Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik bezwaar maken hiertegen? (--> Probleem inmiddels opgelost)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik bezwaar maken hiertegen? (--> Probleem inmiddels opgelost)

    Hallo,

    Ik ben nog maar juist begonnen aan mijn opleiding fotografie.
    Heb mij gisteren bij Konijn de eos 40D van Canon aangeschaft, samen met een aantal accessoires.
    Op hun site staat de eos 40D + EFS 17-85mm objectief voor 1422,51€. Nu ik mijn factuur heb nagekeken, blijkt dat die kerel mij voor hetzelfde 1569,95€ heeft aangerekend, dus bijna 150 euro verschil in prijs. Eerst had ik er niet op gelet omdat ik ook nog andere dingen erbij had gekocht, maar toen ik ging tellen, schrok ik toch wel...

    Daarstraks gebeld, zegt hij dat die 1422,51€ een kit-prijs is, en dat hij die kit niet meer heeft. Dat had hij mij wel mogen zeggen! En trouwens, dat staat er niet bij op de site. Terugbrengen gaat niet meer, de camera is nu gebruikt. En hij wil er ook niets aan doen. M.a.w, ik voel mij in het zak gezet.

    Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Of ben ik inderdaad zo stom geweest en moet ik het maar accepteren?

    Aanpassing: CASE CLOSED. Probleem is intussen opgelost.
    Last edited by Mignonne; 18 oktober 2007, 12:33.
    Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

    volharden!

    betaal de prijs (1422,51) die werd geafficheerd, want dit is sjoemelarij.
    een kit aanbieden, die je besteld, en dan de prijs per stuk aanrekenen.
    hou voet bij stuk en wijk geen duimbreed af!

    zo hebben ze me vorig jaar een 2dehandse lens verkocht voor nieuw!
    het stond er ook niet bij vermeld. komt erbij dat het pakket niet eens
    volledig was ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

      Ik vrees dat je er niet veel zal kunnen aan doen. Toen ik geweest was heb ik er ook veel extra's bijgekocht dus dan let je minder op de totaalprijs maar bij alles vroeg ik wat de prijs was. Ik had al een idee van hun site maar zo kon ik vergelijken.

      Het is alleen niet mooi dat hij niet gezegd heeft dat hij geen kit meer had en je dus de volle pot moest betalen! Ze zijn daar soms wat opdringerig/snel en dan is het een kwestie van je niet te laten doen op dat moment. Heeft hij je de factuur getoond voor je bataald hebt?
      Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
      Meer op: www.xindi.be

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

        Het getuigt niet van betrouwbare praktijken. Beter had geweest als men had voorgesteld de niet-kit te verkopen aan kit-prijs, wat meer gangbaar is.

        Laat weten wat er uit de bus is gevallen. Legaal kan je'r niet veel aan doen, vrees ik, maar een betrouwbare verkoper denkt eerder aan zijn reputatie dan aan die "extra" inkomsten.

        Het kan zelfs zijn dat ze desnoods verlies doen (want ze hebben die spullen waarschijnlijk ook apart gekocht) maar het is hun vergissing, niet de uwe.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

          Aan degenen die denken dat ik er niet veel tegen kan doen: denken jullie dat ik juridisch gezien ongelijk heb?

          Op de site staan toch de prijzen, en er staat toch niet bij dat het een 'kit' moet zijn om het aan die prijs te krijgen? Er staat: Canon EOS 40D body + EF-S 17-85mm = €1422,51
          http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=49109

          Er staat onderaan wel in het klein "prijswijzigingen voorbehouden", maar het gaat hier niet over een prijswijziging...
          Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            volharden!


            zo hebben ze me vorig jaar een 2dehandse lens verkocht voor nieuw!
            het stond er ook niet bij vermeld. komt erbij dat het pakket niet eens
            volledig was ...

            mm

            Was het duidelijk zichtbaar dat het een 2de hands lens was?
            Ik heb eens een nieuwe voeding voor mijne pc gekocht, en bij het openen van de doos kwam er zo een verbrande geur uit.

            Comment


            • #7
              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

              volgens mij sta je volledig in je recht!
              de prijs is duidelijk geafficheerd.
              sla de pagina alvast op voor 't geval ze
              er iets gaan aan veranderen!

