Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips bij keuze camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips bij keuze camera

    Ik ben nieuw in de fotografie, dus enige hulp is altijd welkom
    Het toestel moet dienen om reisfoto's te maken waarbij af en toe ook al eens een macro moet kunnen gemaakt worden van de fauna en flora.
    Aangezien ikzelf een circuitrijder ben, moet er bij gelegenheid ook af en toe een foto van het circuigerij gemaakt kunnen worden.
    Ikzelf had graag de canon 400d aangeschaft, maar aangezien we met twee zijn en zij( mijn vriendin ) de meeste foto's zal trekken( ik zit op de moto) wil ze niet continu lopen sleuren met lenzen.

    Hierbij enkele toestellen die mijn voorkeur dragen/
    panasonic fz18
    panasonic fz50
    canon s5
    sony dsc h9

    De keuze voor dit soort toestellen komt omdat rond het circuit meestal afsluiting staat en er toch behoorlijk moet kunnen gezoomd worden

    Graag jullie mening, indien nog andere toestellen in dit genre laat maar weten

  • #2
    Re: Tips bij keuze camera

    Voor trektochten zijn de opgesomde modellen ideaal. Ik heb een lichte voorkeur voor de FZ50 maar dat is gekend op dit forum , dus trek je daar niets van aan , tenzij je ermee kan instemmen dat het gewoon de beste keuze is.

    Voor (vooral snelle) circuitfoto's raad ik wel de 400D aan (of een gelijkwaardige Nikon, Olympus, Pentax, ...) met een 70-300 of zo. Jouw (voorlopige) keuzes zijn niet echt geschikt daarvoor. Het kàn wel, MAAR ...
    Een compromis-lens is een 18-200 (of 18-250) die dan een beetje universeel is voor reisfoto's en sportfoto's.

    Comment


    • #3
      Re: Tips bij keuze camera

      Moest het kunnen zeker een 400d maar anders zou ik ook voor de fz50 gaan. alhoewel ik denk dat de sony iets vlugger scherpsteld. Maar foto's vind ik iets mooier (persoonlijke keuze) van de fz50

      veel succes met je zoektocht
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Tips bij keuze camera

        Mits enige oefening moet het met de FZ50 ook lukken, als je prefocus gebruikt.
        Of panning natuurlijk (mits nog meer oefening ).
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: Tips bij keuze camera

          Tenzij de FZ50 veel minder lag-time heeft dan vroegen mijn FZ20, zijn die bridges echt niet geschikt voor situaties waar het wat sneller moet gaan.
          Voor de rest hoor je me niets slechts zeggen over die FZ's van panasonic.
          Ik vrees ook dat je zal moeten kiezen tussen 'sport' en 'macro'
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

          Comment

          Working...
          X