Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

    Ik zou binnenkort een Nikon D80 willen aanschaffen en ik vroeg me af of de Sigma-lens, die ik op een Nikon F50 en F70 gebruik, ook op de D80 past?

    Het gaat dus om een Sigma 70-210mm lens (linkje afbeelding). Geen idee of ik zoiets zelf te weten kan komen of iemand dit toevallig weet? Ik weet wel dat het ding niet op de D40 past, of klopt deze info niet?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

    ik weet niet hoe oud die lens is maar normaal gezien, als ze eerder al op een nikon stond zou het op een andere nikon reflex ook moeten lukken...
    * Nikon D50 * Nikkor AF D 50mm f/1.8 * Sigma 18 - 125 mm DC * Sigma 70 - 300 APO DG *
    See something you like? take a shot!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

      Ik heb van mijn fotograaf 2x een sigma 70-210 F2.8 mogen testen en doordat dit een oudere lens was,stelt deze niet automatisch scherp op de D40
      www.kezzel.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

        In tegenstelling tot de D40 heeft de D80 wél een ingebouwde servomotor. Op de D80 zou de lens dus wel moeten functioneren, inclusief AF.

        Gr's, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
          In tegenstelling tot de D40 heeft de D80 wél een ingebouwde servomotor. Op de D80 zou de lens dus wel moeten functioneren, inclusief AF.

          Gr's, Wim
          Dat is heerlijk nieuws!!! Alvast bedankt. Ik weet dat de D40 die ingebouwde motor niet heeft en daarom was ik ook niet zo happig naar dat model. Nu ik extra gespaard heb, kan ik dan toch de D80 aanschaffen.

          Ik zou dus in principe alle lenzen (dus ook de standaardlens) van de F50 kunnen gebruiken op de Body van de D80?!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 in combinatie met Sigma lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door el machia Bekijk bericht
            Dat is heerlijk nieuws!!! Alvast bedankt. Ik weet dat de D40 die ingebouwde motor niet heeft en daarom was ik ook niet zo happig naar dat model. Nu ik extra gespaard heb, kan ik dan toch de D80 aanschaffen.

            Ik zou dus in principe alle lenzen (dus ook de standaardlens) van de F50 kunnen gebruiken op de Body van de D80?!
            Yep!
            It's fine a Nikonian te zaain!
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment

            Working...
            X