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                denk wel dat je er een case van kan maken!

                neem contact op met de bedrijfsleider: ricardo@foto-konijnenberg.be

                ik heb er ook slechte ervaringen mee gehad http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=170137

                't heeft een paar maand geduurd en heb publieke druk moeten gebruiken, maar finaal is het toch in orde gekomen. Ze blinken bepaald niet uit in klantvriendelijkheid...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                  Normalerwijze mag men geen andere dan de geafficheerde prijs aanrekenen. In het geval van Konijnenberg, weet ik niet of de prijs aangeplakt was, of daar gewoon op de computer staat.
                  Enkel indien het prijsverschil niet redelijk is, zoals bijvoorbeeld een Plasma-TV voor 160 euro, en dit een duidelijke vergissing is, mag men daar van afwijken.
                  Hoe dan ook... Kit of geen kit, de prijs van de camera + lens, zou moeten aangerekend worden.
                  Lees trouwens eens wat ik vond...
                  http://www.fotokonijnenberg.be/produ...id_product=667
                  Dat lijkt me nu echt makkelijk... de dozen er uit halen met de kit-lens, en de lens apart verkopen.

                  Je hebt gelijk. Blijf volharden. Lees de kleine lettertjes op de achterkant van de factuur alvast, betreffende wat te doen in geval van geschil.

                  Succes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                    Natuurlijk kan je daar bezwaar tegen maken - dit kan absoluut niet! Hou maar voet bij stuk.
                    Ze hadden je tenminste op voorhand moeten waarschuwen - in die zin is het puur bedrog.
                    Maak maar zoals eerder gezegd een screenshot van de geafficheerde prijs op de site (hoewel er nu wel een blauw 'vogeltje' bij staat, wat wil zeggen dat het product in bestelling is bij de leverancier, maar dan nog hadden ze het je moeten zeggen).

                    En het publiek maken werkt - bij mij althans. Ik sta op het punt een lens te kopen en was van plan Konijnenberg te proberen, maar dat ben ik alvast niet meer van plan na het lezen van deze post. Their loss!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Lees trouwens eens wat ik vond...
                      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...id_product=667
                      Dat lijkt me nu echt makkelijk... de dozen er uit halen met de kit-lens, en de lens apart verkopen.
                      En de lens uit de kit is wel nog verkrijgbaar!?... Zo kunnen ze je wijsmaken wat ze willen.
                      Ik vraag mij trouwens af of ze dat wel mogen doen - die lens en body uit een kit apart verkopen..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Lees trouwens eens wat ik vond...
                        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...id_product=667
                        Dat lijkt me nu echt makkelijk... de dozen er uit halen met de kit-lens, en de lens apart verkopen.
                        Er kan ook een andere reden zijn om een lens uit de kit te halen.
                        Als een klant alleen de camerabody wil (of een andere combinatie), en die body (zonder kitlens) is niet meer in voorraad, dan kunnen ze de klant wel voorthelpen door de kitlens uit een kit te halen en apart te verkopen. Op die manier moet de klant ook niet wachten tot er weer een body binnenkomt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                          maar mogen ze niet doen ten koste van diegene
                          die dan een "kit" moet kopen tegen de volle "losse" prijs hé.

                          vastbijten en staan op de geafficheerde prijs!

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Er kan ook een andere reden zijn om een lens uit de kit te halen.
                            Als een klant alleen de camerabody wil (of een andere combinatie), en die body (zonder kitlens) is niet meer in voorraad, dan kunnen ze de klant wel voorthelpen door de kitlens uit een kit te halen en apart te verkopen. Op die manier moet de klant ook niet wachten tot er weer een body binnenkomt.
                            Dan moeten ze dat wel aan verminderde prijs doen - wat zij op hun site dan blijkbaar 'bulk' noemen.
                            Maar nogmaals: ik vraag mij af of Canon daarmee akkoord kan/moet gaan..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan ik bezwaar maken hiertegen?

                              Was zinnens volgende zaterdag een Nikon 70-200, 2,8 lens te kopen bij Konijn, maar als het er zo aan toe gaat daar in Turnhout, neen mij niet gezien daar

                              Broken-wing

                              Comment

                              Working...
                              X