Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

    Ik heb een oude bigma op de kop kunnen tikken waarvan de autofocus niet meer werkt.
    blijkbaar wordt door de camera nog het focus-commando naar de lens gestuurd, doch die reageert niet.
    Maw: als ik de lens op AF zet en ik draai ze manueel scherp dan piept de camera, zoals hij gewoonlijk doet, als hij scherp beeld heeft.
    Heeft iemand ervaring met het herstellen hiervan.
    En, heel nuttig: wie helpt mij aan een ploftekening(of andere uitgebreide info) van de lens

    reacties in de zin van: "naar Sigma-hersteldienst brengen" zijn weinig zinvol, gezien de lens het niet meer waard is

    Ik ben ook op zoek naar wisselstukken(of een volledige, defecte, lens) die mijn lens een tweede leven kan geven!!

    beste dank
    dokter Dré


    PS: wat is een "ploftekening?
    dit hier (maar dan niet van een bladzuiger)


    Last edited by dréten; 20 oktober 2007, 16:57.

  • #2
    Re: Autofocus herstellen van Bigma, hoe doe je dat.

    Waarom herstellen, als de focus bevestiging gewoon werkt kan je toch handmatig focussen?

    Went snel hoor, ik doe bijna niet anders, al mijn lange lenzen stel ik handmatig scherp.

    Comment


    • #3
      Re: Autofocus herstellen van Bigma, hoe doe je dat.

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Waarom herstellen, als de focus bevestiging gewoon werkt kan je toch handmatig focussen?

      Went snel hoor, ik doe bijna niet anders, al mijn lange lenzen stel ik handmatig scherp.
      mmm, maar wat doe je dan met aanstormende jets?

      Comment


      • #4
        Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

        waarom zou de lens het niet waard zijn???

        'k heb anderhalf jaar geleden een 70-210f2.8 (oude versie!)
        met vastgelopen AF-motor (vijlsel lag in de lens) laten hestellen.
        voor amper €100 was ik gezet en de lens was zelfs beter als voordien.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          waarom zou de lens het niet waard zijn???

          'k heb anderhalf jaar geleden een 70-210f2.8 (oude versie!)
          met vastgelopen AF-motor (vijlsel lag in de lens) laten hestellen.
          voor amper €100 was ik gezet en de lens was zelfs beter als voordien.

          mm
          Als dat zo is dan zou ik het eventueel toch overwegen.
          Optisch is de lens namelijk nog OK, binnenin heb ik de montageschroefjes ook allemaal even een tikje aangedraaid...
          alléén... de ene lens is de andere niet, hé!
          ging het ook over een "HSM-motor" bvb?
          volgens mij drijft dàt de prijs wel op.
          waar ben je daarvoor geweest als ik vragen mag?

          Dré
          Last edited by dréten; 20 oktober 2007, 13:51.

          Comment


          • #6
            Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

            je kunt altijd een prijsbestek opvragen hé,
            en boven een bepaald bedrag vragen je eerst te contacteren?
            ik heb supergoeie ervaring daarmee via focilux!

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              je kunt altijd een prijsbestek opvragen hé,
              en boven een bepaald bedrag vragen je eerst te contacteren?
              ik heb supergoeie ervaring daarmee via focilux!

              mm
              250 à 300€ zeggen ze daar...
              lijkt mij een héél ander getal, niet!
              Ze raden me wel aan om ze op MF te gebruiken, dus vliegmachienen mag ik wel vergeten

              Comment


              • #8
                Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Ze raden me wel aan om ze op MF te gebruiken, dus vliegmachienen mag ik wel vergeten
                Vraag je eens af hoe ze al die foto's van vliegtuigen gemaakt hebben voor er AF was......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Vraag je eens af hoe ze al die foto's van vliegtuigen gemaakt hebben voor er AF was......
                  Toen vlogen die dingen ook een stuk minder snel!

                  Maar alle gekheid op een stokje: inderdaad, een mens raakt vlug gewend aan al die afkortingen (IS, AF, USM, en méér van dat).

                  Wie kan me goede raad bezorgen voor het "trekken" van die vliegers, zonder AF
                  Last edited by dréten; 24 oktober 2007, 10:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

                    oefenen?

                    eerlijk gezegd, als ik voor 250-300 een bigma heb, zou ik niet twijfelen!
                    hoeveel heb je betaald voor de "defecte" 50-500 en wat gaat ze op de 2dehandsmarkt?
                    je hebt trouwens (ik dacht 6 mnd) garantie op die herstelling hé.


                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autofocus herstellen van Bigma? Ploftekening, wisselstukken enz. zéér welkom!!

                      Hoor ook eens bij Rofa Repair in Den Haag. Hun prijzen lijken me wel democratisch en heb er hier toch al vaak mensen naar zien verwijzen... Het verbaast me dat er nog niemand me voor was.

                      Koen
                      Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                      http://www.koenvangorp.be

                      Comment

                      Working...
                      X