Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

    Aangezien ik negatieve discussies haat als de pest had ik graag advies van de 'ouwe rotten' hoe een leek/nieuweling het best fotos plaatst en advies vraagt?

    Wat als ik enkele fotos heb die ik wil plaatsen om advies te krijgen?

    Let wel...de fotos zijn misschien niet perfect, het zijn waarschijnlijk dus géén goede fotos en de bedoeling is om met o.a. jullie hulp ze beter te maken!

    Wanneer mag ik ze plaatsen dus wanneer zijn ze voldoende goed?

    Waar moet ik ze plaatsen volgend op m'n persoonlijke beoordeling bijv:
    1. d'r is iets mis met deze foto, hoe kan ik het verhelpen?
    2. ik ben redelijk tevreden met deze foto, wat raden jullie aan om de foto nog beter te maken?
    3. ik ben héél tevreden, wat denken de ervaren mensen hiervan?

    Dit vraag ik ook omdat er meerdere locaties zijn om fotos te plaatsen en het zo voor een newbie wat moeilijker is.

    alvast bedankt

    Koen
    Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
    http://kodefoto.webs.com/
    http://flandriens.webs.com/

  • #2
    Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

    Een gouden TIP ! Als je geen discussies wilt plaats dan geen foto's op BD en hou ze voor jou !

    Comment


    • #3
      Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
      Een gouden TIP ! Als je geen discussies wilt plaats dan geen foto's op BD en hou ze voor jou !
      In ieder forum bovenaan staat een handleiding welke fotos en hoe je ze moet posten ! Hou je ook aan het aantal fotos per topic en per dag !

      Succes

      Comment


      • #4
        Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Een gouden TIP ! Als je geen discussies wilt plaats dan geen foto's op BD en hou ze voor jou !
        da's niet hetzelfde als wat ik schreef

        Aangezien ik negatieve discussies haat
        K
        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
        http://kodefoto.webs.com/
        http://flandriens.webs.com/

        Comment


        • #5
          Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

          Om te beginnen raad ik je als "nieuweling" aan om vooral veel foto's te bekijken in de onderdelen van "showcase"
          Als je merkt dat jouw foto's hiermee de strijd kunnen aangaan kan je posten in het onderdeel naar keuze.
          Als je voor jezelf zegt; "amai ik wou dat mijn foto's er ook zo uitzagen" , dan begin je te posten in "discussie" of "discussie extra" waar je zal moeten ondervinden wat anderen van je foto's vinden.
          In het begin zal dit redelijk hard en negatief overkomen, maar probeer de commentaren te ontleden in funktie van de betreffende foto en al snel zal je merken dat de reakties een reeks waarheden bevatten waar je zelf niet bij hebt stilgestaan.
          Laat dit je niet afschrikken om foto's te posten, integendeel, laat zien in volgende posts dat je de opmerkingen verstaan hebt en toepast.
          Zo kan je dan groeien naar foto's die thuishoren in Showcase en zelfs de HOF (Hall of Fame)

          mvg

          Comment


          • #6
            Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

            - Plaats je eerste foto's in het testforum. Mocht het fout lopen, dan krijg je daar ongetwijfeld hulp.
            - Lees een tijdje mee in het forum, zo leer je de gebruikers en de gebruiken kennen zonder dat het geformuleerd wordt.
            - Lees de forumregels en mocht je er ooit overheen lezen, aanvaardt dan de opmerking die je van de mods of van andere gebruikers krijgt.
            - Plaats de tweede reeks foto's in fotodiscussie (of extra)
            - Niets belet je om showcase te proberen, als je zelf tevreden bent van je foto. Als anderen dit verre van vinden, dan zal je dat bij de comments wel merken. Aanvaard ze en blijf proberen.
            Succes!

            Comment


            • #7
              Re: Hoe gaat een nieuweling best tewerk?

              Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
              Om te beginnen raad ik je als "nieuweling" aan om vooral veel foto's te bekijken in de onderdelen van "showcase"
              Als je merkt dat jouw foto's hiermee de strijd kunnen aangaan kan je posten in het onderdeel naar keuze.
              Als je voor jezelf zegt; "amai ik wou dat mijn foto's er ook zo uitzagen" , dan begin je te posten in "discussie" of "discussie extra" waar je zal moeten ondervinden wat anderen van je foto's vinden.
              In het begin zal dit redelijk hard en negatief overkomen, maar probeer de commentaren te ontleden in funktie van de betreffende foto en al snel zal je merken dat de reakties een reeks waarheden bevatten waar je zelf niet bij hebt stilgestaan.
              Laat dit je niet afschrikken om foto's te posten, integendeel, laat zien in volgende posts dat je de opmerkingen verstaan hebt en toepast.
              Zo kan je dan groeien naar foto's die thuishoren in Showcase en zelfs de HOF (Hall of Fame)

              mvg
              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              - Plaats je eerste foto's in het testforum. Mocht het fout lopen, dan krijg je daar ongetwijfeld hulp.
              - Lees een tijdje mee in het forum, zo leer je de gebruikers en de gebruiken kennen zonder dat het geformuleerd wordt.
              - Lees de forumregels en mocht je er ooit overheen lezen, aanvaardt dan de opmerking die je van de mods of van andere gebruikers krijgt.
              - Plaats de tweede reeks foto's in fotodiscussie (of extra)
              - Niets belet je om showcase te proberen, als je zelf tevreden bent van je foto. Als anderen dit verre van vinden, dan zal je dat bij de comments wel merken. Aanvaard ze en blijf proberen.
              Succes!
              ok, hier kunnen we iets mee...bedankt

              overigens: met een negatieve discussie bedoel ik NIET een kritische discussie maar wel één waarbij mensen elkaar beledigen of waarbij een discussie uitloopt op taartgooien
              Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
              http://kodefoto.webs.com/
              http://flandriens.webs.com/

              Comment

              Working...
              X