Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focusproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focusproblemen

    Na 2 weken geleden nieuw apparatuur gekocht te hebben en met de camera gespeelt te hebben, heb ik het idee gekregen focusproblemen te hebben.

    De eerste test is van de combinatie 40D en 17.40
    Deze lijkt goed te functioneren.

    De tweede test is van de combinatie 40D en 70.200
    Hierbij bevestigt de test mijn vermoeden.

    Testen verwijderd, zie verder bij nieuwe testen.
    Last edited by ChrisBal; 19 oktober 2007, 10:26.

  • #2
    Re: Focusproblemen

    Doe de test met de 70-200 eens over met 3 luciferdoosjes telkens 1 cm afstandsverschil en het statief frontaal ervoor
    Focus op het middenste doosje, als dat niet scherp is en het voorste wel heb je dacht ik een serieuze frontfocus

    Comment


    • #3
      Re: Focusproblemen

      Heb je de test uitgevoerd zoals hier beschreven : http://focustestchart.com/chart.html
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Focusproblemen

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Doe de test met de 70-200 eens over met 3 luciferdoosjes telkens 1 cm afstandsverschil en het statief frontaal ervoor
        Focus op het middenste doosje, als dat niet scherp is en het voorste wel heb je dacht ik een serieuze frontfocus
        Allereerst bedankt voor de reactie. De 17.40 vertoond wel een goede focus naar mijn mening. Deel jij die mening.

        Dus als ik het goed begrijp moet dit zo gedaan worden. Met een witte achtergrond.

        Last edited by ChrisBal; 19 oktober 2007, 12:20.

        Comment


        • #5
          Re: Focusproblemen

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Heb je de test uitgevoerd zoals hier beschreven : http://focustestchart.com/chart.html
          Ik heb de instructies van Bob gevolgt. Statief gebruikt, TestChart op 45 graden en diafragmavoorkeuze van 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Focusproblemen

            Nogmaals een test met de andere chart volgens de instructies die werden gegeven bij de verstrekte link.

            Eerst de 17.40, welke een backfocus lijkt te vertonen. Echter minder afwijking dan mijn 70.200.



            Nu de zelfde test met de 70.200




            Andere mensen nog reacties op de testen.
            Last edited by ChrisBal; 19 oktober 2007, 10:30.

            Comment


            • #7
              Re: Focusproblemen

              Hoi,

              uit deze laatste post zou u kunnen concluderen dat u last hebt van zo'n 10 á 15 mm frontfocus .
              Doet u deze test nog eens, maar dan met de 17-40 lens, zoals met uw eerdere vergelijking.
              Dan kunt u een goed vergelijk maken en weet u of dat dit "probleem" aan de camera ligt óf aan een van uw lenzen.

              Ga in ieder geval in overleg met uw fotozaak en neem een afdruk van die laatste test mee.
              Het schijnt dat dit door zeer deskundigen af te stellen is.

              Succes
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Focusproblemen

                Beste Forumleden,

                Geen reactie´s op het focusprobleem... En is de opstelling met de lucifer doosjes de juiste.

                Comment

                Working...
                X