Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens in combinatie met nikon D70s?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens in combinatie met nikon D70s?

    hallo,
    heb nikon aangekocht met standaardlens(18-55).Nu fotografeer ik voornamelijk sportwedstrijden.Nu voor de avondwedstrijden zoek ik een betere (lichtsterker)lens te kopen(en ook omdat de fotos van akties verderaf niet goed genoeg zijn met standaardlens).Nu ben ik geen kenner(ga binnen 2 weken 1 ste les cursus voor beginners),dus daarom vraag ik hulp van zij die wel weet en kennis hebben.
    Welke lens schaf ik mij aan en waar koop ik ze(ik regio antwerpen),budget +/-1000 euro. (of in okkasie te riskeen??)
    Alvast bedankt
    Pat
    Last edited by Franciskine; 19 oktober 2007, 05:55. Reden: Titelaanpassing

  • #2
    Re: nikon D70s

    Volgens mij is de enige lichtsterke tele binnen je budget de Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG / HSM

    Heb geen ervaringen met die Sigma, maar via de zoekfunctie vind je vast meer info

    Comment


    • #3
      Re: nikon D70s

      Ga eens op zoek naar een Nikkor 80-200 2.8 als je goed zoekt, hou je nog geld over voor iets anders leuks ook.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nikon D70s

        A used Nikon slide-zoom 80-200mm F2.8 for ~€500
        Awesome lens.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D70s

          alvast bedankt voor de reacties.Maar blijkbaar doen de letters die ertussen/voor/achter staan ook veel in prijs.Moet ik naar bepaalde Letters(die instaan voor bepaalde functies/mogelijkheden)kijken?Want zie vooral prijzen +/-1050 euro.
          nogmaals mercikes

          Comment


          • #6
            Re: nikon D70s

            Gewoon voor zoveel mogelijk lettertjes gaan

            Nee, je kan hier op het forum makkelijk opzoeken wat elk lettertje betekend en dan weet je ook meteen of zo'n lettertje het geld voor jou waard zal zijn (waarschijnlijk niet hoor).

            Er is eigenlijk maar 1 "ding" wat ik zou aanraden en dat is een sonische scherpstelling (zo eentje die je bijna niet hoort) en dat noemt hsm (bij de sigma lens) voor de rest denk ik niet dat het zoveel uitmaakt.

            Comment

            Working...
            X