Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling



    De 200L f1,8 wordt eindelijk vervangen door een 200 f2,0 IS versie.

    Jan.

  • #2
    Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

    Nu was ik al van plan om binnenkort de 300 mm f.2.8 aan te schaffen......begin ik toch weer te twijfelen. Die 200 is een prachtige lens en door zijn f2 ook beter bruikbaar in sporthallen met hun slechte licht. Afwachten wat de prijs gaat worden.

    gr.
    FS.
    Canon.

    Comment


    • #3
      Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

      Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
      Afwachten wat de prijs gaat worden.
      Ik veronderstel dat de prijs vergelijkbaar wordt met die van de Nikon versie.

      De aankondiging van deze lenzen (en van de 1DsIII) maanden voor de introductie toont aan dat Canon last krijgt van Nikon.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

        Jan,

        volgens mij zijn de Canon lenzen meestal goedkoper dan de Nikon varianten....of vergis ik mij nu? Wat kost trouwens de Nikon versie?

        gr.
        FS.
        Canon.

        Comment


        • #5
          Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling





          EDIT Mod Franciskine : Niet zelfgemaakte foto's worden achter achter link gezet . . .

          Die 200 2L IS lijkt me echt een super lens worden, maar je kunt denk ik wel rekenen op €3500 (wat over mijn budget is iig)..
          Last edited by Franciskine; 16 oktober 2007, 11:41.
          Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
          Visit my Flickr

          Comment


          • #6
            Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

            Ik wil een 400 L F5.6 IS
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

              Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
              Ik wil een 400 L F5.6 IS
              Eenvoudig die 800 mm in twee zagen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
              Jan,

              volgens mij zijn de Canon lenzen meestal goedkoper dan de Nikon varianten....of vergis ik mij nu? Wat kost trouwens de Nikon versie?

              gr.
              FS.
              Ik heb niet de indruk dat Canon lenzen goedkoper zijn dan Nikon lenzen.

              Als je f getal vergelijkt met f getal en kwaliteit vergelijkt met kwaliteit dan zijn de prijzen ongeveer gelijk.
              Vergelijk de prijs van de Nikon 85 1,4 met de prijs van de Canon 85 1,2.
              Vergelijk de prijs van de Nikon 50 1,4 met de prijs van de Canon 50 1,4.
              Vergelijk de prijs van de Nikon 70-200 f2,8 VR met de prijs van de Canon 70-200 f2,8 IS.

              Heel belangrijk hierbij is dat de prijs van een lens de eerste jaren duidelijk veel hoger is.
              Bij de introductie van de Canon 24-70L was deze even duur als de 24-70 van Nikon nu.
              De nieuwe lenzen van Nikon zijn nu dus tot 50 % duurder dan dezeffde bestaande lenzen van Canon.

              Die nieuwe 200L wordt dus niet onmiddelijk goedkoop.
              Maar ik verwacht ook geen euro duurder dan de 300L f2,8.

              Edit: prijzen ac-foto:
              Nikon 200 mm 3898. Canon 200 mm ????.
              Nikon 300 mm 4545. Canon 300 mm 4399.
              Nikon 400 mm 9649. Canon 400 mm 7191.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 15 oktober 2007, 20:27.

              Comment


              • #8
                Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                Ik ben zeker benieuwd hoe die EF 200mm f2L IS USM gaat presteren. Een vergelijk met de Nikon zie ik wel zitten

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                  Die lenzen hebben reeds een technisch probleem vanaf de eerste dag. Die zijn wit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik ben zeker benieuwd hoe die EF 200mm f2L IS USM gaat presteren. Een vergelijk met de Nikon zie ik wel zitten

                  MVG,
                  We verwachten alleen maar perfect scherp van hoek tot hoek en van f2 tot f16 en alleen maar voor FF. Meer is nooit nodig.

                  Alhoewel 200 mm toch heel wat beter bruikbaar is dan 300 mm ben ik (voorlopig) perfect tevreden met de 200 mm van de 70-200 f4 IS.
                  Maar ik zeg nooit nooit.

                  Jan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                    Maar nog steeds wit, ze zien je al van kilometers ver aankomen
                    Is dit voor de warmte, of wat is de rede hierachter ?
                    http://www.jeanpaulmontuori.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                      Maar nog steeds wit, ze zien je al van kilometers ver aankomen
                      Is dit voor de warmte, of wat is de rede hierachter ?
                      Dat is inderdaad de reden. Indien een lens hard opwarmt, zou dit ten koste gaan van de beeldkwaliteit.
                      http://www.jvermeulen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                        Maar nog steeds wit, ze zien je al van kilometers ver aankomen
                        Is dit voor de warmte, of wat is de rede hierachter ?
                        Fluoriet zou warmte gevoelig zijn.
                        Maar heel wat Canon tele lenzen zonder fluoriet zijn ook wit.
                        En alle Nikon lenzen, zonder fluoriet, zijn niet wit.

                        Het gaat dus vooral over de noodzaak dat iedereen Canon lenzen vanaf kilometers ver kan herkennen.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                          Canon has given the world a glimpse of its lens development program, unveiling two all-new super telephotos. First up we have the EF200mm f/2L IS USM - aimed at portrait and indoor sports photographers and the seeming successor to the legendary 200 f1.8L USM (discontinued in 2004). The EF800mm f/5.6L IS USM meanwhile slots above the current 600mm f/4L, whose performance it is said to surpass. Further details on the lenses are scant but they are due to be shown at the PhotoPlus Expo in New York City from October 18-20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            Fluoriet zou warmte gevoelig zijn.
                            Maar heel wat Canon tele lenzen zonder fluoriet zijn ook wit.
                            En alle Nikon lenzen, zonder fluoriet, zijn niet wit.

                            Het gaat dus vooral over de noodzaak dat iedereen Canon lenzen vanaf kilometers ver kan herkennen.

                            Jan.
                            Heeft nikon niet pas een 70-200 gemaakt die wit ziet? Was dat omdat ze jaloers waren op canon?

                            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...d_product=6401
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Heeft nikon niet pas een 70-200 gemaakt die wit ziet? Was dat omdat ze jaloers waren op canon?
                              Bij Nikon kan je zelf kiezen voor zwart of grijs.

                              Jan.

                              Comment

                              Working...
                              X