Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

    Ik heb een probleempje met mijn Sigma 50-500mm DG lens.
    Deze wilt niet meer automatisch scherpstellen op mijn D70. Foei.

    Nochtans sluit de lens goed aan op de body, de contactjes zien er proper uit, mijn batterijen lijken in orde.

    De lens is 1 jaar oud en het probleem begon sporadisch zo'n 6 maanden geleden. Intussen heb ik de ganse zomer toch probleemloos foto's kunnen maken ermee, maar - nu sinds enkele weken - wil de lens absoluut niet meer (automatisch) scherpstellen.

    Omdat de hersteldienst van Sigma wereldbekend is omwille van zijn traaaaaagheid, zou ik de lens eens op een andere Nikon willen uittesten om uit te maken of het een probleem is van mijn camera of van de lens. Liefst op een recente Nikon (D70 of D200 of zo) met goede nieuwe batterijen en liefst iemand uit omgeving Oostende.

    Ik voel me doodongelukkig, gehandicapt, uitgeblust, afgepeigerd, geen mens meer (maar niet zo erg als een politieker zulle ...) en bijna rijp voor de palliatieve ...

    Welke goede ziel in de omtrek van Oostende wil/kan mijn helpen ?
    JM
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

  • #2
    Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

    Staat het palletje vooraan op de camera body wel degelijk op AF?...

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

      Ik had hetzelfde met een spiksplinternieuwe...
      Die dan ook in de winkel is gebleven
      En later werd vervangen door een feilloos werkende
      Spijtig woon ik te ver om je te kunnen helpen.
      Imker

      To bee or not to bee, that's the question...

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

        Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
        Staat het palletje vooraan op de camera body wel degelijk op AF?...
        Ja, het palletje staat op auto-focus.
        Ik bekijk het palletje trouwens telkens om te zien dat ik toch nog manueel zou kunnen scherpstellen. Manueel is dus geen probleem.
        Dank u voor uw antwoord.
        JM
        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

          Oorspronkelijk geplaatst door Imker Bekijk bericht
          Ik had hetzelfde met een spiksplinternieuwe...
          Die dan ook in de winkel is gebleven
          Ik hoopte dat het aan één of andere camera- of lensinstelling gelegen is, maar als het is zoals u zegt, ziet dat er niet goed uit voor mij (allé, voor de lens) want dan moet hij naar Sigma voor herstelling en mag ik er een paar maanden naar fluiten. Nu herinner ik me dat de lens ook van bij 't begin af en toe eens weigerde te focussen maar ik schreef dit toe aan verkeerde instellingen.
          Alvast welbedankt om uw ervaring mee te delen.
          JM
          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

            hallo

            Ik heb een nikon d200 en als je wilt kunnen wij eens afspreken, je kan dan eens kijken op mijn body. Dan kan ik meteen eens kijken naar je bigma. want ik heb ook interesse in die lens.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

              Ik heb de D70s, als je wil kan ik gerust eens langskomen in het weekend, kan je op't gemak testen of dat het aan de lens ligt of aan de cam.
              Ik woon ook in Oostende

              grts, Maxim
              UPDATED http://smax-photo.magix.net

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                Oorspronkelijk geplaatst door Smax Bekijk bericht
                Ik heb de D70s, als je wil kan ik gerust eens langskomen in het weekend, kan je op't gemak testen of dat het aan de lens ligt of aan de cam.
                Ik woon ook in Oostende

                grts, Maxim
                En nu al een tweede Oostendenaar ! Er zit hier waarschijnlijk ergens een nest ...
                Ik ga eerst eens met Ducaudi afspreken, want m'n lens werd door Sigma geupgraded voor de D200. Maar niets belet ons om samen eens op shooting te trekken. Interesse ?

                Intussen welbedankt voor je reactie.
                Last edited by JM; 16 oktober 2007, 19:38. Reden: Antwoord was voor ander forumlid bestemd
                JM
                Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  hallo

                  Ik heb een nikon d200 en als je wilt kunnen wij eens afspreken, je kan dan eens kijken op mijn body. Dan kan ik meteen eens kijken naar je bigma. want ik heb ook interesse in die lens.
                  Ongelooflijk, zo snel al een Oostendenaar aan de haak!
                  Maar als ik de dijk en 't strand afdweil met m'n camera, lijk ik bijna The Last Nikon Mohican ...
                  Ik stuur je een pm met mijn gegevens om af te spreken.
                  Welbedankt voor je reactie.
                  JM
                  Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                    mail is verstuurd en hopelijk is het probleem niet zo erg. want is geen goedkope lens.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                      Heb je bij de instellingen (op het toestel zelf, de scherpstelstand - zo noemt het op mijn D40X) niet op manual focus gezet ? Ik heb dit ook eens voorgehad en was ook al op weg naar de winkel. Vlak voor de deur van de winkel viel mijn eurocent
                      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                        Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                        Heb je bij de instellingen (op het toestel zelf, de scherpstelstand - zo noemt het op mijn D40X) niet op manual focus gezet ?
                        Welbedankt voor je tip, maar dat is hetgeen LucD (zie eerste reactie) ook al suggereerde met dat "palletje op AF". Maar da's idd iets wat iedereen (beginners en waarschijnlijk ook gevorderden) wel eens tegenkomt. Evenals vergeten dat je ISO nog op 1200 staat van de vorige keer, enz.
                        JM
                        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                          Al geprobeerd om met een zacht doekje de contactpunten op zowel de lens als de camera af te vegen?

                          Heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn Sigma breedhoek, wilde regelmatig niet meer automatisch scherpstellen. Bleek dat er laagje vuil (vet?) op zowel de lenscontacten als op de bodycontacten zat. Daarna werkt alles weer perfect.
                          Nikon D80 / Sony DSC-H5

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                            Al geprobeerd om met een zacht doekje de contactpunten op zowel de lens als de camera af te vegen?
                            Wel, ik had die contactjes al eens 'bekeken' en netjes bevonden, maar omdat dat bij jou blijkbaar werkte, heb ik ze nu toch eens met een zacht doekje afgeveegd.

                            Hoewel ik met het blote oog niet het minste vuil zag, was ik wel verwonderd dat er toch duidelijke zwarte veegjes van de contactjes van de lens- en de bodyvatting op het doekje achterbleven.

                            Desondanks blijkt de lens koppig weigeren om automatisch scherp te stellen .

                            Of moet ik misschien minder bang zijn om iets te beschadigen door wat harder te drukken tijdens het schoonmaken of te proberen dieper in de contactjes te peuteren met het doekje ?

                            Inmiddels, toch voor je suggestie.
                            JM
                            Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                              Check hier even voor 50-500 probleempjes:

                              Vogelfoto's en vogelfotografie forum / Bird pictures and bird photography forum
                              Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                              Comment

                              Working...
                              X