellingen geweest van beide toestellen en ik weet het nu niet meer.
        Wij weten het wel.

        Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
        Volgens de Nikon dealer zou je met deze Nikon terug vele persfotografen en persagentschappen zien overschakelen naar Nikon. Belga zou al een bestelling geplaatst hebben (zegt hij)
        Ik denk niet dat er wordt overgeschakeld.
        Maar nieuwe aankopen worden zeker opnieuw Nikon.

        Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
        Ik werk nu met Nikon, maar ben bereid volledig over te schakelen naar Canon als die beter is.
        Welke van deze twee camera's is het best voor het werk dat ik doe?
        Als je de kwaliteits prijs verhouding bekijkt dan is de 1DIII even goed als de D3.
        Maar de D3 is duurder en in verhouding even veel beter.

        Voor wie nu Canon lenzen heeft is er geen reden om de D3 te kopen. De 1DIII is meer dan goed genoeg.
        Voor wie nu Nikon lenzen heeft en een D3 kan betalen is er zeker geen reden om over te stappen naar Canon !

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Voor wie nu Canon lenzen heeft is er geen reden om de D3 te kopen. De 1DIII is meer dan goed genoeg.
          Voor wie nu Nikon lenzen heeft en een D3 kan betalen is er zeker geen reden om over te stappen naar Canon !

          Jan.
          Dit lijkt me een zinvolle samenvatting .
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Tot voor de Nikon D3 was dat zeker het geval.
            Met de D3 kan je dit volledig vergeten.


            Als je de kwaliteits prijs verhouding bekijkt dan is de 1DIII even goed als de D3.
            Maar de D3 is duurder en in verhouding even veel beter.

            Voor wie nu Canon lenzen heeft is er geen reden om de D3 te kopen. De 1DIII is meer dan goed genoeg.
            Voor wie nu Nikon lenzen heeft en een D3 kan betalen is er zeker geen reden om over te stappen naar Canon !

            Jan.

            Beide toestellen zijn goed, maar het is nog altijd het manneke dat het moet doen.
            http://www.torekefoto.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

              Ik heb de Canon 1D mkIII een goede week kunnen testen. Dit is voor een Nikon gebruiker uiteraard veel te kort, maar toch kon het toestel me niet overtuigen.
              Dat kon de Nikon D3 wel. Daarom is dus mijn keuze duidelijk

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

                Beide toestellen zullen goed zijn. Een Nikon gebruiker heeft meestal wel wat aanpassing nodig om in de Canon filosofie te raken, en vice versa.

                De 1D MkIII is nu verkrijgbaar, de D3 niet. Als je niet ingetekend hebt voor de D3, dan heb je vermoedelijk je toestel ten vroegste tegen maart of april 2008 (tenzij er een handelaar effectief besteld heeft voor losse verkoop, en je bent er snel bij...)

                De 1D MkIII heeft potentieel een focusprobleem, zie http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9129 voor meer info

                Wat de meeste mensen al gezien hebben van de D3 is dat het een fantastisch toestel is, en dat je toch DX lenzen nog kunt gebruiken, zij het in een 5 Mpixel crop mode (overeenkomstig met het beeldformaat van de DX cams), wat in essentie een D100/70/50/40 beeld is, maar met schop-kont hoge ISO resultaten.

                Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je wil/kan wachten op de D3 en of je klanten er problemen zullen mee hebben dat je wacht... Vermoedelijk is dus de belangrijkste vraag of je klanten gaat verliezen/niet hebben omdat je werkt met het materiaal dat je hebt. Hou er ook rekening mee dat je mooi glas hebt, en goeie flits, en dat je bij een overstap naar Canon dat dus allemaal misschien moet vervangen door equivalent materiaal. En nog het belangrijkst van allemaal, je moet alle materiaal opnieuw leren kennen, er zal dus een leercurve aan verbonden zijn.

                Comment

                Working...
                X