Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

    Ik ben al enige tijd van plan om een Sigma 105mm macro lens aan te schaffen.
    Nu kan ik een 4 jaar oude EX versie aanschaffen voor een prijs die ongeveer 200 euro onder de prijs van een 105mm EX DG versie ligt. Het enige verschil is dus (buiten de leeftijd) de DG uitvoering. Als ik het goed heb begrepen is dat een speciale coating op het glas.

    Wat denken jullie / wat is jullie advies: De EX kopen en het prijsverschil in de zak steken of toch maar gaan voor een nieuwe EX DG versie?

    Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
    Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
    Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
    Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

  • #2
    Re: Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

    Als de coating het enige verschil is, koop dan gerust de goedkoopste.

    Toen Sigma met de "DG" versies uitkwam, hebben ze de prijzen verhoogd, maar ik heb ondertussen nog steeds geen voorbeeldfoto's gezien waarbij aangetoond wordt dat de DG versie zoveel beter is.
    Er zijn hier toen op dit forum nog discussies geweest over de DG-lenzen, maar daar heb ik ook nooit een bewijs gezien dat de DG-lenzen beter zouden zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

      Ik heb een non DG versie gehad, nooit enig probleem of mindere kwaliteit gemerkt. De DG versie zou inderdaad een speciale coating hebben die de reflecties op de sensor van digitale reflexen zou moeten tegen gaan.
      Maar ik denk dat je pas in uitzonderlijke gevallen hier een verschil zal merken met een niet DG versie.

      De Sigma is een zeer scherpe lens. Een aanrader.

      Als ik goed kan rekenen dan zou je voor die 2de hands minder dan 250 euro betalen? Dat is een goede prijs denk ik, ik zou de 200 euro sparen voor iets
      anders

      Succes ermee!
      SKurt.be
      www.SKurt.be

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

        Bedankt voor jullie reacties!

        Ik ga me nog even beraden op wat te doen. Probleem hierbij is dat ik die lens pas komende februari als verjaarskado zou krijgen (tenminste, dat hoop ik). En er is al het een en ander geinvesteerd in mijn hobby, dus... Er zal nog wel even gelobbied moeten worden vrees ik...
        Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
        Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
        Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 105mm 2.8 macro: EX of EX DG

          FWIW..

          Ik heb hier via het forum een DG versie gekocht en ik ben daar verschilkellijk tevreden mee. Dit is voor mijn plantenfotografie de lens bij uitstek.

          Comment

          Working...
          X