Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel over aankoop lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel over aankoop lens

    Hello,
    ik ben nieuw in de DSLR fotografie maar probeer toch aardig mijn plan te trekken.
    Ik moet nogal veel foto's nemen in club, op parties en events. Een flits is niet altijd toegelaten en dus schiet de 18-70 kitlens te kort in lichtsterkte. met de Nikon 50mm/f1.8 kan ik ook niet alles in mijn frame krijgen in een club waar de bewegingsvrijheid soms nogal beperkt is. (te dicht of te ver)
    Men heeft me aanbevolen een Sigma 24-70/f2.8 aan te kopen. Dit zou de ideale lens zijn voor mij. Genoeg groothoek, voldoende zoom en toch lichtsterk glas.
    Nu heb ik eens wat opzoekingswerk gedaan (merci google) en heb een paar vragen.
    - Ik zie dat er van de Sigma 24-70/f2.8 twee versies bestaan.
    de Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG DF Asferisch en
    de Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG Macro.
    Beiden zitten rond dezelfde prijs, maar waar zit het grote verschil eigenlijk? Ik weet wel wat Macro is, maar zit er eigenlijk merkbaar verschil in voor wat ik ze nodig heb. Maco opnames doe ik niet, maar waar ik mijn materiaal koop, hebben ze enkel de macro in het gamma. Daarom de vraag.

    - En zit er een groot verschil tussen de sigma 24-70/f2.8 en de sigma AF 28-70/f2.8 ?
    Ik weet dat de 28-70 ouder is, en dus scheelt het ook wat eurootjes in aanschaf. Maar is er kwaliteitsverschil en zal ik dat verschil in 4mm effectief echt merken in gebruik? Maw, is het handiger om 24mm of 28mm groothoek te gebruiken in een club/discotheek?

    Misschien allemaal domme vragen voor de pro's, maar ik moet nog veel leren en een beetje hulp is altijd welgekomen :-)
    Een dag niets geleerd, is een dag verloren.

    Bedankt,
    Wouter
    BD1092BE - Carpe Noctem
    Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

  • #2