Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Total recall 1DmkIII

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

  • #2
    Re: Total recall 1DmkIII

    Een total recall zou ik het nog niet precies durven noemenMaar er lijkt wel schot in de zaak te komen.
    Iemand al contact opgenomen met Canonrepaircenter in de Benelux om te horen of deze al op de hoogte zijn van de hardwarefix?
    Last edited by jpjp; 18 oktober 2007, 10:54.

    Comment


    • #3
      Re: Total recall 1DmkIII



      Moeilijk om te begrijpen als er nog nooit een AF probleem is geweest.

      Als deze oorzaak wordt bevestigd, dan is er geen verband met de oude of de nieuwe AF sensor, maar wel met kwaliteits controle tijdens de productie.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Total recall 1DmkIII

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-8744-9127

        Moeilijk om te begrijpen als er nog nooit een AF probleem is geweest.

        Als deze oorzaak wordt bevestigd, dan is er geen verband met de oude of de nieuwe AF sensor, maar wel met kwaliteits controle tijdens de productie.

        Jan.

        En veel gebruikers merkten niets van AF problemen ...

        Comment


        • #5
          Re: Total recall 1DmkIII

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          En veel gebruikers merkten niets van AF problemen ...
          Ik denk dat tot we iets officiels horen, dat dit enkel geruchten blijven... Als we verschillende links volgen tot aan de oorsprong (denk ik) kom je terecht bij iemand die zijn toestel heeft laten herstellen waar er een aantal onderdelen zouden veranderd zijn volgens de herstelnota. Afwachten denk ik....
          Canon met glas...

          Comment


          • #6
            Re: Total recall 1DmkIII

            Kleine update van vandaag http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9129 zo te zien zullen geen firmware updates voor het probleem in AI-SERVO mode nodig zijn

            Comment


            • #7
              Re: Total recall 1DmkIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              En veel gebruikers merkten niets van AF problemen ...
              Misschien gebruiken deze mensen nooit de AI SERVO MODEheb ondertussen al vele plaatjes gezien die gemaakt zijn door mensen die beweren dat ze geen problemen hebben, wat voor de ene scherp is blijkt voor de andere onscherp

              Comment


              • #8
                Re: Total recall 1DmkIII

                Ze hebben wel rustig de tijd genomen.

                En maar blijven herhalen tegen iedereen dat het probleem door verkeerde AF instellingen wordt veroorzaakt.

                En nu maar afwachten of het probleem van RG echt is opgelost.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Total recall 1DmkIII

                  Leuk .. zelfde soort verhaal als de onderbelichting van (sommige) items van de 400D.
                  Alles straal ontkennen en dan de klanten stiekum laten verstaan dat ze het gratis kunnen laten herstellen want dat ze weten dat er een probleem is .. Hun kwaliteitscontrole is afgeschaft zeker ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Total recall 1DmkIII

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    En veel gebruikers merkten niets van AF problemen ...
                    Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                    Misschien gebruiken deze mensen nooit de AI SERVO MODEheb ondertussen al vele plaatjes gezien die gemaakt zijn door mensen die beweren dat ze geen problemen hebben, wat voor de ene scherp is blijkt voor de andere onscherp
                    Q. Are all EOS-1D Mark III cameras affected?

                    No, says Westfall. Canon is planning to provide a simple way for EOS-1D Mark III shooters to identify if their camera is among those affected.
                    uit de bovengenoemde link (http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9129)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Total recall 1DmkIII

                      Ik begreep uit verhalen dat er inmiddels een aantal runs zijn geweest in de fabriek.
                      De camera's worden in deze runs gemaakt. Met andere woorden. In bepaalde weken produceren ze de 1D MK III. In deze runs zitten camera's die niet goed functioneren. Kortom; niet alle camera's hebben dit probleem.

                      Canon zal tzt bepaalde serienummers bekendmaken die het probleem hebben.

                      Ikzelf gebruik AI-servo regelmatig bij voetbal en ik moet zeggen dat mijn camera ongeveer 4% uit focus is. Dit is voor mij acceptabel. Natuurlijk zijn er wel meer uit focus. Maar dit is dan mijn eigen schuld.
                      Ik klaag dus ook niet over dit probleem, maar ik ontken ook niet dat het er niet zal zijn. Ik had overigens wel 1 van de latere modellen, maar de mijne kwam ook nog met de oude firmware (die binnen een week werd ge-update door mezelf uit voorzorg) ik weet dus niet of de nieuwe firmware iets hielp omdat ik nooit met de oude heb gewerkt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Total recall 1DmkIII

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
                        Ik begreep uit verhalen dat er inmiddels een aantal runs zijn geweest in de fabriek.
                        De camera's worden in deze runs gemaakt. Met andere woorden. In bepaalde weken produceren ze de 1D MK III. In deze runs zitten camera's die niet goed functioneren. Kortom; niet alle camera's hebben dit probleem.

                        Canon zal tzt bepaalde serienummers bekendmaken die het probleem hebben.

                        Ikzelf gebruik AI-servo regelmatig bij voetbal en ik moet zeggen dat mijn camera ongeveer 4% uit focus is. Dit is voor mij acceptabel. Natuurlijk zijn er wel meer uit focus. Maar dit is dan mijn eigen schuld.
                        Ik klaag dus ook niet over dit probleem, maar ik ontken ook niet dat het er niet zal zijn. Ik had overigens wel 1 van de latere modellen, maar de mijne kwam ook nog met de oude firmware (die binnen een week werd ge-update door mezelf uit voorzorg) ik weet dus niet of de nieuwe firmware iets hielp omdat ik nooit met de oude heb gewerkt.
                        Denk niet dat die serienummers ooit zullen vrijgegeven worden, maar hoop van wel.
                        In elk geval hoop ik dat de hardwarefix werkt voor de mensen die wel problemen hebben.

                        Groeten, Jean-Pierre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Total recall 1DmkIII

                          Het zou in Canon's eigen voordeel spelen om de serie nummer bekend te maken om te vermijden dat iedereen zijn of haar Merk III gaat binnen sturen voor herstelling...
                          Canon met glas...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Total recall 1DmkIII

                            Waarom zou Canon dat niet doen. De eerste lichting van de EF 24-105 F/4.0 L IS USM had last van flare. Canon heeft toen ook toegegeven dat alle lenzen onder serienummer xxxx dit probleem hadden. Kon kosteloos gerepareerd worden.

                            Misschien komt er een progje wat na het invoeren van je serienummer zegt: wel laten maken / niet laten maken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Total recall 1DmkIII

                              Oorspronkelijk geplaatst door DaveMoi Bekijk bericht
                              Het zou in Canon's eigen voordeel spelen om de serie nummer bekend te maken om te vermijden dat iedereen zijn of haar Merk III gaat binnen sturen voor herstelling...
                              Ze hebben het zeker niet gedaan met de 400D onderbelichtingsproblemen .. ze blijven het straal ontkennen maar ze "herstellen" het wel zonder kosten, vreemd toch dat ze een niet bestaand problem gratis weten te en willen herstellen ? .. haha .. omerta !!

                              Comment

                              Working...
                              X