Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter met minimaal kwaliteitsverlies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filter met minimaal kwaliteitsverlies

    Ik zoek een filter voor op mijne Nikkor 70-300 VR om deze wat te beschermen. Want het is nl goedkoper om ne filter waar al dan niet per ongeluk een kras of dergelijke opkomt te vervangen dan de lens.

    Maar nu is mijn vraag welke filter ik nu het best kan nemen zonder al te veel kwaliteitsverlies te hebben, of meer moeite met automatisch scherpstellen bij minder licht enzo...
    Want ik kan voor 11€ wel een haman filter kopen in de mediamarkt maar is da wel ne goede?

    Kzou dus liever eerst wat rondvragen voor ik geld uitgeef voor niks

    grtz en THX
    Tom

  • #2
    Re: Filter met minimaal kwaliteitsverlies

    haman is rommel, ga voor B+W of hoya. Goeiekoop te krijgen op http://hvstar.net/

    Comment


    • #3
      Re: Filter met minimaal kwaliteitsverlies

      BW pro reeks, dan kan je je beschermdopje er nog op zetten, in de slim line niet meer (en ik heb er toch zo eentje zeker)
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #4
        Re: Filter met minimaal kwaliteitsverlies

        Altijd de zonnekap erop geeft ook bescherming, dan kan er nooit 'per ongeluk' een kras op komen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Filter met minimaal kwaliteitsverlies

          Nikon filters zijn minder bekend bij het grote publiek, maar zijn absoluut de beste. Ik gebruik geen andere meer. Ze zijn wel vrij duur. Bij Japan Camera zijn ze het goedkoopst verkrijgbaar: http://www.japancamera.nl/catalog/in...a&filter_id=13.
          Ik heb nog ergens een testje thuis liggen waar alle merkenfilters getest worden. Nikon en Leica staken er bovenuit.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment

          Working...
          X