Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSC-W90: Paarse verticale lijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSC-W90: Paarse verticale lijnen

    Hoi,

    Mijn naam is Jūrgen en ben nieuw hier.
    Ik heb sinds enkele maanden een DSC-W90 in bezit en ben redelijk content over de qualiteit van de foto's.
    Het enigste wat me stoort zijn paarse verticale lijnen die verschijnen op het LCD scherm wanneer je de camera in bepaalde lichtomstandigheden gebruikt.
    Bij het fotograferen komen deze lijnen niet op het eindresultaat, maar bij het opnemen van bewegende beelden worden die paarse lijnen mee opgenomen in het beeld.
    Kan iemand mij zeggen of dit apparaat kapot is of niet?
    Het is al mijn tweede DSC-90 (vorige had er ook last van)

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: DSC-W90: Paarse verticale lijnen

    Dat is normaal .. dat zijn lichtreflecties die zich manifesteren enkel op het LCD scherm. Het is dikwijls (heel!) storend bij het fotograferen maar het beinvloedt de uiteindelijke kwaliteit van de foto helemaal niet.
    Ongeveer alle P&S cameras hebben er last van. Zoals je zelf zegt het hangt sterk af van de hoek van de lichtinval en ook van de diafragma opening ..
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: DSC-W90: Paarse verticale lijnen

      Ik heb ongeveer hetzelfde, enkel te zien op raw, niet in jpg. Toestel is 1Ds.
      Is mij ook een raadsel
      1Ds 1DIII 17-40L 24-70L 70-200 IS 2.8 L 50 1.8 EXT 1.4 II 580EX I & II manfr 055 manfr 468MGRC3 VP8360 120 gb compact AW

      Comment


      • #4
        Re: DSC-W90: Paarse verticale lijnen

        ja, er is geen invloed op de getrokken foto's, maar er is wel op invloed op de opgenomen videobeelden (mpeg).

        Kan dit, mag dit?

        Comment


        • #5
          Re: DSC-W90: Paarse verticale lijnen

          geen idee .. mocht ik interesse hebben voor video dan kocht ik een video camera en geen still fototoestel

          Comment

          Working...
          X