Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 85 f 1.8 usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 85 f 1.8 usm

    Hallo, ik ben onlangs naar monsterjam geweest met mijn 70-200 f 2.8 en soms kwam ik iets te kort van lichtsterkte zou deze lens een goeie keuze zijn om sport binnen te trekken is deze lens evenvlug als de 70-200 f2.8?

    grtz Glenn
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

  • #2
    Re: canon 85 f 1.8 usm

    Dit is een veel gebruikte lens voor indoor sport.
    Zeker en vast.

    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

    Comment


    • #3
      Re: canon 85 f 1.8 usm

      De 85mm is (minstens) even snel, mede door haar lichtvoordeel, maar vooral een stuk scherper. Ik gebruik dit lensje (samen met mijn 135L) vaak indoor.

      gr
      Yannick

      Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
      Hallo, ik ben onlangs naar monsterjam geweest met mijn 70-200 f 2.8 en soms kwam ik iets te kort van lichtsterkte zou deze lens een goeie keuze zijn om sport binnen te trekken is deze lens evenvlug als de 70-200 f2.8?

      grtz Glenn
      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

      Comment


      • #4
        Re: canon 85 f 1.8 usm

        Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
        Hallo, ik ben onlangs naar monsterjam geweest met mijn 70-200 f 2.8 en soms kwam ik iets te kort van lichtsterkte zou deze lens een goeie keuze zijn om sport binnen te trekken is deze lens evenvlug als de 70-200 f2.8?

        grtz Glenn
        als je op de 70-200 2.8 met de focus limiter werkt, dan vind ik de 70-200 toch nog iets sneller. Maar veel ga je daar niet van merken. de 85mm is zeker geschikt voor indoor sporten
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: canon 85 f 1.8 usm

          Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
          De 85mm is (minstens) even snel, mede door haar lichtvoordeel, maar vooral een stuk scherper. Ik gebruik dit lensje (samen met mijn 135L) vaak indoor.

          gr
          Yannick
          De 85 1.8 een stuk scherper op F/2.8 als de 70-200 F/2.8? Ik betwijfel of je't verschil zou merken.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: canon 85 f 1.8 usm

            Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
            De 85mm is (minstens) even snel, mede door haar lichtvoordeel, maar vooral een stuk scherper. Ik gebruik dit lensje (samen met mijn 135L) vaak indoor.

            gr
            Yannick

            Hallo Yannick,

            Kan je eventueel eens een paar foto's posten die genomen zijn met de 85mm f1.8 indoors( liefst actiefoto's als je die hebt) alvast bedankt !


            grtn Danny Verhamme
            Canon 1 DMark II - EF 70-200 f2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: canon 85 f 1.8 usm

              Oorspronkelijk geplaatst door danny verhamme Bekijk bericht
              Hallo Yannick,

              Kan je eventueel eens een paar foto's posten die genomen zijn met de 85mm f1.8 indoors( liefst actiefoto's als je die hebt) alvast bedankt !


              grtn Danny Verhamme
              Er zijn genoeg 85mm 1.8 actiefoto's te vinden met de Search functie.
              Hier enkele van mij:

              Basketbal:


              Tafeltennis:


              Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
              Visit my Flickr

              Comment


              • #8
                Re: canon 85 f 1.8 usm

                idd zeer helder en zuiver niets van te zeggen
                Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: canon 85 f 1.8 usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
                  idd zeer helder en zuiver niets van te zeggen
                  Zuiver? Kijk eens naar die basketter . Daar is zwaar met een beeldverwerking overgegaan (ik gok ook goed verscherpt....)

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 85 f 1.8 usm

                    Oorspronkelijk geplaatst door TT2 Bekijk bericht
                    Zuiver? Kijk eens naar die basketter . Daar is zwaar met een beeldverwerking overgegaan (ik gok ook goed verscherpt....)
                    maar het resultaat is wel goed...
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 85 f 1.8 usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door TT2 Bekijk bericht
                      Zuiver? Kijk eens naar die basketter . Daar is zwaar met een beeldverwerking overgegaan (ik gok ook goed verscherpt....)
                      Lijkt me niks aan de hand hoor. Als je moet gokken weet je 't ook niet waarschijnlijk. Knappe foto's.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 85 f 1.8 usm

                        Zijn deze echt allemaal op 1.8 gemaakt? Kwam je niet in de knoei met je scherpte diepte vlak?
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment

                        Working...
                        X