Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 f/2.8

    Hier zijn nu al veel toppics over gestart,maar hoe meer ik erover lees,hoe moeilijker het wordt.Ik neem foto's met een nikon D40.Voornamelijk neem ik foto's op rally's,dus lichtsterke lens.
    Nu heb ik al 2 rally's kunnen testen met een sigma 70-210 f/2.8,prachtige lens maar deze is verouderd waardoor deze niet automatisch scherpsteld op de D40 Nu is mijn vraag welke lens voor mij het beste is,ik lees hier veel dat nikkor lenzen sneller scherpstellen dan sigma,is dit echt zo of is dit relatief aangezien ik dit niet kan testen
    vb met de sigma http://www.belgiumdigital.com/forum/...d.php?t=183878

    alvast bedankt voor uw feedback
    www.kezzel.be

  • #2
    Re: 70-200 f/2.8

    Hoi,

    De AF-S 70-200 f2.8 VR zal sneller zijn, echter het prijskaart wat daaraan hangt is ook niet mis.
    Weet niet of de Sigma 70-200 f2.8 HSM wel goed werkt op je D40, want deze scheelt wel in prijs tov de nikon variant.

    Ik heb zelf de nikon 70-200. En dat is echt een lens. Die gaat ook nooit meer weg. Echt een aanrader.

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 f/2.8

      Je kan enkel AF-S lenzen gebruiken op je Nikon D40.
      Alle andere lenzen zullen manueel scherpstellen, maar niet automatisch.

      De aandrijving voor de scherpstelling gebeurt voor niet AF-S lenzen via een schroefkoppeling met de body. Bij een D40 zit er echter geen motor in de body zelf.

      Bij mijn weten heeft Tamron geen lens die autofocus zal werken op de D40, de HSM lenzen van Sigma zouden normaal wel moeten werken.

      Bij Nikon is voor jouw toepassingen eventueel nog de huidige 70-300 AF-S VR bruikbaar....

      Hier vind je een lijst met lenzen die normaal goed werken op een D40:
      http://www.d40-lenzen.nl/zoomlenzen/


      Tussen haakjes, begrijp me niet verkeerd, de 70-200 van Nikon is een prachtlens, scherp scherp scherp, maar het ding weegt wel als lood, en is vrij lang. Persoonlijk vind ik ze al niet makkelijk hanteerbaar op een D200+batterypack, dus ik kan me voorstellen dat op een D40 nog wel lastiger zou kunnen zijn daar dit een vrij compacte body is tav de D200.

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 f/2.8

        Aangezien er hier op het forum vele klachten zijn over de sigma i.v.m.scherpstelling kan ik precies beter voor de nikkor gaan
        www.kezzel.be

        Comment

        Working...
        X