Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is een 1DmkII soft?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is een 1DmkII soft?

    Ik zou mijn 1dmkI de deur uit doen voor een mkII. Mijne 1dmkI is zalig scherp en zit er wat mee in dit nie te krijgen van een mkII . iemand die ergens een onbewerkt beeldje weet staan, liefst actie/race Morgen moet ik beslissen want er is iemand die hem zou willen kopen voor men gewenste prijs en kan een mkII kopen voor een 1500e. greetz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Is een 1DmkII soft?

    de mkII is alleszins een stuk softer dan de mkI, maar om te zeggen dat hij soft is, daar zou ik mee oppassen
    ik zal ne keer op zoek gaan naar een foto
    hetgeen mij wel opviel is dat mijn foto's met de mkI waren stuk voor stuk vlijm vlijmscherp(zelfs met een oude plastieken 28-80 iets toegenepen), met de mkII eist veel meer van je lens en je moet dus beter oppassen met je lenzen vol open te gebruiken

    de grootste voordelen van de mkII zijn dan weer dat je naar believen kan croppen én dat je foto's veel minder nabewerking vereisen

    hier een jpegje met wat actie in en hier ben ik niet tevreden van de scherpte
    (ik denk dat als ik het diafragma iets meer had toegenepen, dat de foto wel scherper zou zijn)

    hier een onbewerkte raw foto (geen actie, maar wel lekker scherp)
    Last edited by Matthias; 16 oktober 2007, 08:31.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Is een 1DmkII soft?

      Je zal de beelden van de Mark II soft vinden omdat je beelden van de CCD van de 1D gewoon bent en je nu met een CMOS sensor zit. Ik heb mijn Mark II nu al vier jaar en met de juiste postprocessing en goede optiek haal je zeker het gewenste resultaat. Het is wel raadzaam om in RAW te werken om het onderste uit de kan te halen.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Is een 1DmkII soft?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Het is wel raadzaam om in RAW te werken om het onderste uit de kan te halen.

        MVG, Jeff
        vandaar dus ook dat die eerste jpeg niet echt goed is

        met de mkI was het gewoon onmogelijk om zonder RAW te werken, zonder RAW kreeg je daar gewoon geen goede foto's uit
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Is een 1DmkII soft?

          1DmkI is morgen verkocht voor 775€. 25€ minder dan de prijs die ik wou maar ik kan er mee leven . In het weekend de 1dmkII halen . Raw was ik al gewoon. Maar jpeg is ook bruikbaar denk ik . Test gekregen van Ribo waarvoor dank en die ziet er goe uit in jpeg
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

          Comment


          • #6
            Re: Is een 1DmkII soft?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            vandaar dus ook dat die eerste jpeg niet echt goed is

            met de mkI was het gewoon onmogelijk om zonder RAW te werken, zonder RAW kreeg je daar gewoon geen goede foto's uit
            Die snap ik niet Mathias , ik heb nog nooit een camera gehad waar zo'n goede jpegs uitkwamen recht uit de cam.... de mkII doet het daarin toch heel wat minder mijn gedacht
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Is een 1DmkII soft?

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              de mkII doet het daarin toch heel wat minder mijn gedacht
              Zeg wel. Had mijn MkII énkel jpg kunnen fotograferen dan had ik die al na een week verkocht. Zo slecht vind ik de jpg's eruit.

              Comment


              • #8
                Re: Is een 1DmkII soft?

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Die snap ik niet Mathias , ik heb nog nooit een camera gehad waar zo'n goede jpegs uitkwamen recht uit de cam.... de mkII doet het daarin toch heel wat minder mijn gedacht
                bij mij was het dan toch omgekeerd

                de WB van de mkI zat er zo goed als elke keer compleet naast
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Is een 1DmkII soft?

                  Vandaag test gedaan,Jpeg is goed, maar als je dan hetzelfde in RAW schiet zie je toch een duidelijk verschil, Zelfde scherpte en detail als mijn 1dmkI . Gewoon van de 1DmkII zijn de kleuren stukken beter .
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment

                  Working...
                  X