Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling op dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuweling op dit forum

    Hallo

    Mijn naam is Björn Janssens, maar noem me allen maar bongo.
    Ik ben dus nieuw op dit forum en wou dus even laten weten wat ik 2 weken geleden heb aangekocht met men vakantiegeld.

    Kan er iemand zeggen of dit de goeie keuze was voor concert fotografie en tot welke andere soorten dit materiaal zich allemaal leent.
    (sorry als dit een domme vraag is)

    - Canon eos 400 D met kitlens (18-55)
    - Sigma lens: APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM

    Ik ben al 1 maal een optreden gaan bijwonen in een jeugdhuis hier in de buurt. Maar ik ben dan ook onmiddellijk achter de min punten van de 50-150 lens gekomen.
    Je staat dichtbij het publiek dus met de 50 kom ik te ver. (de kitlens zou beter zijn qua afmetingen, maar daar is die lichtsterkte weer niet goed genoeg.)
    (Ander materiaal zal zijn voor in de toekomst als ik nog eens wat extra geld heb, want nu heb ik toch heel wat geld betaald voor dat materiaal )

    de nieuweling in fotografie! Ik kan alle tips gebruiken voor concert fotografie! (waar kan ik daar voor zijn!)

  • #2
    Re: Nieuweling op dit forum

    Ten eerste welkom op dit forum.

    Als je eens een zoekopdracht zou doen naar concertfotografie dan denk ik dat je e.e.a. zult vinden.

    Je kunt ook al even hier kijken.
    Ik mag binnenkort op een concert fotograferen, maar heb niet al te veel ervaring daar mee, heeft iemand tips. Ik werk met canon en heb oa de 70-200 F2.8 lens. Als ik wel eens een feest heb, dan schroef ik de iso op en F2.8. Als het kan zonder flits natuurlijk. Is dit de beste oplossing tot succes? Of kan het ook anders?


    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Nieuweling op dit forum

      Welkom op het forum.


      Je hebt dus een lichtsterke breedhoek(zoom) nodig.

      Dan is er een Sigma 18-50 f2,8 EX DC, of een Tamron 17-50 f2,8 XR DI, die kosten zo'n 400 euro.

      Wil je nog lichtsterker, dan zal je vaste (prime) lenzen moeten zoeken, maar de lichtsterke breedhoek-primes zijn niet echt goedkoop.

      De allesbeste vervanger voor je kitlens is de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS, maar die betaal je wel heel wat meer...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X